Az elmúlt évek gazdasági akadályai – mint a Covid-járvány vagy a jelenlegi gazdasági válság – nem csak a vállalati stratégia vagy a pénzügyi terv átszervezését igényelték. A gazdasági, pénzügyi bizonytalanságra reagálva a fogyasztók olyan új vásárlói szokásokat alakítottak ki, amelyek a marketing stratégia területén is változtatásokat kívánnak.
Ötpontos útmutatónkból most megtudhatod, melyek a legmeghatározóbb fogyasztói trendek 2023-ban, és hogyan módosíthatod Google hirdetéseid annak érdekében, hogy sikeres legyél ezen a gyorsan változó piacon.
1. Új fogyasztói réteg, új értékrend
A vásárlói szokások változásával párhuzamosan megjelent a fogyasztóknak egy olyan új rétege, akik már sokkal tudatosabbak a pénzügyeik és vásárlásaik kapcsán, mint elődeik. Nemcsak elővigyázatosak, de hajlamosabbak elpártolni a korábban használt márkáktól, kevésbé támaszkodva a múltbéli tapasztalataikra.
Kínálj többet, mint egy jó ajánlat!
Még ebben a bizonytalan gazdasági környezetben is elmondható, hogy a fogyasztók nem csupán az olcsó ajánlatokat keresik. Fontos tényező még számukra a termék minősége, a vállalat által nyújtott értékek és a kiemelkedő ügyfélszolgálat. Emellett, tudatos lépéseket tesznek annak érdekében, hogy elkerüljék az impulzusvásárlást és priorizálják a számukra valóban szükséges tételeket.
Alacsony márkahűség, új vásárlók!
A tudatos vásárlás növekedésével a márkahűség egyre kevésbé tölt be meghatározó szerepet a vásárlói döntésben. A fogyasztók egyre nyitottabbak, hogy kipróbáljanak olyan új márkákat és termékeket, amelyek valóban összhangban állnak személyes értékeikkel. A változó vásárlói szokások ellenére, egyben biztos lehetsz. Az emberek többsége még mindig szívesen fordul a Google keresőjéhez, hogy utánanézzen az őt érdeklő termékeknek, szolgáltatásoknak.
- A Google Kereső és a YouTube két meghatározó platform, ahol a felhasználók új termékeket fedezhetnek fel. Így kulcsfontosságú, hogy a megfelelő üzenettel, a megfelelő időben megjelenj ezeken a felületeken.
2. Megfelelő üzenet, a megfelelő helyen és időben
A csökkenő márkahűség miatt fontos, hogy célcsoportod számára már a felfedezés pillanatában közvetítsd azokat az kulcsértékeket és üzeneteket, amelyekkel azonosulni tudnak. Ha pedig emellé jó vásárlói élményt is képes vagy nyújtani, akkor bebiztosíthatod a hosszútávú elköteleződést és kiszélesítheted a vásárlói életpályát.
Tűnj fel az elsők között a felhasználói kereséseknél!
Ami a keresési találatok között megjelenő hirdetéseket illeti, a felhasználóknak sokkal vizuálisabb élményben lehet részük, mint valaha. Az új fejlesztések számodra is szélesebb eszköztárat kínálnak a figyelem megragadására és a kattintások növelésére. Egészítsd ki hirdetéseidet vizuális elemekkel és értékes információkkal.
Differenciáld az üzeneteidet!
Tudatosítsd, hogy az elérni kívánt célcsoport egyáltalán nem homogén, és a vásárlói szokások, magatartások vagy motivációik szerint nagyon különbözőek lehetnek. Ezért kiemelten fontos, hogy a potenciális vásárlóidat megfelelően differenciált üzenetekkel szólítsd meg.
Keltsd fel a figyelmet YouTube-on!
A YouTube közel 2 milliárd felhasználója számára kínál kattintható hirdetéseket a videók elején, alatt vagy végén. A videóhirdetések remek lehetőséget kínálnak arra, hogy a felhasználók figyelmét megragadd, hiszen gazdag vizuális formátum révén egyszerűen és élményszerűen adhatod át a fő üzeneteket.
- A Google Keresőkampányok új általános egyezés funkciója lehetővé teszi, hogy azoknál a felhasználói kereséseknél is megjelenj, amelyek ugyan nem azonosak, de jelentésükben kapcsolódnak az általad megadott kulcsszavakhoz.
- Használd az intelligens ajánlattételt, hogy a Google automatikusan optimalizálja a konverziók számát és értékét minden aukció során.
- Szuper megoldás lehet a reszponzív keresési hirdetés, ahol több címsor és leírás opció megadásával segítheted Google-t, hogy kiválassza azokat a kombinációkat, amelyek a felhasználók számára a legrelevánsabb.
- Egészítsd ki videókampányaidat termékfeed-del és hozz létre virtuális kirakatot az érdeklődés felkeltésére.
3. Tűnj ki az online térben és maximalizáld a profitod!
A vásárlói döntés során az emberek többsége továbbra is az online fellelhető információkra és forrásokra támaszkodik. Az e-kereskedelem folyamatos bővülése miatt viszont egyre nehezebb kitűnni a versenytársak közül. Emiatt lényeges, hogy pontosan átlásd a fogyasztói igényeket és megfelelően kommunikáld azokat az előnyöket és értékeket, amelyek megkülönböztetnek a többiektől.
Szólítsd meg célcsoportodat több platformon is!
Az új vásárlói szokások egyike, amellyel mindenképp számolnod kell, hogy az internetfelhasználók folyamatosan mozognak az online térben és ide-oda vándorolnak a platformok között. Az széles elérés szempontjából szükséges, hogy egyszerre több felületen is jelen legyél, így maximalizálva a teljesítményedet.
