Skip links

Hamarosan vége a harmadik féltől származó cookie-knak a Chromeban! Most mi lesz?

Az év egyik legfelkapottabb témája biztosan az lesz, hogy 2024 harmadik negyedévének végére a Google valószínűleg 100%-ban kikapcsolja hangsúlyozzuk, hogy a harmadik féltől származó cookie-k támogatását a Chrome-ban. 🍪

Íme tehát egy gyors összefoglaló arról, hogy mi történik.

A Google Ads nyomkövetés szempontjából biztosan lesz hatása DE.

A Google cookie helyettesítője egyrészt a „𝐓𝐨𝐩𝐢𝐜𝐬 𝐀𝐈” lesz. Ahelyett, hogy a cookie-kon és a felhasználó által látogatott webhelyeken keresztül követnék nyomon az érdeklődési köröket, a webhelyek a Topics JavaScript API segítségével kérdezi meg a Chrome-tól, hogy milyen téma érdekli az adott böngészőt.

A Chrome a böngészési előzmények tanulmányozásával találja majd ki a felhasználók érdeklődési körét. Ha például gyakran látogat egy felhasználó pénzügyi webhelyeket, a Chrome az egyén érdeklődési körét „befektetés”-ként jelölheti meg. Technikailag nagyon különbözik a sütitől, de a végén minden felhasználónak egy „érdeklődési címkét” ad.

A Google további megoldásokat is kitalált, mint például a kibővített vagy a belegyezési mód.

Ha eddig nem hallottál volna róla, vagy csak legyintettél a következő kifejezéskere, akkor most figyelj mert a 2024-es év már biztosan a Kibővített konverziók és a Beleegyezési mód kifejezések éve lesz. Ezek az adatvédelmi mérési megoldások segíthetnek abban, hogy a GDPR betartása mellett több konverziós jelet és felhasználói adatot dolgozhasson fel a google ads és a ga4.

Kibővített konverziók: amikor egy ügyfél konverziót hajt végre egy webshopban, akkor első féltől származó ügyféladatokra tehetünk szert, például e-mail cím, név, lakcím és/vagy telefonszám. Ezeket az adatokat az ads-es konverziókövető címkékkel rögzíthetjük majd titkosított formában elküldhetjük a Google-nak, ami felhasználhatja a konverziómérés fokozására. Ez az egyik válasz a cookie-tól való elszakadásra.

Beleegyezési mód:

Ha a felhasználó nem járul hozzá a hirdetési cookie-k és az elemzési cookie-k használatához, a beleegyezési mód a Google mesterséges intelligenciája segítségével úgy állítja be a releváns Google-címkék viselkedését, hogy ne olvassanak vagy írjanak cookie-kat hirdetési és elemzési célokból. Cookie-k nélkül a hirdetők hiányosságokat tapasztalnak a mérésekben, és nem látják a webhelyen a felhasználói útvonalakat. A továbbiakban nem tudják a felhasználók hirdetéssel végzett műveleteit közvetlenül konverziókhoz kötni. VISZONT a konverziómodellezés segítségével bármikor kitölthetők az üres médiamérési adatok, amikor nem lehetséges megfigyelni a hirdetéssel végzett műveletek és a konverziók közötti útvonalat. A konverziómodellezés a Google mesterséges intelligenciájának használatával elemzi a megfigyelhető adatokat és a korábbi trendeket, és számszerűsíti a beleegyezésüket adó és a beleegyezésüket nem adó felhasználók közötti kapcsolatot. Ezt követően a megfigyelhető felhasználói utak használatával (ahol a felhasználók beleegyeztek a cookie-k használatba) modelljeink felmérik a beleegyezés nélküli utak lehetséges hozzárendelési útvonalait. Ez teljesebb és pontosabb képet ad a hirdetési kiadásokról és az eredményekről — a felhasználói beleegyezéssel kapcsolatos döntések tiszteletben tartása mellett.

A hamardik féltől származó cookiek kivezetése a Google, FB és más gyártók problémája. Valószínűleg a mérésben is egyre inkább az AI-ra és az adatmodellezésre fognak támaszkodni, ahogyan azt a fenti megoldások is mutatják és előrevetítik.

Láthatjuk, hogy vannak már most alternatív megoldási a Google-nek, amelyeket érdemes kihasználni, ha szeretnénk, hogy a hirdetéseink teljesítménye be legyen biztosítva.

Leave a comment

Ez a weboldal cookie-kat használ az Ön webes élményének javítása érdekében.