MELY E-KERESKEDELMI TRENDEK HATÁROZZÁK MEG 2022-T?

MELY E-KERESKEDELMI TRENDEK HATÁROZZÁK MEG 2022-T?

1. Fenntarthatóság, vagy kudarc?!

Annak ellenére hogy a világ vezetői között nem történt előrelépés az egymást követő klíma csúcsokon, a fogyasztók lelkesedése mindinkább növekszik a fenntartható márkák iránt. Az ő üzenetük világos: rideg jövő vár ránk, ha a vállalkozások tovább folytatják nem fenntartható eljárásaikat.

Különösen igaz ez a fiatalabb közönség körében, a fenntarthatóságra való fókuszálás már most is egy trend a marketingben, és kétségtelenül folytatódni fog 2022-ben is.

Az elmúlt 5 évben, a havi keresések száma a “fenntarthatóság” szóra megemelkedett. Az USA-ban, a keresési volumen 2016 decemberétől 49.500-ról 2021 novemberéig 135.000-re emelkedett. Globálisan az emelkedés még lenyűgözőbb, 164.500-ról 724.000-re.

Forrás: https://www.semrush.com/blog/ecommerce-trends-2022/

Számos márka áll át a műanyagról, különösen a csomagolás tekintetében. Más cégek elkezdték a termék információnál feltüntetni az anyagok eredetét és hogy hogyan hasznosíthatóak újra. Továbbá, a vállalkozások elkezdtek megosztani információkat karbonlábnyomaikról a fogyasztókkal. Például, a Mastercard bemutatta új karbonlábnyom számlálóját bankok számára.

Ezek a trendek rávilágítanak a fogyasztói érzékenység változásaira a környezet iránt, és jelentős lehetőségeket mutatnak olyan e-kereskedelmi vállalkozásoknak akik a fenntarthatóság irányába akarnak fordulni.

2. Értéknövelő újrahasznosítás, vintage, használt…újrahasznosítás a hatalomért

Szorosan kapcsolódik az előző részhez, de saját bekezdést érdemel, az értéknövelő újrahasznosítás, régi klasszikus, és használt termékek egyre népszerűbbek és valószínűleg hatással lesznek a 2022-es e-kereskedelmi trendekre.

A vállalkozások összpontosítása, különösen a second-hand termékekre, az elmúlt években megnövekedett. Poshmark és Depop a két vezető platform, amelyek a használt ruházati cikkekre összpontosítanak, és erős növekedést tapasztaltak. 


Forrás: https://www.semrush.com/blog/ecommerce-trends-2022/

Továbbá, a kiskereskedők, akik új termékeket adnak el, is kibővitik készleteiket használt árukkal. Zalando és Ikea már rendelkezik használt szekcióval, és sok más cég kínál jutalmakat az újrahasznosításért.

Vállalkozások, akik az elektronikára összpontosítanak, mint az Apple és Bestbuy, szintén kínálnak ajánlatokat a felújított termékekre, ezzel biztosítva a fogyasztóknak szélesebb körű választási lehetőséget vásárlásaik során.

Azok, akik elkötelezettek az e-kereskedelem iránt, tőkét tudnának kovácsolni e trend által, úgy hogy hasonló opciókat biztosítanak és vonzóvá teszik a fogyasztóknak, ha megfontolják az olyan beszállítókat, akik újrahasznosított termékeket kínálnak.

3. Kriptovaluta

Bár a kriptovaluták a bankok és hagyományos devizák alternatívájaként jelentek meg, az olyan kihívások, mint az ingadozás és a nehéz használhatóság lelassította az elfogadásukat. Úgy tűnik, hogy a trendek változnak.

A legnépszerűbb kriptovaluta weboldalak és kereskedelmi platformok forgalma jelentősen megugrott az elmúlt néhány évben. Valójában, az első három az iparban 2021-ben több, mint megháromszorozta a forgalmi adatait.

Forrás: https://www.semrush.com/blog/ecommerce-trends-2022/

A decentralizált pénzügy emelkedése már most hatással van minden piacra. Még néhány nagy bank és fizetési platform, úgymint PayPal és Visa, is belevették kínálatukba a kriptovalutákat. 

Hasonlóan, néhány kormány megalkotta saját kriptovalutáit, míg mások, pl. Salvador kormánya, elfogadta, mint hivatalos fizetési forma.

De a blokkláncnak, mely technológián a kriptovaluták alapulnak, sokkal több haszna van az e-kereskedelemben, mintha valutaváltásra használnánk. Pl. azok a tranzakciók, melyek ezen a láncon mennek keresztül, állandóan és megváltoztathatatlanul feljegyzésre kerülnek, ezzel demonstrálva a termék útját az ellátási láncban, és eképpen nagyobb megnyugvást biztosítva a fogyasztó számára.

Azoknak akik az e-kereskedelemben tevékenykednek, kötelezően meg kell ismerkedniük  a blokklánccal és a kriptovaluta technológiával hogy az élmezőnyben maradhassanak, mivel ezek a technológiák egyre jobban és jobban elterjednek.

4. A kiszállítási forradalom folytatódik

A házhozszállítási szolgáltatás gyorsan fejlődik. A pandémia kitörése óta, a vállalkozások felnőttek a feladathoz, hogy megpróbáljanak megfelelni a fogyasztók gyors és kényelmes házhozszállításra vonatkozó igényeivel, de ez még mindig nem teljesen kiforrott. 

A fiatalabb generációk, úgy, mint Y és Z generáció, irányítják a keresletet rugalmasabb és gyorsabb szállítási idő felé, a vállalkozások pedig kreatívan próbálják kielégíteni a szükségleteiket.

Például, ugyanazon a napon történő szállítási lehetőségek a futárcégek és a kiskereskedők közötti üzleti kapcsolat révén bővülnek,  mint pl. Ulta Beauty és Doordash együttműködés.

Minél szeméyreszabottabbak a szállítási lehetőségek, annál nagyobb problémát jelent a munkaerő. A munkafeltételek a szállítási és logisztikai dolgozok számára általában alacsony fizetéssel járnak és nincsenek juttatások sem. Ráadásul, az örökösen változó járványügyi állapotok miatt több a kínálat, mint a kereslet ezen a területen.

Ezen akadályok ellenére, jelentős növekedést láthatunk a fuvarozó iparban. Vegyük például az étel kiszállítókat, mint Doordash Ubereats és Grubhub. Ezek a cégek erős növekedést mutattak 2017 óta, de ne felejtsük el, hogy az igazi fellendülés 2020 áprilisától következett be.

Forrás: https://www.semrush.com/blog/ecommerce-trends-2022/

Szuper-optimalizált ellátási láncok, összetett elosztás, és szoftver-támogatott szállítás, már most átírják a házhozszállítás szabályait és ezek a trendek lesznek azok, amiket figyelembe kell venni 2022-ben.

5. Üdv a D2C szektorban 

Az e-kereskedelem evolúciójával, a vállalkozások jobban megengedhetik maguknak a luxust, hogy közvetlen értékesítsenek a fogyasztóknak, így elkerülve a hatalmas viszonteladói és közvetítői számokat. Ez úgy ismert, mint D2C kereskedelem, vagy “közvetlenül a fogyasztónak”.

A  “közvetlenül a fogyasztónak” ötlet eladásai az elmúlt 5 évben egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. 2017 novemberében a havi kulcsszókeresés száma 880 volt, ez a szám 2021 novemberére több mint megnégyszereződött és elérte a 4400-at.

Forrás: https://www.semrush.com/blog/ecommerce-trends-2022/

Az online áruházaknak köszönhetően, lehetőség van a közvetlen kapcsolatra, így a  gyártók és az óriási nagykereskedők az effajta kereskedelemre koncentrálnak. Valójában, elég gyakori, hogy a nagy márkák elhagyják a jelentős kereskedelmi platformokat, úgymint Amazon, mivel nekik már ugyanúgy meg van a saját webáruházuk. Például, Nike már nem használja az Amazon-t és eBay-t, mivel már saját áruházzal rendelkeznek.

A közvetlenül a fogyasztóknak történő értékesítés a vásárlóknak alacsonyabb árakat és a cégeknek nagyobb profitot kínál. Ezeket a tényezőket figyelembe véve, nincs kérdés afelől, hogy ez a trend folytatódni fog 2022-ben is.

Végső gondolatok a következő évre…. És azután 

Ezeken a trendeken felül, itt van néhány javaslat, hogy tovább fejleszd az e-kereskedelmi üzleted 2022-ben:

  • Elemezd a piacot, hogy felfedezd az ipar trendjeit. Ahhoz, hogy a fentebb említett trendeket ki tudd használni, először fel kell ismerned, hogy hogyan kapcsolódnak a vállalkozásodhoz és ezáltal hogyan tudod hasznosítani őket. Folyamatosan tanulmányoznd a piacokat és közönségeiket, ez segíteni fog, hogy jobb stratégiát hozhass létre.
  • Tanulmányozd a versenyt. Ahhoz, hogy növekedhess bármilyen üzletben,tartsd szemmel az ellenfeleidet. Milyen kreatív trendeket alkalmaznak? Milyen innovációkra készülnek? Mik a megkülönböztetett elemek? Belemerülve ezekbe a kérdésekbe lehetőséged lesz arra, hogy a lehető legjobban pozícionáld a vállalkozásodat a siker érdekében. 
  • Figyeld a szakági híreket és a komoly szereplőket. Mindig hallgasd meg a legújabb hírforrásokat és befolyásos szereplőket, hogy értesülhess a változó piaci körülményekről. Mindig maradj a felmerülő trendek előtt és tartsd a szemed a horizonton felbukkanó kihívásokon, így megtarthatod előnyödet a versenytársakkal szemben.

Függetlenül az idén felmerülő trendektől, ezzel a három javaslattal nem tévedhetsz. 😉

Forrás:https://www.semrush.com/blog/ecommerce-trends-2022/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .