TikTok SEO útmutató
A felhasználók a TikTokon naponta több mint 1,5 órát töltenek, így óriási a lehetőség a márkaépítésre és a konverziók növelésére. Azt azonban fontos tudnod, hogy a platform már nem csak a céltalan pörgetésről szól, éppen ezért kell neked TikTok SEO.
A Gen Z és más korosztályok előszeretettel használják információkeresésre, emellett termék értékelések és helyek felkutatására. Konkrétan a Z generáció 64%-a inkább a TikTokot és az Instagramot használja keresésre, a Google helyett.
A platform ráadásul rohamtempóban növekszik és egyre inkább befolyásolja a keresési, valamint a vásárlási szokásokat. A TikTok SEO megértése és alkalmazása éppen ezért kulcsfontosságú.
Haladjunk lépésről-lépésre!
Ebben a cikkben ezeken a kifejezéseken, trükkökön és folyamatokon rágjuk át magunkat: 👇
- Mi az a TikTok SEO?
- Miért választják a felhasználók a jól bevált Google helyett a TikTokot keresésére?
- Miben különbözik a TikTok SEO a hagyományostól?
- Mi alapján rangsorol a TikTok SEO?
- A TikTok tényleg mindent figyel? Spoiler, a válasz: nem! 😱
- TikTok SEO 5 lépésben
- Összegzés
Mi az a TikTok SEO?
A hagyományos keresőoptimalizáláshoz hasonlóan a TikTok SEO fókuszába is a tartalom optimalizálása áll. A célja kifejezetten az, hogy növelje annak láthatóságát a keresési eredményekben. Természetesen emellett a „For You”-ban való jobb elhelyezkedésben is segít, ami növeli a márka láthatóságát és a videók nézettségét.
Szóval a mágikus ✨algoritmust✨ is simán igába fogod hajtani, ha nem hátrálsz meg a kulcsszókutatás kifejezés hallatán. 😉
Ezen a felületen tehát a TikTok SEO lényege az algoritmus megértése és kihasználása a márka javára. Ez biztosítja, hogy a videóid a megfelelő célközönséghez jussanak el, maximalizálva a kampányaid hatékonyságát és akár az eladásaidat is a fiatalabb generációk körében.
Mi az a For You?
A „For You Page” (FYP) vagyis a „Neked ajánlott” oldal egy olyan algoritmus által generált tartalmi feed, amely személyre szabottan ajánl bejegyzéseket, videókat a felhasználó érdeklődési körének és korábbi tevékenységének megfelelően.
Miért választják a felhasználók a jól bevált Google helyett a TikTokot keresésére?
A fogyasztók gyors, világos válaszokat várnak a kereséseikre. Erre pedig a rövid formátumú tartalom a legjobb megoldás. Alapvetően emiatt döntenek a felhasználók a TikTok mellett, ha keresésről van szó. Ezen természetesen a Google is előbb-utóbb szeretne változtatni. Náluk azonban maga a SEO nem erre alapszik, hanem jóval inkább a hosszú, kulcsszavakkal teli tartalmakra.
Tudtad?
A TikTok és a Google jelenleg egy új partnerség kialakításán munkálkodik, amely a Google keresési promptokat és adott esetben akár eredményeket is integrálna a TikTok saját keresési adatfolyamába.
Nyilván mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya, vagy hogy ki, mit preferál. A TikTok közvetlenebb, de a megbízhatósága kérdéses, míg a Google már-már a hitelesség szinonimája, de kevésbé személyes.

Miben különbözik a TikTok SEO a hagyományostól?
A TikTok alapvetően egy vizuális platform, így a TikTok SEO magába foglalja a videók és egyéb vizuális tartalmak optimalizálását is. Ezzel ellentétben a hagyományos SEO csak a szöveges tartalmak, például blogbejegyzések, cikkek és weboldalak finomítását tartalmazza. Az utóbbi feladata az, hogy a weboldalad a keresők organikus találataiban egyre feljebb és feljebb kerüljön, tehát minél jobb helyezést érjen el.
A TikTokon a hashtagek segítik a felhasználókat a tartalom megtalálásában és felfedezésében. Az alkotóknak ezért releváns és népszerű hashtagekkel kell feltölteniük a videójuk leírását. Ezzel szemben a hagyományos SEO magába foglalja a tartalom optimalizálását olyan kulcsszavakkal, amelyek relevánsak a tartalom szempontjából, és valószínűleg használják a felhasználók információkereséskor.
A TikTokon a sikert az esetek többségében a videó vagy tartalom elköteleződésének szintjén mérik, például a kedvelések, kommentek és megosztások számán. Ezzel szemben a hagyományos SEO inkább a rangsorolásra koncentrál, azzal a céllal, hogy minél előrébb kerüljön a keresőmotorok eredményoldalain.
Mi alapján rangsorol a TikTok SEO?