Alkalmazással a szorosabb kapcsolatokért!
A mobilalkalmazás remek megoldás lehet minden e-kereskedő számára, hiszen egyidejűleg nyújthatsz kiemelkedő vásárlói élményt és mélyítheted a kapcsolatot felhasználóiddal. Az olyan plusz funkciók hozzáadásával, mint a jutalmazási és hűségrendszerek, egyszerűen növelheted az aktivitást, ennek eredményeként pedig a vásárlói hajlandóságot.
Különböztesd meg vállalkozásod!
Ha szeretnél kitűnni a tömegből, elengedhetetlen, hogy hangsúlyozd céged egyedi vonásait és értékeit. Előnyre tehetsz szert a versenytársakkal szemben, ha már felfedezés pillanatában olyan információkat nyújtasz potenciális vásárlóid számára, amelyek megalapozzák a márkád iránti érdeklődést és bizalmat.
- A Performance Max egyetlen kampányként garantálja a lehető legtöbb elérést a Google számos felületén – így a Keresőben, a YouTube-on, a Display Hálózaton vagy a Gmailen.
- Próbáld ki a Google alkalmazáskampányait, hogy új regisztrálókat szerezz vagy növeld a felhasználói aktivitást. A ’Web to App Connect’ funkcióval automatikusan átirányíthatod a hirdetésre kattintótak alkalmazásod megfelelő oldalára, ezáltal is növelve a konverziókat.
- A Shopping-kampányok segítségével vizuálisan is megjelenítheted termékeidet, és növelheted az érdeklődést olyan hasznos információk megadásával, mint az akció mértéke, a termék ára, a szállítás költsége és várható ideje.
4. Növeld a többcsatornás értékesítéseidet!
Napjainkban a vásárlói útvonal több különböző csatornán át vezet el a tényleges értékesítésig – legyen szó az online megjelenő hirdetésekről, a webáruházról, a mobilalkalmazásról, vagy a vállalatod fizikai üzletéről. A fogyasztók igénye nem kevesebb, minthogy minden egyes csatornán ugyanolyan, magas minőségű vásárlói élményben legyen részük.
Irányítsd az online érdeklődőket fizikai üzletedbe!
Általánosságban elmondható, hogy az emberek elsőként online gyűjtenek információt abban az esetben is, ha később a helyi üzletben tervezik megvásárolni a kívánt terméket vagy szolgáltatást. Ilyenkor befolyásoló tényező lehet az üzlet nyitvatartási ideje, földrajzi közelsége, illetve a készletinformációk.
Növeld a bolti értékesítést digitális hirdetésekkel!
Nemcsak a webshopos értékesítésnél, de a helyi üzleted forgalomnövelésénél is bátran támaszkodhatsz a Google online hirdetéseire. A tudatosabb vásárlói szokások miatt, a fogyasztók a bolti vásárlást megelőzően gyakran online ellenőrzik egy termék elérhetőségét.
- Hozd létre díjmenetesen Google Cégprofilodat és irányítsd üzletedbe a helyi érdeklődőket! Frissítsd adatlapod a legfontosabb információkkal, oszd meg termékkínálatodat és növeld esélyeidet feltöltött fotókkal!
- Használd a Performance Max kampányt helyi üzleted népszerűsítésére szerte a Google platformjain.
- A Helyi készlethirdetéssel felhívhatod az olyan közelben tartózkodó felhasználók figyelmét, akik a Google keresőjét használják.
5. Használd ki az ünnepi szezon adta lehetőségeket!
A vásárlói szokásokat és magatartást nem csupán a globális trendek vagy regionális események befolyásolják, de a helyi kulturális ünnepeknek és tradícióknak is érezhető hatása van. A fogyasztók meghatározó része szívesen használja a Google keresőjét az ünnepi ajánlatok feltérképezéséhez, illetve az ajándékkereséshez.
Minden az időzítésen múlik!
Érdemes számításba venned, hogy az ’ünnepi’ marketing nem csak az esemény közvetlen időszakára korlátozódik. Vannak, akik már jóval az ünnepek előtt beszerzik a kívánt ajándékokat, és bizony lesznek olyanok is, akik az utolsó pillanatra vagy pedig az ünnepek utánra hagyják a vásárlást. Legjobb, ha egy olyan komplex marketingstratégiával készülsz a jeles időszakra, ami egyaránt megszólítja a korai vásárlókat és a késlekedőket. Emellett persze fontos az egész éves aktív jelenlét, amellyel megalapozhatod a ünnepi érdeklődést.
- A korai vásárlók a leginkább nyitottak az új márkákra, így a YouTube-on megjelenő videókampányokkal és a hozzájuk csatolt termékfeed-del egyszerűen felkeltheted érdeklődésüket.
- A késlekedők számára kulcsfontosságú tényező lehet a gyors és ingyenes szállítás, a helyi készletinformációk, valamint az átvételi lehetőségek feltüntetése. Növeld a vásárlói hajlandóságot megfelelően részletezett Shopping-kampányokkal.
Reméljük, hogy ötpontos útmutatónkkal Neked is segítettünk, hogy könnyebben átlásd 2023 legmeghatározóbb fogyasztói trendjeit, tippjeinkkel pedig könnyebben megy majd az alkalmazkodás. Ha mégis elvesztél volna a Google hirdetések rengetegjében és szeretnél profi segítséget kapni, akkor tekintsd meg Google hirdetéskezelő szolgáltatásunkat és vedd fel velünk a kapcsolatot!
További hasznos cikkekért és útmutatókért kövesd blogunkat!
Ismertetőnk a Think with Google cikkje alapján készült.