Teljeskörű webshop audit

Hibátlanul működik? Ergonomikusan működik? A marketing eszközök optimálisan működnek?

R

Műszaki átvilágítás

Hiába a felhasználói kényelem, ha az oldal lassan, hibásan működik. 

N

ERGOnómia

Ha a felhasználói élmény nem optimális, nem tudod kihozni a legtöbbet webáruházadból. 

Z

Marketing eszköztár

Hiába minden, ha a marketing nem jól működik. Ezt is megnézzük.

Webáruház műszaki átvilágítása

Sebesség

Megivzsgáljuk (többféle eszközzel) a webáruház sebességét. Mind asztaki, mind mobilnézetben. Megkeressük a lssan betöltődő oldalak legszűkebb keresztmetszeteit.

N

Miért fontos?

Mind a Google értékelési rendszerében, mind a felhasználói élményben kiemelten fontos a megfelelő sebességű weboldal.

SEO alapok

A webáruház alapvető SEO-val kapcsolatos beállításait nézzük végig. Műszaki SEO (hiányzó elemek, megfelelően működő elemek, …) és tartalmi SEO.

N

Miért fontos?

Szeretnénk az organikus (ingyenes) találati listákban is elől szerepelni, hiszen ha ebből a forrásból érkezik a vásárlónk, akkor nem került marketing költségbe. A találati listákon jó helyen szerepelni számtalan tényező eredménye, ezeket vizsgáljuk meg.

Mobilos működés

Végig vizsgáljuk a működést mobil készülékeken is, mégpedig mindkét elétrejed platformon (Iphone, Android).

N

Miért fontos?

Mivel a vásárlók jelentősebb része manapság már valamilyen mobileszközről érkezik, a mobilos optimalizáltság elsőrangú fontosságú a webáruházak számára.

Funkcionális működés

Végigvizsgáljuk a webáruház működését mind mobilos, mind asztali környezetben. Az audit ezen szakaszában azt gyűjtjük össze, vannak-e hibásan működő részei a webárháznak. A funkcionálisan hibátlanul, de nem kényelmesen működő részeket az ergonómiai részben jelezzük.

N

Miért fontos?

A hibátlan működés fontosságát nem kell hangsúlyozni 🙂 De soha nem lehetünk abban biztosak, hogy a sok új funkció fejelsztésénél, üzembehelyezésénél nem rontunk el valamit a webáruház más részein. Ellenőrizni kell – alaposan.

Webáruház marketing audit

Beállítások

Amennyiben a Google Analytics megfeleleően működik és a webáruháznak van már múltja, végigelemezzük az elmúlt egy évet módszeresen és kimutatju, hogy milyen területen marad el a fejlődés a várttól, esetleg van-e valahol visszafejlődés, stagnálás.

N

Miért fontos?

Stabil alapja bármilyen döntésnek a marketinget illetően akkor van, ha a számok, amikből a döntések születnek, helyesek. A jó számok előállításához jól kell összekötni a különböző eszközöket. 

Trendelemzés

Amennyiben a Google Analytics megfeleleően működik és a webáruháznak van már múltja, végigelemezzük az elmúlt egy évet módszeresen és kimutatju, hogy milyen területen marad el a fejlődés a várttól, esetleg van-e valahol visszafejlődés, stagnálás.

N

Miért fontos?

A trendek elemzésével tudjuk megállapítani, hol vannak problémák, javítanivalók, feljődési elmaradások a webáruház működésében. Az elmúlt években nagyon sok ügyfelünknél sok pénzt termeltünk, vagy költséget takarítottunk meg ezen a ponton.

Google Ads elemzés - másképpen

Alaposan kivizsgáljuk a Google Ads fiókot és annak teljesítményét. Fontos, hogy mindent tulajdonosi nézőpontból, a megtérülés szempontjából vizsgálunk és mélyre ásunk! A kampányokat alaposan végignézzük és nem állunk meg, ha látszólag jók a számok. 

N

Miért fontos?

Az egyik leggyakoribb tapasztalatunk az volt 2019-ben, hogy szinte minden Ads fiókban vannak olyan pontok, amiken javítva gyors ROAS emelkedést, vagy bevételnövekedést, vagy költségcsökkentést lehet elérni. Nagyon gyakran hiányzik a tulajdonos-fókuszú látásmód a google Ads fiókok üzemeltetésénél!

