Új funkciók érkeznek a Teljesítmény maximalizáló kampányokhoz

Új funkciók érkeznek a Teljesítmény maximalizáló kampányokhoz

Ahogyan azt korábbi cikkünkben is írtuk, a Smart Shopping és helyi kampányok leváltását hivatalosan is megkezdte a Teljesítmény maximalizáló kampány (röviden: PMax). A Google Ads fiókokban az elkövetkezendő hetekben fog értesítés érkezni az egy kattintással történő átállási lehetőségről. Ennek segítségével lehetőség nyílik a már meglévő Smart Shopping kampányok új, külön PMax kampánnyá alakítására a megszerzett adatok megtartása mellett. Ugyanez a helyi kampányok esetében júniustól lesz elérhető.

Új felhasználók azonosítása

Az átállás megkezdése mellett új funkcióval is bővülnek a Teljesítmény maximalizáló kampányok, mely egy új közönségszerzési cél formájában lesz látható. Ennek segítségével az új ügyfelek megszerzésére tudod majd optimalizálni PMax kampányodat, ezzel is tovább növelve webshopod forgalmát.  Az új felhasználók azonosítására több eszköz is rendelkezésre áll:

  • Ügyfélegyezési listák: Ezek a listák az első fél adatait használják, beleértve az e-mail címet, a telefont, a keresztnevet, a vezetéknevet, az országot és az irányítószámot. Feltöltéskor a Google megadja a találati arányt, amely megmutatja, hogy az ügyfeleid közül hányan rendelkeznek a célzásban felhasználható Google-fiókkal.
  • Konverziós címkék: a Google Ads-ben még mindig működő Pixelek segíthetnek kiszűrni azokat a felhasználókat, akik már vásároltak a weboldaladon
  • Google automatikus felismerés: Ez az automatikus észlelési módszer hasonló ahhoz, amit a Smart Shopping kampányokban használtak “Google észlelt” néven, de némi újdonsággal is kiegészül. A Google szóvivője szerint a Performance Max új automatikus felismerése tartalmazza a korábban a Smart Shoppingban látott Google detected vásárlási konverziókövetést, valamint “új gépi tanulási modellezést is építettek, hogy megjósolják, hogy a felhasználó mennyire valószínű, hogy új vagy meglévő vásárló a hirdető számára, hogy az alacsony találati arányokat ellensúlyozza”.

Tehát a Google a felsorolt módszerek mindegyikét arra használja, hogy kiszűrje, kik nem korábbi felhasználók és őket célozza meg.  Ez azonban nem azt jelenti, hogy ezekkel a kampányokkal nem érsz el remarketing közönséget, hanem azt, hogy a Google megpróbál olyan felhasználókat elérni, akik korábban még nem vásároltak tőled.

Új statisztikák

Az új felhasználókra optimalizálás mellett a Pmax kampányok új statisztikákkal is kiegészülnek:

  • az Elem közönségstatisztikák segítségével jobban megértheted, hogy az egyes szöveges, képi és videós elemek miként és hogyan hatnak a közönségedre pl. mely képek működnek jobban a felhasználóknál. Ezt az infromációt felhasználva pedig még jobban személyre tudod szabni kreatívjaidat.
  • A Diagnosztikai statisztikák segítségével a teljesítményt akadályozó problémákról kaphatsz információt. Ezen felül megtudhatod miért nem jelennek meg a hirdetéseid és javaslatokat is nyújt, miként javíthatod ki az esetleges problémákat.

Bár a Google nem szeretné, ha a hirdetők a célzás mikromenedzselését végeznék, a Performance Max kampányok tiszteletben tartják a fiókszintű negatív kulcsszavakat és negatív elhelyezéseket.

Néhány hirdető szerint hasznos lehet kizárni a nemkívánatos földrajzi helyeket, vagy legalábbis nagyon alaposan átgondolni a beállításokat, például azt, hogy a fizikai helyszíneket vagy az érdeklődésre számot tartó helyszíneket célozza-e meg.

Az automatizmusnak időre és próbálkozásokra van szüksége, hogy új konverziókat hozzon be, mely során pénzt pazarolhat. Azonban ha már kipróbáltál bizonyos kulcsszavakat, elhelyezéseket vagy földrajzi célpontokat, és nem találtad őket működőképesnek, használd a kizárási lehetőségeket, hogy megtiltsd az automatizálásnak, hogy ezeket újra tesztelje a te költségeden.

Összegzés

A Teljesítmény maximalizáló kampányokra történő átállás elkezdődött, új funkciókkal kiegészülve. Ezentúl pontosabb képet kaphatunk a jobban működő kreatív tartalmakról és az esetleges problémákról, valamint lehetőségünk lesz az új ügyfeleket megcélozni. Mindezek pedig azt a célt szolgálják, hogy a Google legautomatizáltabb kampánytípusát a lehető legköltséghatékonyabban, a lehető legeredményesebben tudjuk használni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .