
Webáruház audit
E-kereskedelmi áruház tulajdonosaként elvárható, hogy ismerd vállalkozásod minden részletét. Teljes körű információval kell rendelkezned arról, hogy hány terméked van, hány megrendelés érkezik havonta, és még sok más dolgot is tudnod kell, hogy zökkenőmentesen és eredményesen menjen az üzlet.
Webáruházad biztosan a legjobban van felépítve?
Az ezekre a kérdésekre adott válaszok könnyen segíthetnek azonosítani a javítandó területeket , ami rendkívül pozitív hatással lesz a vásárlói élményre. Már egy másodperces késedelemmel is elveszíthetsz potenciális vásárlót. Nem tulajdonosként, hanem ügyfélként kell látnod a webshopod, és választ adnod olyan kérdésekre.
Eszközök és böngészők
A statisztikák azt mutatják, hogy fontos, hogy a webshop minden böngészőben reszponzív legyen. Mivel a látogatók egyre inkább mobilkészülékről érkeznek, az is rendkívül fontos, hogy a webáruházad mobilon is jól működjön. Meglepődnél, ha tudnád, hogy a felhasználók 40%-a a rossz mobilos élményt követően egy versenytárs weboldalára ment át?
Keresés és szűrők
A legtöbb felhasználó hajlamos közvetlenül a gyorkeresőben keresni a termékeket, ahelyett, hogy navigáción vagy a kategóriákon keresztül keresne. A jó keresésnek gyorsnak kell lennie, és releváns eredményt kell mutatnia - szinte a gépelés pillanatában. Ellenőrizned kell a keresési és szűrési funkciókat is, és választ kell találnod ezekre a kérdésekre:
Kosárelhagyási arány
Tudtad, hogy a vásárlók minden évben 4 billió dollár értékű árut hagynak az elhagyott kosarakban? Bizonyos módszerekkel a kosárelhagyók egy részét még meg lehet menteni, de jobb lenne, ha eleve kevesebb ilyen látogatónk lenne. Vizsgáld meg a webáruházad: tedd a termékeket a kosárba, majd hagyd el azt és keress választ ezekre a kérdésekre:
Magas színvonalú ügyfélszolgálat
A vásárlók több mint fele képes fizetni a jobb ügyfélszolgálatért! A legjobb példa erre az Amazon Prime, ahol a vásárlók a villámgyors kiszállításért hajlandóak extra díjat fizetni. Idehaza érdemes a minél pontosabb és automatizáltabb kiszolgálásra törekedni.
Mit tartalmaz a webáruház audit?
Marketing audit
Végig kell nézni, hogy a webáruházba minden alapvetően fontos marketing eszköz megfelelően be van-e állítva.
Google Analytics
Google Search Console
Google Ads
Google Merchant Center
Facebook Vállalkozáskezelő
Facebook Konverziós API
Platform audit
SEO és performance auditot tartalmaz, valamint alapvető működési hibák felderítését.
Termékoldali tartalom
Belsőlinkek az áruházban
Kategória oldalak
A felhasznált képek minősége
Az oldalak sebessége
Ergonómia audit
Egy rendkívül átfogó checklist a végeredmény, ami nemcsak a javítandó elemeket tartalmazza, de azok prioritásait és mintákat a javításhoz is