Skip links

GA4 barátságosan e-kereskedelmi vezetőknek 2. rész

Webáruház tulajdonosok és ekereskedelmi döntéshozók számára fontos jelentések 2. rész

Forrás/medium szerinti forgalom vizsgálata azaz mely csatornákból érkezett webhelyforgalom

 

A forrás/medium szerinti forgalom elemzése segít megérteni, hogy honnan érkeznek a látogatók, és mely kampányok a leghatékonyabbak. A Universal Analytics-ben ezeket az adatokat a Minden forgalom > Forrás/médium szekcióban találhattuk, különböző bontásokban.

A GA4-ben a forrás/medium szerinti forgalmat az Ügyfélszerzés életciklus Forgalomszerzés: Munkamenet elsődleges csatornacsoportja (Alapértelmezett csatornacsoport) jelentésben a Munkamenet Forrás/Médiuma dimenzió beállításával találjuk meg. Ugyanitt a Kampányok dimenzió beállításával kampányok szerint is vizsgálhatjuk a forgalmat és hogy milyen mutatókat vizsgálunk a forrás/médium dimenzió mellett az csupán rajtunk múlik, hiszen könnyen személyreszabhatjuk bármelyik részletes jelentésünket.

Google Ads hirdetési kampányok

A fizetett hirdetések teljesítményét továbbra is nyomon követhetjük a GA4-ben is. A jelentést egyrészt elérjük az az Ügyfélszerzés életciklusban az Ügyfélszerzés áttkintése jelentés kártyái között másrészt a Hirdetések menüponton belül a Tervezés > Google Ads menüpontban.

A jelentésben továbbra is meg tudjuk vizsgálni a Google fizetett kampányok teljesítményét kampányonként, hirdetéscsoportonként, de akár kulcsszavanként is. Ugyanúgy elérünk minden kapcsolódó mutatót ahogyan az UA felületén is.

A felhasználók viselkedése az UA-ban, Elköteleződés menüpont a GA4-ben

Korábban az UA-ban a Viselkedés szekcióban vizsgálhattuk meg közelebbről, hogy a felhasználók például milyen oldalakat látogatnak gyakran vagy milyen oldalakról lépnek ki. A GA4 esetében ezt az Elköteleződés elnevezésű életcikluson belül találjuk meg. Segítségével továbbra is megvizsgálhatjuk, hogy hány látogató járt egyes oldalakon, mennyi időt töltettek el és ami a nagy újítás, hogy milyen eseményeket hajtottak végre ezekről az oldalakról. Például meg tudjuk vizsgálni, hogy mely kategória oldalakról történt a legtöbb kosárbahelyezés a webáruházban.

E-kereskedelmi konverziós arány

Az e-kereskedelmi konverzió az egyik legfontosabb mutató, amely megmutatja, hány látogató válik vásárlóvá – vagyis közvetlenül befolyásolja a bevételedet. Az e-kereskedelmi konverziós arány az UA-ban azon munkamenetek százalékos aránya, amelyek e-kereskedelmi tranzakciót eredményeztek. Azaz hány munkamenetből hajtanak végre vásárlást. Más szóval, ez a webáruház hatékonyságának mértéke a célok elérésében. A G4A-ben a munkamenetek és  a felhasználók számához mérten is vizsgálhatod fontos eseményeidet azaz a konverzióknak megjelölt eseményeket. Csak akkor tudod kiválasztani a vizsgált konverziót, ha fontos eseménynek jelölöd meg az Adatmegjelenítés Fontos események menüpontban. A munkamenetek fontos eseményeinek aránya azon munkamenetek százalékos aránya, amelyekben konverziós eseményt aktiváltak míg a Felhasználónkénti fontos események aránya, azon felhasználók százalékos aránya, akik aktiváltak konverziós eseményt.

A konverziós arány javításának számos módja van:

  • A vásárlási folyamat egyszerűsítése: Tedd a lehető legegyszerűbbé a vásárlási folyamatot a vásárlók számára, kevés lépéssel és minimális beviteli mezővel.
  • A vásárlói visszajelzések elemzése: Figyeld a vásárlói visszajelzéseket, hogy azonosítsd a konverziós folyamatban rejlő akadályokat, és javítsd ki azokat.
  • A/B tesztelés: Kísérletezz a weboldal különböző elemeivel, hogy megnézd, mi hajtja a konverziókat.

A konverziós arány fontos mutatója az e-kereskedelmi vállalkozások sikerének. A konverziós arány javítása révén növelheted a bevételeidet és javíthatod a vállalkozása jövedelmezőségét.

Új és visszatérő ügyfelek vizsgálati lehetősége

A Google Analytics 4 (GA4) számos funkciót kínál az új és visszatérő ügyfelek viselkedésének elemzésére. Ezek a funkciók elengedhetetlenek a marketingkampányok hatékonyságának méréséhez, a vásárlói hűség megértéséhez és a hosszú távú üzleti növekedés előmozdításához.

Hogyan vizsgálhatjuk az új és visszatérő ügyfeleket a GA4-ben?

A GA4-ben többféleképpen is vizsgálhatjuk az új és visszatérő ügyfeleket:

Jelentések: A GA4 számos előre elkészített jelentést kínál, amelyek betekintést nyújtanak az új és visszatérő ügyfelek viselkedésébe. Ezek a jelentések a következőket tartalmazzák:

Forgalomszerzés forrás/médium szerint: Ez a jelentés megmutatja, hogy honnan származnak az új és visszatérő ügyfelek. Ahhoz, hogy pontos számokat kapjunk, a jelentést személyre kell szabni és beállítani a felhasználók mutató mellé, a visszatérő és új felhasználók mutatókat. Amennyiben behúztuk ezeket a mutatókat is láthatjuk, hogy a két szám több mint a felhasználók teljes száma. Ennek oka az, hogy átfedés van a két szegmens között, azaz valaki lehet új és visszatérő ügyfél is egy vizsgált időszak alatt.

Közönségek: Létrehozhatsz egyéni közönségeket is az új és visszatérő ügyfelek azonosítására. Ezeket a közönségeket aztán felhasználhatod célzott marketingkampányok létrehozására.

Felfedezések: A GA4 Felfedezések funkciója lehetővé teszi, hogy trendeket és betekintést tárjon fel az új és visszatérő ügyfelek adataiban.

Miért fontos az új és visszatérő ügyfelek vizsgálata?

Az új és visszatérő ügyfelek vizsgálata számos okból is fontos:

  • A marketingkampányok hatékonyságának mérése: Az új ügyfelek megszerzésének és a visszatérő ügyfelek megtartásának költségeinek összehasonlításával értékelheted marketingkampányai hatékonyságát.
  • A vásárlói hűség megértése: A visszatérési arány és az élettartam-érték elemzésével jobban megértheti, hogy az ügyfeleid mennyire hűségesek a márkádhoz.
  • A hosszú távú üzleti növekedés előmozdítása: Az új ügyfelek megszerzése és a meglévő ügyfelek megtartása kulcsfontosságú a hosszú távú üzleti növekedéshez. Az új és visszatérő ügyfelek viselkedésének elemzésével olyan stratégiákat dolgozhatsz ki, amelyekkel javíthatod az ügyfélszerzést és a megtartást.

Az organikus forgalom mérése a GA4-ben

A Google Analytics 4 (GA4) számos jelenést kínál továbbra is az organikus keresési forgalom elemzésére, ami értékes betekintést nyújthat a webáruház tulajdonosai számára. Íme, hogyan vizsgálhatod meg az organikus forgalmat a GA4-ben, és miért fontos ez:

Az organikus keresési forgalmat többféleképpen is megvizsgálhatod a GA4-ben:

Egyrészt össze kell kapcsolnod a Search Console fiókodat a GA4 fiókoddal utána pedig a Könyvtár menüponton belül közzé kell tenni a már a GA4 által alapból létrehozott Search Console megnevezésű életciklust. Ezen belül három jelentés lesz számodra értékes a lekérdezések, az organikus Google-keresések forgalma és a webshopon belüli keresések

Az organikus Google-keresések forgalma jelentésben megtekintheted a legfontosabb mutatókat, mint például:

  • Organikus Google-keresési kattintások száma: hány kattintás jött be az organikus pozícióban megjelent linkekről
  • Organikus Google-keresési megjelenések száma: hány megjelenés volt az organikus pozícióban lévő linkekről
  • Organikus átlagos pozíció a Google-keresésekben: A webhely URL-címének átlagos rangsorolása a Search Console-ból jelentett lekérdezésre. Például, ha webhelyed URL-címe egy lekérdezésnél a 3., egy másik lekérdezésnél pedig a 7. helyen jelenik meg, akkor az átlagos helyezés 5 (3+7/2).

A jelentés segítségével megnézheted, hogy megy számodra fontos webhely linkekkel jelensz meg organikusan és milyen pozícióba rangsorolja a Google organikusan azokat. Amennyiben magas a szám akkor a találatok legalján szerepelsz valószínűleg. Ilyenkor érdemes az egyes linkeket átnézni és „SEO barátabbá” tenni azokat.

Az Organikus Google-keresőkifejezés teljesítményét a Lekérdezések menüpontban tudod átnézni és a segítségével vizsgálhatod az alábbiakat:

  • Organikus Google-keresési kattintások száma: hány kattintás jött be az organikus pozícióban lévő kulcsszavaidról
  • Organikus Google-keresési megjelenések száma: hány megjelenés volt az organikus pozícióban lévő kulcsszavaidról

A jelentés segítségével megnézheted, hogy mely számodra fontos kulcsszavakkal jelensz meg organikusan és milyen pozícióba rangsorol a Google organikusan. Amennyiben magas a szám akkor a találatok legalján szerepelsz valószínűleg. Ilyenkor érdemes az egyes kulcsszavakat átnézni és minél több módon elhelyezni őket az oldalon.

