Webáruház audit

Extra szolgáltás Neked:

Webshop segítség

UNAS webáruházzal rendelkező ügyfeleink havonta ingyen igénybe vehetnek szakértői segítséget a webshoppal kapcsolatos kérdéseikben.

Webáruház auditunk részletei

Miért fontos a webáruház audit? 

Három szempontból vizsgálódunk, mindhárom a jól és termelkéenyen működő webshop alapja:

Műszaki átvilágítás: hiába a jó termékkínálat és árazás, ha a webáruházad lassú, hibákkal van teli, a lehetséges vevőid jelentős részét elveszítheted, ami fájó. Főleg, ha apróságokon múlik. Ezekere felhívjuk a figyelmed.

Ergonómiai átvilágítás: műszakilag remekül működő webshop és klassz termékkínálat. Mi kell még a sikerhez? Az, hogy a látogatóid kedve ne menjen el, amíg a rendelés leadásáig jut és a vásárlási folyamat teljes egésze kényelmes, élvezetes és hatékony legyen. Ebben segítünk: 10 év tapasztalat és 60 webáruház után sok tippünk van arra, mi az ami jól működik.

Gondoltál erre? a konverzió javítására sokan nem fordítanak elegendő időt, mert pepecselésnek érzik a várható eredményhez képest. De a matek itt is segít: mini-esettanulmány: ügyfelünk elégedetlen volt a konverziójával, és elemeztünk. Kiderült, hogy 10 kosárba helyezésből 2 vásárlás születik. Végigelemeztük a vásárlási folyamatot, és a kényelmetlenségek, apró kis akadályozó mozzanatok felszámolása után ez a szám 4 lett! Apró eredmény? Nem annyira, hiszen a látogatókért már fizettünk valahol, tehát ez talált pénz!

Marketing eszköztár átvizsgálása: minden rendben, kényelmes és hibátlan webáruházad van. De nincs elég forgalom, vagy ami még rosszabb, nincs elég eredmény a cégedben? Vagy esetleg nem is látod pontosan, mennyibe kerül Neked az eredmény? Biztosan jól költesz a különböző platformokra? A fejlődésed töretlen? Lépést tartasz az e-ker trendekkel, esetleg előttük jársz?  Ezeket vizsgáljuk meg és mutatjuk meg a meglepő eredményt!

A webáruház audit részletei

SEBESSÉG
Megvizsgáljuk (többféle eszközzel) a webáruház sebességét. Mind asztaki, mind mobilnézetben. Megkeressük a lssan betöltődő oldalak legszűkebb keresztmetszeteit.

SEO ALAPOK
A webáruház alapvető SEO-val kapcsolatos beállításait nézzük végig. 

MOBILOS MŰKÖDÉS
Végig vizsgáljuk a működést mobil készülékeken is, mégpedig mindkét elterjedt platformon (Iphone, Android).

FUNKCIONÁLIS MŰKÖDÉS
Végigvizsgáljuk a webáruház működését mind mobilos, mind asztali környezetben. Az audit ezen szakaszában azt gyűjtjük össze, vannak-e hibásan működő részei a webárháznak. A funkcionálisan hibátlanul, de nem kényelmesen működő részeket az ergonómiai részben jelezzük.

TRENDELEMZÉS
Amennyiben a Google Analytics megfelelően működik és a webáruháznak van már múltja, végigelemezzük az elmúlt egy évet módszeresen és kimutatjuk, hogy milyen területen marad el a fejlődés a várttól, esetleg van-e valahol visszafejlődés, stagnálás.

GOOGLE ADS ELEMZÉS – MÁSKÉPPEN
Alaposan kivizsgáljuk a Google Ads fiókot és annak teljesítményét. Fontos, hogy mindent tulajdonosi nézőpontból, a megtérülés szempontjából vizsgálunk és mélyre ásunk! A kampányokat alaposan végignézzük és nem állunk meg, ha látszólag jók a számok.

FACEBOOK AUDIT
Hasonlóan a Google Ads vizsgálatához, a Facebook kampányokat is átnézzük. Megnézzük a remarketing kampányok teljesítményét, a forgalomterelő kampányok beállításait. Átnézzük a katalógusokat, célközönségeket.

LEVELEZÉS
A levelezőrendszert is vizsgáljuk, a hírlevélküldés jól használva még ma is az egyik legolcsóbb bevétel termelő eszköz. Tranzakciós levelek szerkezet, küldési módja (spam kockázat!), van-e követése a levelek megnyitásának, mérjük-e a kattintási számokat?

ÁLTALÁNOS ÉS MOBIL ERGONÓMIA
Részletes elemzése a 6 fő területnek: Gyorskereső, Listaoldalak, Termékadatlap, Kosár, Vásárlási folyamat, Visszaigazoló oldal.

 

Hogyan dolgozunk?

MEGBESZÉLJÜK A CÉLJAID, HATÁRIDŐKET.
Bár a webáruház audit meglehetősen standard folyamat, lehetnek olyan speciális igényeid, amiket mindenképpen figyelembe veszünk az audit elkészítése során.

SZERZŐDÉST KÖTÜNK.
Megállapodunk a határidőkben, leszállítandó termékben és természetesen titoktartási nyilatkozatot kötünk, hogy az adataid nem használjuk fel semmilyen célra.

ÁTMENETI HOZZÉFÉRÉSRE LESZ SZÜKSÉGÜNK AZOKHOZ AZ ESZKÖZÖKHÖZ, AMIKET AUDITÁLNUNK KELL.
Ezek általában olvasási jogú hozzáférések az Analytic, Google Ads, Search Console, Merchant Center és Facebook vállalkozáskezelődhöz.

AUDIT ELKÉSZÍTÉSE
Ez a feladat komplexitásától függően kb. 1 hét. Ez alatt lehetnek kérdéseink, amiket megbeszélünk menetközben.

LEZÁRÓ ANYAG
Az átadandó anyag egy nagyon részletes (cca 8-20 oldalas) dokumentum, amiben a vezető összefoglaló után mindhárom terület részletesen kifejtésre kerül.

Fontos, hogy nem elméleti, hanem nagyon gyakorlati, a valós webáruházban azonnal megnézhető, javítható elemzést kínálunk.

VÉGIGNÉZZÜK
Az átadott anyagot közösen személyesen, vagy online beszélgetés formájában átnézzük. Ez akár 2-2,5 órás alapos, magyarázatokkal tarkított bemutató.

Mi várható utána, közben?

Reméljük, ez 🙂

Minta