Facebook audit

Hasonlóan a Google Ads vizsgálatához, a Facebook kampányokat is átnézzük. Megnézzük a remarketing kampányok teljesítményét, a forgalomterelő kampányok beállításait. Átnézzük a katalógusokat, célközönségeket. 

N

Miért fontos?

A Facebook profi használata az e-keresekedelmben mára legalább olyan fontos (helyenként fontosabb) mint a Google Ads. Mégis sok helyen alig használják, vagy nem optimálisan használják bevétel generálására.

Levelezés

A levelezőrendszert is vizsgáljuk, a hírlevélküldés jól használva még ma is az egyik legolcsóbb bevétel termelő eszköz. Tranzakciós levelek szerkezet, küldési módja (spam kockázat!), van-e követése a levelek megnyitásának, mérjük-e a kattintási számokat?

N

Miért fontos?

A jó levelezési stratégia még ma is az egyik legtermelékenyebb online marketing eszköz. Rosszul használva, kicsi a megnyitási ráta, elszemetelődhet a címlistánk és nagy lesz a spam-be kerülő levelek száma. Fontos ezt az eszközünket jól kezelni.

Marketing automatizáció

Megnézzük, van-e marketing automatizációs eszköz üzembe helyezve, és ha igen, milyen hatásfokkal működik?

Chat…Push notification…Szegmentált e-mailküldések, azok követése…

N

Miért fontos?

A bűvös és trendi marketing automatizáció. Az automatizáció igazi lehetőségeit kevesen használják ki, gyakran fölöslegesen drága eszközöket akár párhuzamosan használva.
Ez lehet az egyik leghatékonyabb passzívan termelő eszközöd!

Webáruház ergonómiai audit

Általános ergonómia

Részletes elemzése a 6 fő területnek: Gyorskereső, Listaoldalak, Termékadatlap, Kosár, Vásárlási folyamat, Visszaigazoló oldal.

N

Miért fontos?

A funkcionálisan akár hibátlanul működő, de kényelmetlen, nem ergonomikus webáruház sok vevőt el tud veszíteni.  Egy-egy gomb megváltoztatásával, átheleyzésével csodákat lehet elérni. Sok-sok webáruházban összegyűjtött tapasztalattal a hátunk mögött segítünk a minél jobb konverzió elérésében.

Mobil ergonómia

Mobilos használhatóság a webáruház minden elemét figyelembe véve: kosár, listaoldalak, vásárlási folyamat ,termékadatlap.

N

Miért fontos?

Már említettük, hogy a webáruházak látogatói nagyobb része már mobilról érkezik. A folyamatok és vásárlói élmény máshogyan működik mobilkészüléken, így működésében akár hibátlan elemeket is célszerű átnézni, hogy minden a legjobb konverziót szolgálja-e ki.

Az audit kivitelezése

N

Megbeszéljük a céljaid, határidőket.

Bár a webáruház audit meglehetősen standard folyamat, lehetnek olyan speciális igényeid, amiket mindenképpen figyelembe veszünk az audit elkészítése során.

N

Szerződést kötünk.

Megállapodunk a határidőkben, leszállítandó termékben és természetesen titoktartási nyilatkozatot kötünk, hogy az adataid nem használjuk fel semmilyen célra.

N

Átmeneti hozzéférésre lesz szükségünk azokhoz az eszközökhöz, amiket auditálnunk kell.

Ezek általában olvasási jogú hozzáférések az Analytic, Google Ads, Search Console, Merchant Center és Facebook vállalkozáskezelődhöz.

N

Audit elkészítése

Ez a feladat komplexitásától függően kb. 1 hét. Ez alatt lehetnek kérdéseink, amiket megbeszélünk menetközben.

N

Lezáró anyag

Az átadandó anyag egy nagyon részletes (cca 8-20 oldalas) dokumentum, amiben a vezető összefoglaló után mindhárom terület részletesen kifejtésre kerül.

Fontos, hogy nem elméleti, hanem nagyon gyakorlati, a valós webáruházban azonnal megnézhető, javítható elemzést kínálunk. 

N

Végignézzük

Az átadott anyagot közösen személyesen, vagy skype beszélgetés formájában átnézzük. Ez akár 2-2,5 órás alapos, magyarázatokkal tarkított bemutató.