Új Performance Max funkció: jóval több ügyfél

Új Performance Max funkció: jóval több ügyfél

A hivatalosan is elindult Teljesítmény maximalizáló kampány új funkcióval bővül, mely lehetővé teszi az új ügyfelekre történő célzást.

Az új ügyfélszerzési cél lehetővé teszi, hogy hatékonyan szerezzünk új ügyfeleket a Google Ads kampányaival. Lehetősége van arra, hogy vagy úgy optimalizálja a kampányt, hogy az új ügyfelekre magasabb licitet tegyen, vagy úgy optimalizálja a kampányt, hogy kizárólag új ügyfelekre licitáljon.

Ennek segítségével bevételed az új felhasználókra optimalizálva növelheted, hiszen az új ügyfelek hosszú távú jövedelmet jelentenek a vállalkozásnak. Növeld piaci részesedésed a külön ügyfélszerzése elkülönített kerettel vagy maximalizáld vele az új ügyfeleid konverzióinak számát.

Az új ügyfélszerzésre 2 lehetőséget kínálnak a PMax kampányok:

  • Új ügyfélérték mód: Magasabb ajánlatot tesz az új ügyfelekre, mint a meglévő ügyfelekre.  Adj hozzá további új ügyfélszerzési értéket az ügyfél első vásárlási konverziós értékéhez. Ez az ajánlott mód, mert így maximalizálhatod a bevételt az összes ügyfélre vonatkozóan, ugyanakkor egyetlen kampányon belül több új ügyfelet is szerezhetsz vállalkozásának.
  • Csak új vásárló mód: Csak új vásárlókra licitál. Korlátozza a hirdetéseket csak azokra az ügyfelekre, akik újak a vállalkozásodban (a korábbi vásárlások + a Google Adsbe feltöltött meglévő ügyféllisták alapján). Ezt a beállítást csak akkor ajánljuk, ha rendelkezésre áll külön ügyfélszerzési költségvetés, vagy ha nem vásárlás, mint konverzióra fókuszáló kampányt futtatsz, például: lead-gen.

Melyek az új funkció előnyei?

  • Az új ügyfelek nagyobb arányú konverziója, ezáltal az üzlet növekedése és a hosszabb távú bevételek növelése.
  • Az új ügyfelek megszerzésére szánt költségvetés hatékony felhasználása, ami alacsonyabb ügyfélszerzési költségeket eredményez.
  • Könnyen beállítható és használható
  • Jelentés az új és a visszatérő ügyfelek konverzióiról

Lépések az új ügyfélszerzés aktiválásához:

  • Meglévő felhasználólisták biztosítása Ügyfélegyezésen keresztül
  • Új ügyfélszerzési cél beállítása a Google Ads Konverziók/Összegzés menüpontjában
  • Aktiváld az új ügyfélszerzést a kampányban
  • Tekintsd meg a Jelentéseket

Licitálás

  • Új Ügyfélérték üzemmódban (csak a vásárlási konverziókra alkalmazható): Az intelligens licitálás figyelembe veszi az Ön által beállított új vásárlói értéket, és maximalizálja a teljes konverziós értéket, beleértve az új vásárlókra beállított értéket is. Használd az alapértelmezettként ajánlott értéket, ha nem vagy benne biztos, hogy mi legyen az új ügyfél értéke.
  • Csak új ügyfél módban: A meglévő ügyfelek ki vannak zárva a licitálásból, és az intelligens licitálás a Konverzió maximalizálása/tCPA vagy a Konverziós értékek maximalizálása/tROAS licitálási stratégiák felé optimalizál.
  • Ügyfélszerzési érték: Az ügyfélszerzési érték az új ügyfél első vásárlási konverziójához hozzáadandó értékkorrekció. Javasoljuk, hogy az ügyfélszerzési értéket úgy állítsa be, hogy az ügyfélszerzési érték plusz az új ügyfél tipikus első vásárlási értéke azt a bevételt képviseli, amelyet egy tipikus új ügyfél hozna az élettartama során. Ha értékalapú ajánlati stratégiát választ, akkor ezt a teljes értéket veheti alapul a ROAS-célok meghatározásához. Az ügyfélszerzési értéket csak az értékalapú licitstratégiát használó kampányok használják.

Ahogy arról korábban is írtunk, a PMax kampány, az alábbiak segítségével szűri ki, hogy ki új és ki korábbi vásárló:

  • Google észlelés: Ha a Google Ads konverzió a “vásárlásra” van beállítva, a Google automatikusan létrehoz egy közönséglistát legfeljebb az elmúlt 540 nap kampánytevékenysége és a követett vásárlások alapján. Ez a legegyszerűbb módszer.
  • Feltöltött közönséglisták: tölts fel ügyféllistát, így a Google saját adataid alapján jelölhet ki az új ügyfeleket.
  • Új vásárlók konverzió követése címkékkel: ez a módszer több beállítást igényel, ugyanakkor nagyobb kontrollt biztosít afelett, hogy mely konverziót jelzi a rendszer újnak és melyet visszatérőnek.
    • Google szerinti “ismeretlen” besorolás: A Google által észlelt besorolás “Ismeretlen” értékre lesz állítva, ha a feltöltött közönséglisták többsége nincs megosztva a Performance Max kampányhoz csatolt Google Ads fiókkal. Oszd meg a feltöltött közönséglistákaz az ügyfél-szegmentáció megtekintéséhez.
    • Globális webhelycímke, Google Tag Manager vagy Firebase besorolás: Ha új ügyfelek konverziókövetését használja a globális webhelycímkében, a Google Tag Managerben vagy a Firebase-ben, akkor a Google automatikus felismerése helyett a címkén megadott értékeket használjuk az “új”, “visszatérő” vagy “ismeretlen” ügyfelekhez. Az EU-s célzott kampányok esetében az ügyfeleket 390 napos adatok alapján különböztetjük meg új, visszatérő vagy ismert ügyfelekre.

Annak ellenére, hogy új ügyfelekre licitálsz, vagy optimalizálsz, a régi vásárlókat teljesen így sem lehet kizárni, még így is megtörténhet, hogy egy korábbi ügyfélhez ér el a hirdetés. Az új funkciónak köszönhetően ez azonban jelentősen le fog csökkeni, így az új ügyfelek aránya lesz döntő a kampányban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .