Létezik talált pénz az e-kereskedelemben?
Lehetséges ugyanannyi költségből jóval nagyobb árbevételt elérni?
Olvasd el cikkünk és megtudod!
Mi is az e-kereskedelmi konverzió?
Kezdjük az elején: mit is értünk konverzió alatt?
Ha látogatód érkezik a weboldaladra, azt szeretnénk, hogy ott valamilyen tevékenységet is végezzen el, iratkozzon fel a hírleveledre, letöltsön valamit, kitöltsön egy űrlapot, megossza egy cikkedet, rákattintson egy konkrét gombra, vagy vásároljon a termékeid/szolgáltatásaid közül.
Bármelyik lehet a fentiek közül konverzió, a kérdés az, hogy Te milyen látogatói aktivitást tűzöl ki célodnak.
Ha webáruházzal rendelkezel, akkor jó eséllyel a vásárlást, tehát a weboldalodon történő vásárlások adják a konverzióidat. Fontos tudni, hogy a látogatók számának növekedése nem feltétlenül jelenti a konverziók egyenes arányos növekedését, illetve a konverziós arány javulását!
A konverziós arány az a mérőszám, amely megmutatja, hogy a webáruházad látogatói milyen arányban vásárolnak. Vegyünk egy példát, 100 ember járt az oldaladon, de ebből csak 5 vásárolt, ebben az esetben a konverziós arányod 5%.
És itt van a titok nyitja: akármilyen marketing csatornán is érkeznek a látogatóid, azért már fizettél! PPC kampányokra költöttél, keresőoptimalizálásra szenteltél időt, pénzt, hírlevélküldő szoftvert üzemeltetsz, inluenszerekre költesz…lényeg, hogy a beérkező érdeklődők pénzbe kerültek! Innentől kezdve akármilyen kis javulás a konverziók tekintetében már ingyen van és talált pénz!
De hogy hogyan tudsz javítani az e-kereskedelmi konverzióid arányán?
Ne felejtsd el, az átlagos magyar webshopok e-kereskedelmi konverziója 0,5%-7% között mozog, hatalmas az eltérés.
Számolj gyorsan: ha az átlagos kosárértéked 10.000 Ft, van napi 2000 látogatód és csak 1%-ról 1,5%-ra javítod a konverziód, akkor a napi árbevételed hirtelen 200.000 forintról felszökik 300.000 forintra miközben a marketing költségeid nem nőttek! Havi 3.000.000 bevétel növekedés egy kis optimalizálással? Nem érdekes?
1. Legyen profi az első benyomás!
Nagyon fontos, hogy az oldal, ahová érkezteted a potenciális vásárlóid, meggyőző legyen és könnyen használható. Néhány másodperc alatt elveszítheted őket egy rosszul megválasztott érkező oldallal!
- Gyors (minél rövidebb idő alatt töltődjön be, hiszen nincs is annál bosszantóbb, ha meg szeretné valaki tekinteni az oldalad, de hosszú perceket kell várakoznia a tartalom betöltődésére);
- Mobilbarát, azaz reszponzív;
- Ne jó, hanem kiváló minőségű képek szerepeljenek a termékeidnél!
- Egyértelmű legyen a cselekvésre ösztönző gomb elhelyezkedése (pl.: kosárba helyezés).
És legyen egyszerű és informatív egyszerre: ne vesszen el a vásárló az információk dzsungelében, viszont minden olyan adatot megkapjon, ami átlendíti a habozáson
2. Célzottan érkezzenek a vásárlóid, ne legyenek fölösleges kattintások!
Eléggé evidens, mégsem mindenhol működik: ha termékhirdetésből érkezik a látogató, akkor a termék adatlapjára jusson, arra a termékére, amit hirdetsz! Ha egy termékkategóriára hirdetsz, akkor a kategórialista legyen a landoló oldal, hiszen a keresési szándék arra vonatkozott, nem másra! A legrelevánsabb oldalra, ahonnan a lehető leggyorsabban lehet dönteni, kosárba helyezni és vásárolni.
3. Használd ki a USP-k hatásait!

Az USP az angol „unique selling point” kifejezés rövidítése, ami egyedi terméktulajdonságot jelent. Ez az, ami segít kitűnni a tömegből, és ami bemutatja ügyfeleidnek, hogy mitől egyedi a terméked.
Nézd: megérkezik a vásárlód, észreveszi a világ legszebb termékfotójával rendelkező termékedet, aminek még az ára sem elriasztó. Már-már célban vagy! De mi tartja vissza attól hogy gondolkodóba essen és más webáruházakat is megvizsgáljon? Ha ez megtörténik, már el is veszítetted a látogatóid egy részét! Hogyan akadályozhatod meg? Rossz hír: teljesen sehogyan.
Jó hír: alaposan csökkentheted a távozók számát, ha egyértelműen és őszintén megmutatod a vásárlóidnak az előnyöket, amiket csak nálad talál meg.
Villámgyorsan szállítasz és már 20 éve a piacon vagy, amit 312.000 leadott megrendelés bizonyít?
Vagy olyan kiterjesztett, extra garanciákat adsz, amit senki más? Vagy a termékedről olyan minőségű és mennyiségű információt nyújtasz, amit senki más?
Mind, mind 1 okkal több, hogy nálad maradjon és átlendüljön a bizonytalanságon és a vevőd legyen!
4. Használd ki a közösségi média adta előnyöket!
Manapság rengeteg időt töltenek az ember a különféle közösségi média felületeken, így nagyon fontos, hogy legyél itt is megtalálható, folyamatosan frissítsd a tartalmadat, ossz meg érdekességeket, fektess nagy hangsúlyt a brand-építésre, tedd lehetővé az embereknek, hogy megosszák egymással legújabb termékeid tudnivalóját. Itt ne elsősorban az értékesítést erősítsd a posztjaiddal! Ezekkel a trükkökkel jelentősen növelheted a weboldalad forgalmát, nagyobb célközönséghez juthatsz el, nőhet a céged iránti elköteleződés és ezáltal a konverziós arányod is!
5. Foglalkozz a kosárelhagyókkal!

Nagyon sok webáruhát találkozott már azzal a problémával, hogy ugyan számos kosárba helyezés történt az oldalán, ám a konverzió végül mégsem sikerült: meggondolta magát a vásárló, drágállta a szállítási költséget…stb. Fontos, hogy próbáld visszaszerezni, meggyőzni őket arról, hogy márpedig neki szüksége van a Te termékedre/szolgáltatásodra. Erre többféle eszközt is alkalmazhatsz, például visszaszámlálókat, kifejezetten kosárelhagyóknak szóló popup kampányokat, vagy követő e-maileket! Tapasztalatunk szerint kivétel nélkül mindig lehet ezen a ponton extra konverziót elérni.
6. Tesztelj sokat…
Gyakori probléma, hogy a webáruházak egyféle hirdetés típust készítenek egy adott termék reklámozására, ami pont nem ér célba. Nagyon fontos a tesztelés! Próbálkozz többféle kreatívval, hirdetési szöveggel, landolóval, sőt még a landolók egyes elemeit és érdemes A/B teszttel vizsgálni! Jöjj rá, mi az ami beválik a Te célközönségednél és mi az, ami kevésbé! Erre használhatsz különféle alkalmazásokat is, amelyek az oldalad használhatóságát tesztelik különféle tényezők alapján, így beazonosíthatod azokat a kihívásokat, amik problémát okozhatnak a potenciális vásárlóidnak.
7. … És utána mérj, mérj, mérj!
Minden módosításnak érdemes megnézni és megfigyelni a hatásait, szerencsére a Google Analytics-ben erre kiváló lehetőségeid vannak. Nagyon érdekes megfigyelni, hogy ha kiszemelsz magadnak egyvalamit és azon dolgozol, akkor ez hogyan változtatja a számokat. Erről lesz majd egy konkrét esettanulmányuk, ahol megmutatjuk, hogy a kosár oldal szisztematikus és alapos átalakításával hogyan sikerült a kosárba helyezők/megrendelést leadók arányát néhány hónap alatt drasztikusan feljavítani!
Addig is a számoknak higgy!