Skip links
Webáruház audit

Webáruház audit

E-kereskedelmi áruház tulajdonosaként elvárható, hogy ismerd vállalkozásod minden részletét. Teljes körű információval kell rendelkezned arról, hogy hány terméked van, hány megrendelés érkezik havonta, és még sok más dolgot is tudnod kell, hogy zökkenőmentesen és eredményesen menjen az üzlet.

Webáruházad biztosan a legjobban van felépítve?

Az ezekre a kérdésekre adott válaszok könnyen segíthetnek azonosítani a javítandó területeket , ami rendkívül pozitív hatással lesz a vásárlói élményre. Már egy másodperces késedelemmel is elveszíthetsz potenciális vásárlót. Nem tulajdonosként, hanem ügyfélként kell látnod a webshopod, és választ adnod olyan kérdésekre.

Eszközök és böngészők

A statisztikák azt mutatják, hogy fontos, hogy a webshop minden böngészőben reszponzív legyen. Mivel a látogatók egyre inkább mobilkészülékről érkeznek, az is rendkívül fontos, hogy a webáruházad mobilon is jól működjön. Meglepődnél, ha tudnád, hogy a felhasználók 40%-a a rossz mobilos élményt követően egy versenytárs weboldalára ment át?

  • Hogyan néz ki és működik az áruház a különböző böngészőkben?
  • Felhasználóbarát mobileszközökön is?
  • Tiszták a képek?
  • Könnyű böngészni és vásárolni okostelefonon keresztül?
  • Keresés és szűrők

    A legtöbb felhasználó hajlamos közvetlenül a gyorkeresőben keresni a termékeket, ahelyett, hogy navigáción vagy a kategóriákon keresztül keresne. A jó keresésnek gyorsnak kell lennie, és releváns eredményt kell mutatnia - szinte a gépelés pillanatában. Ellenőrizned kell a keresési és szűrési funkciókat is, és választ kell találnod ezekre a kérdésekre:

  • A szűrők pontosak?
  • Könnyű a szűrőket kikapcsolni?
  • Van értelme a túl sok termékkategóriának?
  • A keresési funkció megfelelő eredményeket ad?
  • Kosárelhagyási arány

    Tudtad, hogy a vásárlók minden évben 4 billió dollár értékű árut hagynak az elhagyott kosarakban? Bizonyos módszerekkel a kosárelhagyók egy részét még meg lehet menteni, de jobb lenne, ha eleve kevesebb ilyen látogatónk lenne. Vizsgáld meg a webáruházad: tedd a termékeket a kosárba, majd hagyd el azt és keress választ ezekre a kérdésekre:

  • Van-e olyan felugró ablak az újbóli elköteleződésre, amely arra késztetne, hogy megvásároljam a terméket?
  • Van-e valami vizuális elem az oldalon, ami jelzi, hogy a termék sikeresen a kosárba került?
  • Kapok-e bármilyen üzenetet vagy levelet, amely értesít a kosár elhagyásáról?
  • A keresési funkció megfelelő eredményeket ad?
  • Magas színvonalú ügyfélszolgálat

    A vásárlók több mint fele képes fizetni a jobb ügyfélszolgálatért! A legjobb példa erre az Amazon Prime, ahol a vásárlók a villámgyors kiszállításért hajlandóak extra díjat fizetni. Idehaza érdemes a minél pontosabb és automatizáltabb kiszolgálásra törekedni.

  • Milyen az ügyfélszolgálat?
  • Mennyi időt vesz igénybe a csapatának, hogy válaszoljon a vásárlói kérdésre?
  • A gyakran feltett kérdésekre világos választ ad a webáruház?
  • Van chatbot az oldalon, ami segít megválaszolni a leggyakoribb kérdéseket?
  • A leggyakoribb kérdések, panaszok a csomag állapotára, fizetési, szállítási módokra vonatkoznak, ezek kristálytisztán kommunikálva vannak?
  • Mit tartalmaz a webáruház audit?

    Marketing audit

    Végig kell nézni, hogy a webáruházba minden alapvetően fontos marketing eszköz megfelelően be van-e állítva.

    Google Analytics

    Google Search Console

    Google Ads

    Google Merchant Center

    Facebook Vállalkozáskezelő

    Facebook Konverziós API

    Platform audit

    SEO és performance auditot tartalmaz, valamint alapvető működési hibák felderítését.

    Termékoldali tartalom

    Belsőlinkek az áruházban

    Kategória oldalak

    A felhasznált képek minősége

    Az oldalak sebessége

    Ergonómia audit

    Egy rendkívül átfogó checklist a végeredmény, ami nemcsak a javítandó elemeket tartalmazza, de azok prioritásait és mintákat a javításhoz is

    Főoldal

    Kategóriaoldalak

    Termék adatlap

    Kosár

    Vásárlási folyamat

    Megrendelés visszaigazoló oldal

    Egyéb tartalmi elemek(Blog, Landing oldalak)

    This website uses cookies to improve your web experience.