Vizsgáljuk meg a TikTokot egy másik oldalról, azaz foglalkozzunk egy kicsit az algoritmussal is. Természetesen a TikTok algoritmus útjai továbbra is kifürkészhetetlenek, de van néhány dolog, ami egyértelműen sokat nyom egy videó terjedésének sikerébe. Hidd el ezzel a kevés infóval is jóval könnyebb olyan tartalmakat létrehoznod, amelyek „szimpatikusabbak” a platformnak. Nézzük meg mi alapján dönt a TikTok: 👇
Interakciók
A TikTok algoritmusa a felhasználói interakciók alapján dönti el, hogy mit látsz a platformon. Ez azt jelenti, hogy a kedvelések, megosztások, kommentelés, elrejtések, mentések, megtekintési idő, a követett fiókok és a létrehozott tartalom mind befolyásolják a neked ajánlott videókat.
Információk
A videóban található összes információ befolyásolja a videó rangsorolását a TikTokon. Ez magába foglalja a feliratokat, a hashtageket, a hangeffektusokat és a zenét is. A TikTok olyan videókat keres, amelyeknek címében és leírásában releváns kulcsszavak vannak, valamint olyan videókat, amelyek felkapott témákat fednek le.
Beállítások
A felhasználó eszközének típusa, az eszköz- és fiókbeállítások, az országbeállítása és nyelvi beállításai szintén szerepet játszanak a nézők számára megjelenített videók típusaiban. Például a TikTok nagyobb valószínűséggel ajánlja a videóid a te országodból származó embereknek.
TIPP:
Lehet hallani olyanról, hogy a TikTok előbb a beállított országod fővárosában és olyanról is hogy a te közvetlen környezetedben élőknek dobja be a videód. Abban az esetben, ha van például egy speciality kávézód Szegeden, amit szeretnél ismertebbé tenni érdemes a képernyőn és leírásban is legalább egy kis gombostű 📍mellett feltűntetned a várost (és a hashtagek között is), így a nézőket, az algoritmust és legfőképpen magadat is segíted.
A TikTok tényleg mindent figyel? Spoiler, a válasz: nem! 😱
A TikTok nem veszi figyelembe a követők számát SEO szempontból. Mit jelent ez egy tartalomgyártó számára? Ha készít egy kis követő táború felhasználó egy videót, akkor ugyanannyi esélye van, mint a TikTok sztárjainak bekerülni a For you-ba.
TikTok SEO 5 lépésben
A korábbiakban visszafejtettük egészen az algoritmusig a TikTok működését és a magát a SEO-t is alaposan körbejártuk. Itt az idő éppen ezért, hogy az elméletet átültessük a gyakorlatba. 🤩
Célközönség
A TikTok SEO-ban a célközönség megértése kiemelkedő fontosságú. Ha tisztában vagy azzal, hogy kik a követőid vagy hogy kik lehetnek, mit keresnek és hogyan viselkednek a platformon, akkor nyert ügyed van. Ezzel ugyanis hatékonyabbá válik a tartalomkészítési stratégiád is.
- Figyeld meg, milyen tartalmakkal foglalkoznak, milyen témák érdeklik őket, és milyen hashtageket használnak!
- Mindig nézd meg kommenteket, ezek értékes betekintést nyújthatnak a követőid gondolataiba és preferenciáiba!
- A TikTok elemzési eszközei rengeteg információt szolgáltatnak a közönségedről, mint például a koruk, nemük, tartózkodási helyük és aktivitásuk. Ezekre is mindenképpen kukkants rá!
- Ha már több videód is kikerült és tudja a közönség, hogy mi a profilod nyugodtan kérdezd meg a követőidet közvetlenül a preferenciáikról.
TIPP:
Az első videó közzététele után azonnal indítsd el az analitikát (profilod-jobb fent 3 csík-alkotói eszközök-analitika 😘), különben nem fog mérni. 😭
- A célközönséged ismerete segít olyan tartalmat létrehozni, ami rezonál rájuk, és amivel elköteleződnek.
- A célközönséged igényeire szabott címek és leírások növelik a videóid kereshetőségét.
- A TikTok algoritmusa előnyben részesíti a releváns tartalmakat, amik a célközönség számára vonzóak.
- Ha megérted a célközönséged, könnyebb azonosítanod új célközönségeket, akiket érdekel a tartalmad.
Megfelelő kulcsszavak
A TikTok SEO-ban a kulcsszókutatás kulcsfontosságú. Nem elég tudnod, mi érdekli a közönségedet, azt is tudnod kell, milyen kulcsszavakat használnak a kereséshez a platformon.
A kulcsszókutatáshoz használhatsz hagyományos eszközöket, mint a Google Ads kulcsszótervező. Azonban mivel ezek főként a Google adataira támaszkodnak, érdemes a TikTok belső adatait is figyelembe venned.