A GA4-fiók tulajdonosai a GA4 Forgalomszerzés jelentés segítségével is elemezhetik a keresőmotorokból származó organikus forgalmat.

Ebben a részben különböző médiumok (pl. „organikus”) és forgalmi források (pl. Google vagy Bing) szerint szűrhetsz, és elemezheted, hogy ezek a kampányok hogyan teljesítenek.

Konkrét weboldal URL-ek elemzése

Az organikus forgalom az egyes URL-ek szintjén is elemezhető. Ez segít az egyes oldalak teljesítményének értékelésében.

A céloldalakról szóló jelentés

A Jelentések > Elköteleződés menüpontban a céloldal jelentés megmutatja, hogy a látogatók melyik oldalon landolnak először, és az egyes oldalak látogatóinak számát. Ez segít azonosítani, hogy mely oldalak kapják a legtöbb organikus forgalmat, és hogyan teljesítenek.

Szűrheted és elemezheted például az organikus forgalomból érkező látogatásokat, mérheted a felhasználói interakciós időt, és megnézheted a különböző webhely tartalommal foglalkozó felhasználók százalékos arányát.

Elemezheted a GA4 felé átadott eseményeket is az organikus forgalom vonatkozásában és akár konkrét eseményekre szűrhetsz le, amelyeket a felhasználók a céloldal alapján végeznek.  Ez segíthet a céloldalak javításában. Ha példádul van egy termékösszehasonlító aloldalad, létrehozhatsz egy eseményt annak meghatározására, hogy a felhasználók mely termékeket vagy funkciókat hasonlítják össze leggyakrabban.

Ezek alapján olyan tartalmakat (például blogokat, videókat stb.) hozhatsz létre, amelyek megoldják a kérdéseiket.

Ilyen témák lehetnek például az „Mi a különbség A és C termék között?” vagy a „Fedezd fel a B termék legfontosabb funkcióit”.

Az elköteleződési jelentéseken belül megtalálható az Oldalak és képernyők jelentés is, amely lehetővé teszi, hogy megnézd a felhasználók által meglátogatott egyes oldalakat.

Nemcsak a különböző forgalmú URL-címeket elemezheted, hanem ez a jelentés lehetővé teszi az organikus forgalom vonatkozásában például egy webhely 404-es oldalainak a felkutatását és elemezését.  Az Oldal útvonala és képernyőosztály dimenzió bevonásával elemlezheted a felhasználó útját a weboldalon belül, amikor egy 404-es oldalra érkezik. Ez lehetővé teszi, hogy azonosítsd hol vannak 404-es oldalak.

Az organikus keresési forgalom elemzése számos előnnyel jár a webáruház-tulajdonosok számára. Megtalálhatod azokat a kulcsszavakat, amelyekre a felhasználók rákeresnek a webhely megtalálásához, és amelyek a konverzióhoz vezetnek. Ez a tudás arra használható, hogy javítsd a webhelyed keresőmotor-optimalizálását és több konverziót érj el.

Javíthatod a felhasználói élményt is ugyanis a segítségével megértheted, hogy melyik tartalom teljesít jól az organikus keresésben, és melyik nem. Ezzel a tudással javíthatod a webhelyed tartalmát, hogy vonzóbb legyen a felhasználók számára, és több időt töltsenek el rajta.

Megmérheted a marketingkampányok hatékonyságát mert a jelentés megértésével azonosíthatod, hogy melyik marketingkampány generálja a legtöbb organikus forgalmat, és értékelheted a kampányok hatékonyságát.

Növelheted a webhely forgalmát és bevételét ugyanis az organikus forgalom optimalizálásával több látogatót vonzhatsz webhelyedre, ami a konverziók és a bevételek növekedéséhez vezethet.

Összefoglalva:

Az organikus keresési forgalom elemzése a GA4-ben elengedhetetlen a webáruház-tulajdonosok számára a forgalom megértéséhez, a konverziók növeléséhez és a webhely teljesítményének javításához. A GA4 számos jelentést kínál továbbra is az organikus forgalom részletes elemzéséhez, amelyek segítenek elérni üzleti cél.

Mostmár láthatod, hogy mindegyik korábbi jelentést megtalálsz ugyanúgy a GA4-ben is. A Google Analytics 4 jelentős előrelépést jelent az adatgyűjtés és elemzés terén. Az új platform eseményalapú megközelítése, a felhasználói elkötelezettség hangsúlyozása, valamint a rugalmasabb és intuitívabb felület mind hozzájárulnak ahhoz, hogy még pontosabb és részletesebb képet kapjunk a látogatók viselkedéséről és a kampányaink hatékonyságáról. Az átállás ugyan kihívást jelenthetett, de a hosszú távú előnyök miatt megéri elmélyedni az új felületben. 

Iratkozz fel híleveleinkre ha eddig nem tetted, hogy minél több tartalmas és gyakorlatis tippről elsőként értesülj GA4 témában!

Leave a comment

Ez a weboldal cookie-kat használ az Ön webes élményének javítása érdekében.