Skip links

Mesterséges intelligencia: Útmutató, hogyan ültesd át marketing folyamataidba

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb térnyerése számos területen érezteti hatását. Többé már nem korlátozódik kizárólag az IT-ra vagy más technológiai szektorokra. A legkülönfélébb szakmák és foglalkozások hasznosítják az AI (artificial intelligence) által nyújtott lehetőségeket. Nincs ez másképp a marketingnél sem. A népszerű ChatGPT 2022-es megjelenésével pedig széles körben, szinte bárki számára elérhetővé vált a technológia.

Cikkünkben most összeszedtük azt a három kulcsterületet, amelyet érdemes fejlesztened, ha a mesterséges intelligenciát szeretnéd eredményesen alkalmazni marketing folyamataidban.

1. AI-technológia a marketingben

A mesterséges intelligencia a marketing legkülönfélébb területein alkalmazható bizonyos munkafolyamatok felgyorsítására, leegyszerűsítésére, vagy éppen fejlesztésére. Ez nemcsak a szakemberek számára spórol meg számottevő időt és energiát, de mindeközben a vásárlói élményt is egy következő szintre emeli.

Az Influencer MarketingHub 2023-as felmérésében közel 2700 ügynökséget, illetve egyéb szakterületen működő céget vizsgál, hogy miként alkalmazzák a mesterséges intelligenciát marketing tevékenységeikben. A felmérésből kiderül, hogy: 

a válaszadók 61,4%-a használja az AI-t valamilyen formában a marketing feladatainak támogatására, 44,4%-uk pedig közvetlen a tartalomgyártásban is alkalmazza.

Hol alkalmazhatod pontosan a mesterséges intelligenciát?

Az AI-t a marketing szinte bármely területén és szakaszában alkalmazhatod, elemzések elkészítésétől kezdve, a folyamatok automatizálásán keresztül, egészen a tartalom előállításig. A mesterséges intelligenciára épülő szoftverek a nagy mennyiségű felhasználói adatokból képesek azonosítani a vásárlói magatartásmintákat és szokásokat, így személyre szabva tartalmaidat, valamint hirdetéseidet. Az úgynevezett generatív mesterséges intelligencia pedig tehermentesítheti a tartalomgyártási folyamatokat, hiszen segítségével gyorsan és egyszerűen hozhatsz létre hosszabb-rövidebb szövegeket, képeket vagy videós anyagokat.

Az Ascend2 2022-es jelentéséből kiderül, hogy melyek azok részterületek, ahol az AI-t, illetve az automatizációs folyamatokat a leggyakrabban alkalmazzák:

Diagram a mesterséges intelligencia alkalmazási területiről a marketingben

A jelentés szerint a fizetett hirdetések, valamint az e-mailek és ajánlatok személyre szabása a két legnépszerűbb terület a technológia használatára.

A mesterséges intelligencia elveszi az állásainkat?

A mesterséges intelligencia megítélése a marketingszakmán belül sem egyöntetű. Amellett, hogy a szakemberek többsége elismeri előnyeit és szívesen használja munkája során, vannak, akik aggódnak, hogy a technológia hosszútávon átveheti majd az emberi munkaerő szerepét. 

Az Influencer MarketingHub említett felméréséből kiderül, hogy:

a megkérdezettek 35,6%-a gondolja úgy, hogy a mesterséges intelligencia veszélyezteti a pozícióját vagy munkahelyét.

Fontos megjegyezni, hogy az AI nem képes önmagában egész feladatokat és folyamatokat ellátni. Mellette még mindig szükség van arra szakmai tudásra és ismeretre, amely segítségével kidolgozhatóak a komplexebb stratégiák, kreatívok és meghozhatóak a fontos döntések.

Azoknak, akik nem hagyatkoznak a mesterséges intelligenciára munkájuk során, az indokaik nem a munkahelyük féltéséből fakadnak. Sokkal inkább akadályozza őket a technológia ismeretének a hiánya vagy pedig a fizetős szoftverek magas költsége. Emellett még a leginnovatívabb marketingeseket is elbizonytalanítja, hogy a jelenlegi módszereik és stratégiáik vajon megfelelőek-e az AI nyújtotta lehetőségek maximális kiaknázására.

A bizonytalanság eloszlatására most ismertetjük azt a három területet, amelyet érdemes fejlesztened, ha a mesterséges intelligenciát sikeresen szeretnéd beépíteni marketing folyamataidba!