A legjobb, ha közvetlenül a TikTokon kutatsz. Írj be hozzád, az iparágadhoz kapcsolódó kulcsszavakat a keresősávba, hogy lásd, milyen kapcsolódó javaslatok jelennek meg. Például, ha beírod a „kávé” szót, akkor ehhez kapcsolódó keresések jelenhetnek meg, mondjuk a „kávé készítés”, „kávés sütemények”.
A mélyebb kutatáshoz használhatod a TikTok Keyword Insights nevű eszközét. Itt megtalálod a kapcsolódó kulcsszavakat, azok népszerűségét, különböző változatait és az átkattintási arányát, sőt példák is várnak rád, amelyek segítenek ezeket a kulcsszavakat használni a platformon.

TikTok SEO stratégia
A kapott kulcsszavakat építsd be a videó leírásába, természetesen anélkül, hogy kulcsszóhalmozást alkalmaznál.
A TikTok most már akár 2200 karakteres leírásokat is engedélyez. Ne feledkezz meg viszont arról, hogy fenntartsd a néződ figyelmét, emiatt igyekezz tömören, lényegre törően írni.
☝️ Az egész a kulcsszavak célzott és releváns használatán alapszik.
Alkalmazhatod a célzott kulcsszavakat videóid automatikus felirataiban is. Itt azonban vigyázz, hiszen nem saját magad adod hozzá a feliratot, hanem a TikTok fogja átírni a videót, és automatikusan létrehozza a feliratokat. Ha emellett a módszer mellett teszed le a voksod, akkor mindenképpen olyan videoszkripteket írj, amelyek magukba foglalják a használni kívánt kulcsszavakat. Ez segít a platformnak jobban megérteni a tartalmad, és relevánsabb felhasználóknak megjeleníteni.
Nem utolsó sorban a kulcsszavakat a képernyőn megjelenő szövegekbe is építsd be, hiszen ezek segítenek meghatározni a tartalom témáját és relevanciáját a felhasználók számára.
TikTok hashtagek
A hashtagek segítenek a tartalom felfedezésében és az algoritmus is figyelembe veszi őket a rangsorolásánál. A megfelelő hashtagek használata azért is elengedhetetlen a TikTok sikeréhez, mert az algoritmus számba veszi őket, amikor eldönti, hogy egy tartalom miről szól, és hogyan rangsorolja azt a releváns keresésekben és a For You-ban.
Fontos, hogy megtaláld az egyensúlyt a széles körben használt, felkapott hashtagek és a niche hashtagek között. Előbbi nagyon terhelt lehet, utóbbi pedig akadályozhatja a felfedezhetőséget, hiszen jóval kisebb kör keres rájuk.
Mi az a niche hashtag?
Niche hashtaget úgy lehetne lefordítani, hogy speciális, szűk körű hashtag. Ez azt jelenti, hogy nem egy általános témát jelöl, mint a #marketing, hanem egy sokkal specifikusabb, kisebb közösséghez tartozó fogalmat, például #tiktokmarketing.
TikTok zene
A népszerű TikTok hangok használata növelheti a videód láthatóságát. Az algoritmus figyelembe veszi a hangokat is, így a felkapott dalok és hangeffektusok beépítése nagyobb elérést eredményezhet.
A For You oldalon felfedezheted a jelenleg népszerű hangokat. A TikTok ezenkívül kínál egy folyamatosan frissített listát a felkapott dalokról, amelyeket üzleti használatra is tudsz szűrni. A keresést továbbá kibővítheted az elmúlt 7, 30 vagy 120 nap népszerű dalaira is. Kukkants rá: itt
Összegzés
A TikTok SEO elsajátítása kulcsfontosságú a sikeres TikTok marketinghez. Az algoritmus megértésével, a célközönség igényeinek megfelelő tartalom létrehozásával és a folyamatos optimalizálással jelentős elérésre és konverzióra tehetsz szert ezen a platformon. Vágj bele okosan a tiktokozásba!
Források:
- https://influencermarketinghub.com/seo-agency/tiktok-seo/#toc-2
- https://buffer.com/resources/tiktok-seo/
- https://riseatseven.com/blog/the-ultimate-guide-to-tiktok-seo/
- https://blog.hootsuite.com/tiktok-seo/
- https://www.linkedin.com/pulse/do-gen-z-use-tiktok-search-more-than-google-thomas-haynes-idnye/
- https://sproutsocial.com/insights/tiktok-seo/
- https://analyzify.com/hub/4-steps-to-utilize-tiktok-seo-for-e-commerce
- https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/keyword-insights/pc/en
- https://ads.tiktok.com/business/creativecenter/inspiration/popular/music/pc/en
Kíváncsi vagy, milyen más izgalmas témákkal fogunk még jelentkezni? Esetleg a tartalomkészítés bugyraiban merülnél el? Iratkozz fel hírlevelünkre, és legyél az elsők között, akik elolvassák az új cikkeket! 👇