Google Ads kampánykezelés webáruházakra optimalizáva

miért fontos a webshopoknak a Google Ads kampányok?

A PPC (pay per click) kampányok azok a – jellemzően Google Ads, régebbi nevén Adwords, vagy Facebook alapú – kampányok, ahol általában a hirdetésekre való kattintások után fizetsz. 

És miért fontos ez neked? Azért, mert amennyiben nemrégiben indult, vagy most fog indulni a webáruházad, akkor nemigen van gyorsabb módszer látogatók szerzésére. A keresőoptimalizálás (SEO-zás) egy hosszabb idő alatt beérő folyamat. A marketing automatizáció, illetve hirlevelezés beindításához pedig már adatok, email címek kellenek.

Azaz a leggyorsabban a PPC kampányok beindításával jutsz el a vevőidhez.

Nagyon fontos, hogy megértsd, hogyan működnek, különben nem fogod tudni helyén kezelni az eredményeket!

Szögezzük le:

A PPC kampányok eredményét hajszálpontosan láthatod, csak akkor fogj bele és olyan csapattal, aki bármikor, bármilyen időszakra vetítve tűpontosan be tudja mutatni az elköltött pénzek hozadékát – bevételben.

 

PPC Marketing a gyakorlatban

A webáruházak életciklusainak különböző szakaszaiban más és más a PPC kampányok célja.

Induló webshop esetén nehéz gyors és azonnali jó megtérülést elérni, ilyenkor egy ideig tulajdonképpen információt vásárolunk, amiből megismerjük a vevőink magatartását. Erre számítanod kell, de nem mindegy mennyi ideig tart ez a szakasz és ez idő alatt hogyan tudjuk óvni a költségeid!

Később elérkezik az időszak, amikor már megfelelő megtérüléssel (ROAS) futnak a hirdetéseid, ebben a fázisban már egészen máshogyan kell működtetnünk a PPC kampányokat!

Fontos: mikor belevágsz, érdemes pontos célokat megfogalmazni és ezek elérését ellenőrizni, lehetőleg mérföldkövekkel. Ha ez nem így van, Te is türelmetlen leszel, és az ügynökség, akivel dolgozol, szintén nem tud eredményesen dolgozni.

A mi PPC kampánykezelésünk alapja: Havonta célokat kell kijelölnünk, ami alapján döntünk, hogy tovább optimalizáljuk a megtérülésed, vagy minél nagyobb bevételet szeretnénk elérni? Vagy mindkettőt, persze 🙂

Ezeknek a havi céloknak rendeljük alá a tevékenységünket és ennek figyelembevételével számolunk el veled a következő mérföldkőnél.

Milyen Google Ads alapú PPC hirdetéseket futtatunk?

(A Facebook PPC hirdetési módszereinkről itt olvashatsz. Jelenlegi oldalon a Google Ads PPC-ről írunk csak)

Nagyon fontos, hogy folyamatosan szoros kapcsolatban legyünk, mert az igények nem egyformák, így a kampányokat sem egyformán kell kezelnünk.

Google Shopping hirdetéseket szinte mindig futtatunk, jelenleg ez a legjobb bevételt hozó kampány típus. A siker sok mindentől függ, így segítünk az optimális termékfeed kialakításában is, ha igényled.

Dinamikus display kampányokkal próbálunk meg jelen lenni azoknál a vásárló-jelölteknél, akik már meglátogatták a webáruzánkat, de még nem szánták el magukat a vásárlásra.

Remarketing kampányokat fokozatosan és tudatosan építünk, ahol megpróbáljuk a látogatóidat a leghatékonyabban vásárlóvá konvertálni. Ez egy hosszabb, folyamatos mérést és csiszolást igánylő folyamat.

A hagyományos keresési kampányok teljesítménye tapasztalatunk szerint a Shopping térnyerés miatt csökkent, elhanyagolni nem szabad, de figyelni kell rá. Tűpontosan finomhangolt kategória alapú keresési kampányok mindig kellenek, és a jól célzott termék kampányok is tudnak termelni.

A videókampányok is a jól működő kampánykezelés eszköztárába tartoznak, de itt komolyabb erőforrás kell a Te részedről is, mert a kiváló minőség itt elengedhetelen! Érdemes rászánni ez energiát, mert kiváló márkaépítő eszköz.

 

Hogyan dolgozunk?
  • Induló webáruház esetén gyakran, akár hetente, vagy időnként naponta is konzultálunk veled.
  • Kiemelkedően fontos, hogy megértsük a működésed és termékeid! Fontos jellemzőnk, hogy több időt fordítunk arra, hogy az üzleted megértsük, mint általában szokás. Termékismeret nélkül nehéz jól célozni.
  • Havonta jól átlátható és könnyen megérthető, nagyon gyakorlatias elszámolást és jelentést kapsz tőlünk az eredményeket illetően.
  • A minimum havi terv megbeszélésekhez lehetőség szerint ragaszkodunk, nem szeretnénk elszakadni Tőled és a csapatodtól.
  • Közös akciós naptárat használ(hat)unk, amivel fel tudunk készülni a speciális akciókra, időszakokra, teendőkre.
Mi várható utána, közben?

Reméljük, ez 🙂

Minta

Extra szolgáltások Neked:

Webshop segítség

UNAS webáruházzal rendelkező ügyfeleink havonta ingyen igénybe vehetnek szakértői segítséget a webshoppal kapcsolatos kérdéseikben.

Hírlevelezési segítség

Díjmentesen kialakítunk neked tranzakciós leveleket a vevőid újraaktivizálásra és beállítjuk a működését.

Extra konzultáció havonta

Havonta olyan értékes információkkal, e-kereskedelemmel kapcsolatos trendekről kapsz infókat, amihez nem mindenki jut hozzá.

Pin It on Pinterest