WEBÁRUHÁZ AUDIT FELSŐFOKON

WEBÁRUHÁZ AUDIT FELSŐFOKON

Miért kell e-kereskedelmi (webshop) auditot végezni?

E-kereskedelmi áruház tulajdonosaként elvárható, hogy ismerd vállalkozásod minden részletét. Teljes körű információval kell rendelkezned arról, hogy hány terméked van, hány megrendelés érkezik havonta, és még sok más dolgot is tudnod kell, hogy zökkenőmentesen és eredményesen menjen az üzlet.

Az ezekre a kérdésekre adott válaszok könnyen segíthetnek azonosítani a javítandó területeket , ami rendkívül pozitív hatással lesz a vásárlói élményre.

De vajon a webáruházad biztosan a lehető legjobban van felépítve ahhoz, hogy a céljaid teljesüljenek?

Már egy másodperces késedelemmel is elveszíthetsz potenciális vásárlót. Nem tulajdonosként, hanem ügyfélként kell látnod a webshopod, és választ adnod olyan kérdésekre, mint például:

  • Az oldalak és a képek megfelelően töltődnek be?
  • Minden oldal stabilan működik?
  • Túl sokáig tart az oldalak betöltése?
  • Megfelelően működnek-e a kattintható linkek és a navigáció?
  • Van-e nyelvtani vagy helyesírási hiba a tartalomban?
  • Minden tartalom naprakész?
  • Mi történik a 404-es hibaüzenetre kattintva?
  • és még rengeteg…auditunk több mint 100 elemet vizsgál meg – alaposan.

Eszközök, böngészők…

A vásárlók különböző böngészőkön és különböző eszközökön vásárolnak termékeket.

A W3schools jelentése szerint a felhasználók 80,7%-a a Google Chrome-ot, 8,5%-a a Firefoxot, 4,1%-a a Safarit, a többi pedig a többi böngészőt használja. Ezek a statisztikák azt mutatják, hogy fontos, hogy a webshop minden böngészőben reszponzív legyen.

Mivel a látogatók egyre inkább mobilkészülékről érkeznek, az is rendkívül fontos, hogy a webáruházad mobilon is jól működjön. Meglepődnél, ha tudnád, hogy a felhasználók 40%-a a rossz mobilos élményt követően egy versenytárs weboldalára ment át?

  • Hogyan néz ki és hogyan működik az áruház a különböző asztali böngészőkben?
  • Felhasználóbarát-e mobileszközökön is?
  • Tiszták a képek?
  • Szüksége van-e a felhasználónak túl sok nagyításra az okostelefonon?
  • Könnyű-e böngészni és vásárolni a termékeket okostelefonon keresztül?

Keresés és szűrők

A legtöbb felhasználó hajlamos közvetlenül a gyorkeresőben keresni a termékeket, ahelyett, hogy navigáción vagy a kategóriákon keresztül keresne. A jó keresésnek gyorsnak kell lennie, és releváns eredményt kell mutatnia – szinte a gépelés pillanatában.

A keresési funkció lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy mindenféle felhajtás nélkül megtalálja, amire szüksége van. Ez segít a jobb konverziós arányban is, és csökkenti a kosárelhagyási arányt is. Ellenőrizned kell a keresési és szűrési funkciókat is, és választ kell találnod ezekre a kérdésekre:

  • A szűrők pontosak – már ha vannak 🙂 ?
  • Könnyű a szűrőket kikapcsolni, vagy túl összetett szűrés esetén azon kapja magát a vásárló, hogy már nincs termék?
  • Van értelme a túl sok termékkategóriának?
  • Vannak olyan termékek, amelyek nincsenek megfelelően rendszerezve?
  • A keresési funkció megfelelő eredményeket ad?
  • Ugye nemcsak a termék nevében ad találatot a gyorskeresőd?

Kosárelhagyási arány

Tudtad, hogy a vásárlók minden évben 4 billió dollár értékű árut hagynak az elhagyott kosarakban? Bizonyos módszerekkel a kosárelhagyók egy részét még meg lehet menteni, de jobb lenne, ha eleve kevesebb ilyen látogatónk lenne. Vizsgáld meg a webáruházad: tedd a termékeket a kosárba, majd hagyd el azt és keress választ ezekre a kérdésekre:

  • Van-e olyan felugró ablak az újbóli elköteleződésre, amely arra késztetne, hogy megvásároljam a terméket?
  • Van-e valami vizuális elem az oldalon, ami jelzi, hogy a termék sikeresen a kosárba került?
  • Látható a teljes vásárlói útvonal alatt, ha a kosárban várakozik néhány termék?
  • Kapok-e bármilyen üzenetet vagy levelet, amely értesít a kosár elhagyásáról?
  • Vannak-e ajánlások más termékekre, amelyeket esetleg meg kellene vásárolnom helyette?

Magas színvonalú ügyfélszolgálat

A vásárlók több mint fele képes fizetni a jobb ügyfélszolgálatért! A legjobb példa erre az Amazon Prime, ahol a vásárlók a villámgyors kiszállításért hajlandóak extra díjat fizetni. Külföldön már megjelentek a a hangalapú keresések, a képi keresés, az AI, az AR és a VR. A hazai webshopok itt még nem tartanak és valószínűleg a felhasználkók sem igénylik, de a minél pontosabb és automatizáltabb kiszolgálásra törekedni érdemes:

  • Milyen az ügyfélszolgálat?
  • Mennyi időt vesz igénybe a csapatának, hogy válaszoljon a vásárlói kérdésre?
  • Az ügyfélszolgálati munkatársak hatékonyan kommunikálják a válaszukat?
  • Van chatbot az oldalon, ami segít megválaszolni a leggyakoribb kérdéseket?
  • A gyakran feltett kérdésekre világos választ ad a webáruház?
  • A leggyakoribb kérdések, panaszok a csomag állapotára, fizetési, szállítási módokra vonatkoznak, ezek kristálytisztán kommunikálva vannak?