2. Kulcslépések az AI eredményes használatához

Minőségi források, minőségi eredmény

A mesterséges intelligencia egyik kritikus, de rendkívül elhanyagolt területe, az a bevitt adatok (inputok) és az eredmény (output) közötti összefüggés. Nem szabad elfelejteni, hogy az AI kizárólag azokból az adatokból és tapasztalatokból tud építkezni, amit te megosztasz vele. Minél jobb minőségű és széleskörű a felkínált adat, annál jobb lesz az eredmény is.

Ha megfelelő időt és energiát fordítasz a mérési stratégiáidra és ügyelsz a fogyasztói, illetve konverziós adatok minőségére, akkor a mesterséges intelligencia segítségével kiemelkedő vásárlói élményt biztosíthatsz. Ez nemcsak a bevételeid növelését segíti, de a hosszútávú vásárlói hűséget is támogatja.

Jobb eredményre számíthatsz, ha közvetlenül első féltől, azaz a fogyasztóidtól származó adatokat használsz, hiszen ezek ragadják meg a legrelevánsabban közönséged magatartásmintáit és szokásait.

Nyereségesnövelés AI-vezérelt kampányokkal

Az Google AI-vezérelt kampányai remek megoldást jelentenek, ha a felhasználói igényeknek megfelelően szeretnéd optimalizálni online hirdetéseidet. A Google mesterséges intelligenciája valós időben elemzi célcsoportod felhasználói szokásait, majd késlekedés nélkül, automatikusan szabja személyre hirdetéseidet, ezáltal magasabb konverziót és megtérülést elérve.

  • A Google Performance Max kampánya a legjobb lehetőség számodra, hogy az AI és automatizáció nyújtotta előnyöket hasznosítsd. Nincs más dolgod, mint megadni kampánycélodat, valamint megosztani a vállalkozásodhoz és termékeidhez kapcsolódó kreatív elemeket. A Google ezt követően automatikusan hozza létre és futtatja online hirdetéseidet szerte a hozzá tartozó csatornákon.
  • Az intelligens ajánlattétel funkció minden egyes felhasználói keresésnél képes előre jelezni a potenciális konverziós értéket. Ezután pedig a maximális megtérülést szem előtt tartva módosítja ajánlataidat.

Válts gondolkodásmódot és rendezkedj be a sikerre!

Az utolsó terület – szemben az adatokkal és a használt hirdetési technológiával – teljes egészében az emberi hozzáálláson múlik. 

Az AI sikeres alkalmazásához egy olyan gondolkodásmód elsajátítására van szükséged, amely a folyamatos kísérletezésben és a rugalmasságban gyökeredzik.

A mesterséges intelligencia eredményessége – bármely formában és területen is kezdd el alkalmazni – nagyban függ a kitartó teszteléstől és a tanulástól. Tudatosítsd, hogy az első lépések viszonylag kevés esetben vezetnek sikerhez. Sokkal valószínűbb, hogy tévedsz majd a kezdeti próbálkozásoknál. Ennek ellenére ugyanilyen gyorsan tanulhatod majd meg azokat az új megközelítéseket és módszereket, amelyek valóban támogatni tudják marketing folyamataidat.

Segíthet rugalmasnak maradni, ha olyan marketingtervet készítesz, amely eléggé konkrét a célok és az eredmények nyomon követéséhez, de mindemellett lehetőséget ad a kisebb változtatásokra, átcsoportosításokra is.

Bízunk benne, hogy a fenti három tipp alkalmazásával most már te is bátrabban veted bele magad a mesterséges intelligencia világába és annak lehetőségeibe. Ha pedig még mindig bizonytalan vagy, hogyan tudnád hirdetéseidből és tartalmaidból kihozni a maximumot, akkor nézz szét szolgáltatásaink között és vedd fel velünk a kapcsolatot.

Hasonló tippekért és tartalmakért kövesd blogsorozatunkat.

Cikkünkhöz felhasznált források:

Think with Google ‘Does your marketing have the essentials to succeed with AI?
Influencer MarketingHub ‘Artificial Intelligence (AI) Marketing Benchmark Report: 2023‘ és ‘The Ultimate Guide to AI Marketing in 2023
Ascend2 ‘The State of Marketing Automation 2022
Képek forrása: Freepik

Ez a weboldal cookie-kat használ az Ön webes élményének javítása érdekében.