Mit tartalmaz az e-kereskedelmi oldal auditálása?

Az e-kereskedelmi webhely auditálása három alapvető részre oszlik:

Marketing audit

Végig kell nézni, hogy a webáruházba minden alapvetően fontos marketing eszköz megfelelően be van-e állítva? Mik ezek:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google Ads fiók
  • Google Merchant Center
  • Facebook Vállalkozáskezelő konevrziós API (régebben Facebook pixel)

Rossz hír: ha az eszközök be vannak állítva, az közel sem biztos, hogy optimálsian vannan beállítva. Sajnos rengeteg esettel van dolgunk, amikor a Google Analyticsben nincs bekapcsolva az e-kereskedelmi mérés, így éppen csak a legfontosabbat, a forgalmat nem látja az ügyfél. De számtalan kisebb-nagyobb beállítási hiba lehetséges, ezeket végig kell ellenőrizni.

A marketing audit része lehet egy benchmarkokon alapuló trend elemzés, amiből kimutathatóak a gyengén fejlődő pontok, vagy szűk keresztmetszetek a webshop marketing területén.

Platform audit

SEO és performace auditot tartalmaz, valamint alapvető működési hibák felderítését. A SEO beállításokkal kapcsolatban leginkább az alábbi pontokra térünk ki:

  • A termékoldal megfelelő tartalmat tartalmaz? Sok erőfeszítést kell az egyedi és jó minőségű tartalom előállításához!
  • Megfelelő belső linkeléssel rendelkezik a shop? A felhasználóknak könnyen kell tudniuk navigálni a webáruházban.
  • A kategória oldalak jól navigálhatóak és van kategória leírás?
  • Megfelelőek és egyediek a Meta leírások és Title mezők a termék és kategória oldalakon?
  • Milyen minőségűek a termékképek?
  • OLDALSEBESÉG!!!! A legfontosabb szempontok egyike, ha nem a legfontosabb. A betöltési idő egy másodperces késése 7%-kal csökkentheti a konverziós arányt.

Ergonómia audit

Itt a webáruház alapvető tartalmi oldalainak működését vizsgáljuk külön mobil és külön asztali nézetben. Mindentartalmi elemet külön vizsgálunk és egy rendkívól átfogó checklist a végeredmény, ami nemcsak a javítandó elemket tartalmazz, de azok prioritásait és mintákat a javításhoz is!

Mit nézünk át?

  • Főoldal: hiszen itt szembesül először a látogató a webshoppal.
  • Kategóriaoldalak: a navigáció első lépése, alapvetően fontos, hogy itt ne veszíts érdeklődőket.
  • Temék adatlap: a konverzió előszobája, a legfontosabb, mégis sokak által elhanyagolt tartalmi elem! Itt dől el, lesz-e kosárba helyezés, vagy nem győztük meg a vevőnket, szétnéz másutt is – és jó eséllyel nem tér vissza.
  • Kosár: minden ösztönző elem a helyén van, hogy a megrendelést véglegesítse a vevőnk?
  • Vásárlási folyamat (a check-out): nincs-e semmi, ami megakasztja a gördülékeny vásárlást? Még jól optimalizált webshopokban is a kosárba helyezés/megrendelést leadók aránya akár 3:1 is lehet!
  • Megrendelés visszaigazoló oldal.
  • Egyéb tartalmi elemek (blogok, esetleges landing oldalak)

Mi történik a webshop audit után?

Remélhetőleg lendületet kapsz, hiszen valószínűleg azért készíttetted el, mert valamivel nem voltál elégedett. A webshop audit rendkívül részletes eredményét szívesen bemutatju Neked személyesen, és utána eldöntheted, hogy mennyi energiát vagy hajlandó belefektetni a feltárt hiányosságok javításába.

Azért gondoldd végig: életszerű, hogy adott webshop e-kereskedelmi konverziós aránya az audit elkészítésekor 1,2%, a javítások után – mondjuk félév alatt – ez könnyen elérheti az 1,8%-ot. Mit jelent ez neked? Ugyanakkora költségből (hiszen a bejövő látogatóidért már így, vagy úgy fizettél) 50%-al nagyobb lehet a bevételed!

Megéri? Ha érdekelnek a részletek, vagy nem volt valami érthető, vedd fel velünk a kapcsolatot.

IGEN, ERRE VAN SZÜKSÉGEM!

WEBÁRUHÁZ AUDITUNK RÉSZLETEI

MIÉRT FONTOS A WEBÁRUHÁZ AUDIT? 

Három szempontból vizsgálódunk, mindhárom a jól és termelékenyen működő webshop alapja:

Műszaki átvilágítás: hiába a jó termékkínálat és árazás, ha a webáruházad lassú, hibákkal van teli, a lehetséges vevőid jelentős részét elveszítheted, ami fájó. Főleg, ha apróságokon múlik. Ezekre felhívjuk a figyelmed.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .