Skip links

FACEBOOK HIRDETÉSEK KEZDŐKNEK

Kezdjük a Vállalkozáskezelő felépítésével

Vállalkozáskezelő nem más, mint a felület, ami a hirdetőknek nyújt segítséget ahhoz, hogy vállalkozásuk egészében és külső partnereikkel is integrálni tudják a Facebookon végzett marketingmunkát.

Ezt az ingyenes platformot az alábbiakra használhatod:

  • Hirdetéseket jeleníthetsz meg és követhetsz.
  • Kezelheted az objektumaidat, például az oldalaidat és a hirdetési fiókjaidat.
  • Felvehetsz ügynökséget vagy marketingpartnert, amely segít a vállalkozásod kezelésében.

Vállalkozáskezelő-fiókod a vállalkozásod kezelésének központi helye, elkülönítve a személyes Facebook-profilodtól. Nem kell amiatt aggódnod, hogy keverednek a személyes és az üzleti tartalmaid.

Vállalkozáskezelő-fiók létrehozása

Kövesd az alábi lépéseket a Vállalkozáskezelő-fiók létrehozásához:

1️⃣ Nyisd meg a Vállalkozáskezelőt business.facebook.com/overview oldalon.
2️⃣ Kattints a ‘Fiók létrehozása’ elemre.
3️⃣ Add meg a vállalkozásod nevét, a saját nevedet és a munkahelyi e-mail-címedet, majd kattints a ‘Tovább’ lehetőségre.
4️⃣ Add meg a vállalkozásod adatait, és kattints a ‘Küldés’ gombra. A Vállalkozáskezelő-fiókod létrehozása után a beállításokban felvehetsz embereket és objektumokat (objektum pl. Katalógusok, Képpontok).

Vállalkozás beállításai területen az alábbiakat találod és tudod kezelni egy helyen:

  • Felhasználói jogosultságok: Emberek, partnerek és rendszerfelhasználók kezelése.
  • Fiókok: Oldalak, hirdetési fiókok, üzletiobjektum-csoportok, alkalmazások, Instagram-fiókok, kereskedelmi fiókok, tevékenységi területek és WhatsApp-fiókok kezelése.
  • Adatforrások: Katalógusok, Facebook-képpontok, offline eseménysorozatok, egyéni konverziók, tulajdonságok, eseményforrás-csoportok és megosztott célközönségek kezelése.
  • Márkabiztonság: Tartományok és tiltólisták kezelése.
  • Regisztrációk: Híroldalak kezelése.
  • Integrációk: Kompatibilis külső integrációk kezelése.
  • Fizetések: Fizetési módok és hitelkeretek kezelése.
  • Biztonsági központ: Kétfaktoros hitelesítés beállítása, inaktív munkavállalók kezelése és adminisztrátorok ellenőrzése.
  • Kérések: Általad küldött meghívások kezelése és másoktól érkező meghívások megtekintése.
  • Értesítések: Értesítési beállítások kezelése.
  • Beállítási útmutató: Tudnivalók az alapvető műveletek elvégzéséről a Vállalkozáskezelőben.
  • A vállalkozás adatai: Általános üzleti adatok kezelése.

Ha megvannak a Vállakozáskezelő alap beállításai, akkor következzen a Facebook-hirdetések létrehozása:

1️⃣ Hozz létre a Vállakozáskezelődben egy hirdetéskezelőt, továbbá a ‘Képpontok’ résznél egy képpontot, amit majd összekötsz az újonnan létrehozott hirdetéskezelőddel.
2️⃣ A képpontot helyezd el az oldalad forráskódjában. – Ez lesz az a kód, ami továbbítja majd a facebook felé az adatokat hogy milyen műveleteket/eseményeket hajtottak végre a felhasználók az oldaladon vagy a webshopodban a hirdetéseid hatására.
3️⃣ A vállalkozáskezelődből hozz létre egy új facebook oldalt, vagy add hozzá a meglévőt, hogy a hirdetések létrehozásánál automatikusan behúzza a rendszer azt a facebook üzleti oldalt, aminek a nevében készül majd a hirdetésed.

Hirdetési kampány létrehozása a hirdetéskezelőben

A hirdetéslétrehozási folyamat három szintből áll:

A kampány szintje

Ezen a szinten választhatod ki a hirdetési célt, azaz a kampányod általános célkitűzését. A hirdetési kampánycélok bemutatása: Többféle hirdetési kampánycél közül is választhatsz az üzleti céljaidnak megfelelően.

Ha például szeretnéd eladni a webshopod termékeit azoknak, akik érdeklődnek iránta, olyan hirdetési kampányt hozhatsz létre, amelyek a webshopodban forgalmazott termékek vásárlására ösztönzik az embereket. Az alábbiakban a céljaidat átfogó három szélesebb kategóriát vagy célt ismerhetsz meg.

  • Ismertség: A terméked vagy a szolgáltatásod iránti érdeklődés felkeltésére irányuló célok. 
  • Megfontolás: A vállalkozásod megfontolására és a vele kapcsolatos tájékozódásra ösztönző célok. A Forgalom cél használatával olyan kampányt hozhatsz létre, amely arra ösztönzi az embereket, hogy további tudnivalókért keressék fel a webhelyedet.
  • Konverziók: Olyan célok, amelyek arra ösztönzik a vállalkozásod iránt érdeklődőket, hogy megvásárolják vagy igénybe vegyék a termékedet vagy a szolgáltatásodat. 

Nézzük is meg a Facebook táblázatát az egyes célok részletes leírásával:

ISMERTSÉG
CélÜzleti célod
MárkaismertségNövelni szeretnéd a vállalkozásod, a márkád vagy a szolgáltatásod ismertségét.
ElérésA célközönséged lehető legtöbb tagjának szeretnéd megjeleníteni a hirdetésedet.
MEGFONTOLÁS
CélÜzleti célod
ForgalomA Facebookról egy általad választott célhelyre szeretnéd irányítani az embereket, például a webhelyed érkezési oldalára, egy blogbejegyzésedre, az alkalmazásodhoz, egy telefonhíváshoz stb.
AktivitásOlyan embereket szeretnél elérni, akik nagyobb valószínűséggel mutatnak aktivitást a bejegyzéseddel kapcsolatban. Aktivitásnak minősülnek a kedvelések, a hozzászólások és a megosztások, illetve ide tartozhatnak az oldaladon igénybe vett ajánlatok is.
AlkalmazástelepítésekAz embereket a boltba szeretnéd irányítani, ahol letölthetik a vállalkozásod alkalmazását.
Videó megtekintésekOlyanokkal szeretnéd megosztani a vállalkozásod videóit a Facebookon, akik azt a legnagyobb valószínűséggel nézik meg.
ÉrdeklődőkeresésÉrdeklődőket szeretnél gyűjteni a vállalkozásod számára. Olyan hirdetéseket hozhatsz létre, amelyek adatokat kérnek a terméked iránt érdeklődő emberektől, például hírlevélre történő regisztrációhoz vagy a vállalkozásod felhívásához.
ÜzenetekFel szeretnéd venni a kapcsolatot az emberekkel a Messengerben, az Instagram Direct funkcióban vagy a WhatsAppban. Kommunikálni szeretnél a potenciális vagy meglévő ügyfeleiddel, hogy növeld az érdeklődésüket a vállalkozásod iránt.
KONVERZIÓ
CélÜzleti célod
KonverziókA vállalkozásod oldalán egy adott művelet végrehajtására ösztönözheted az embereket, például cikkek kosárba helyezésére, az alkalmazásod letöltésére, az oldaladon való regisztrációra, a vállalkozásod felhívására vagy vásárlásra.
Katalógusalapú értékesítésMeg szeretnéd jeleníteni az e-kereskedelmi boltod katalógusában szereplő termékeket, és eladásokat szeretnél lebonyolítani.
Bolti forgalomNépszerűsíteni szeretnéd a vállalkozásod fizikai helyszíneit a közelben lévő embereknek.

Webshopok esetében mi mindhárom célhoz kapcsolódóan szoktunk létrehozni kampányokat, hogy teljesen végig vezessük a potenciális vásárlókat a vásárlási folyamaton, vagy esetleg ösztönözzük őket a visszatérésre és az újboli vásárlásra, hogy ezzel elkötelezett vásárlókra tegyünk szert. A kampánycél kiválasztása után válaszd ki, hogy a licitálási stratégiát kampány szinten szeretnéd, illetve add meg a költségkeret és azt, hogy naponta vagy élettartam beállítás alapján szeretnéd futtatni a hirdetéseket, majd lépj tovább a ‘Hirdetéssorozatok létrehozásának’ a szintjére, ahol beállíthatod hogy pontosan kiknek, hol, meddig és mikor szeretnéd megjeleníteni a hirdetési kampányaidat.

A hirdetéssorozat szintje

Ezen a szinten határozhatod meg az elérni kívánt célközönséget, választhatod ki a hirdetéselhelyezéseket, adhatod meg a költségkeretet, és állíthatsz be ütemezést.

Hirdetéssorozat létrehozása a hirdetéskezelőben:

Az alábbi lépések a „Licitfolyamat” vásárlási típust használó kampányokra vonatkoznak

  1. Hozz létre egy kampányt.
  2. Adj meg leíró jellegű nevet a „Hirdetéssorozat neve” szövegdobozban.
  3. Ezen a szinten kapcsolhatod be a dinamikus kreatív tartalom használatát. Miután bekapcsoltad, nem fogod tudni az egyes elhelyezésekhez manuálisan testre szabni a hirdetéseidet a hirdetések szintjén.
  4. Adott esetben adj meg napi vagy élettartamra szóló költségkeretet, és írd be az összeget.
    • Hagyd ki ezt a lépést, ha kampányszinten bekapcsoltad a kampány költségkeretének optimalizálását.
  5. Válassz kezdő és záró dátumot. A kezdő dátum nem lehet a múltban.
  6. A ‘További lehetőségek megjelenítése’ pont kiválasztásával különböző napszakokra ütemezheted a hirdetéseidet. Csak az élettartamra szóló költségkerethez állítható be ütemezés.
  7. Határozd meg a célközönségedet.
    • Használj egyéni vagy hasonmás célközönséget.
    • Egyéb esetben mutass a Földrajzi helyekÉletkorNemRészletes célzás és Nyelvek pontra, és a Módosítás lehetőség kiválasztásával hozz létre új célközönséget. Ha később is szeretnéd használni, válaszd ‘A célközönség mentése’ lehetőséget.
  8. Válaszd ki a kívánt hirdetéselhelyezéseket.
    • Az „Automatikus elhelyezések” lehetőség választásával engedélyezed a rendszer számára a hirdetéseid megjelenítését ott, ahol azok valószínűleg a legjobban teljesítenek.
    • Alternatív lehetőségként a „Manuális elhelyezések” pont kiválasztásával manuálisan is beállíthatod a hirdetéselhelyezéseidet.
  9. Mutass rá a ‘Hirdetések megjelenítési optimalizálása’ lehetőségre, és válaszd a ‘Módosítás’ pontot. Válaszd ki a legördülő menüből azt az eredményt, amelynek prioritást szeretnél adni. Nem minden célnál van egynél több lehetőség.

A ‘Bezárás’ pont választásával mentsd el a hirdetéssorozatodat, vagy a Tovább gomb választásával lépj tovább a hirdetés létrehozásához.

A hirdetés szintje

Ezen a szinten alakíthatod ki magukat a hirdetéseket és állíthatod be a kreatívokat, amivel meg fogsz jelleni a facebookon és reklámozod majd magad. Kiválaszthatod a hirdetésformátumot, feltölthetsz képeket és videókat, valamint hozzáadhatsz többek között szöveget és hivatkozásokat.

Hirdetés létrehozása a hirdetéskezelőben

  1. Add meg a hirdetés nevét a „Hirdetés neve” szövegdobozban.
  2. Válaszd ki azt a Facebook-oldalt, amely a vállalkozásodat képviselni fogja. Minden hirdetéshez kapcsolódnia kell társított Facebook-oldalnak.
  3. Válassz ki egy hirdetésformátumot. Válassz az egyképes vagy egyvideós, a galéria vagy a kollekció formátum közül.
  4. Válaszd ki a médiatartalmat.
    • Az egyképes vagy egyvideós hirdetésformátum esetén:
      1. Új médiatartalom feltöltéséhez vagy korábban feltöltött képek vagy videók használatához válaszd ki a Médiatartalom megadása pontot.
      2. Videó létrehozása opció kiválasztásával több sablonból választhatsz, amelyekkel a képeidből videót készíthetsz. További tudnivalók a Facebook eszközeivel történő videókészítésről.
    • Galéria formátum esetén:
      1. Új médiatartalom feltöltéséhez vagy korábban feltöltött képek vagy videók használatához válaszd a ‘Kép kiválasztása’ pontot.
      2. Címet és leírást is megadhatsz (nem kötelező). Add meg a webhely URL-címét is. A galéria minden egyes kártyájánál végezd el ezt.
      3. A galériához legalább két kártyára van szükség. A hibák elkerülése érdekében távolítsd el a felesleges kártyákat.
    • Kollekció formátum esetén:
      1. Ehhez a formátumhoz katalógusra van szükség. ‘Katalógus létrehozása’.
      2. Döntsd el, hogy dinamikusan szeretnéd megjeleníteni a katalógusod termékeit, vagy kiválasztasz legfeljebb négy terméket a manuális megjelenítéshez.

Médiatartalmat feltölthetsz a ‘+ Feltöltés’ lehetőséggel, vagy kiválaszthatod azt a fiókodból, a Facebook-oldaladról, az Instagram-fiókodból vagy a Médiatárból is.

  1. Az előző beállításaidtól függően egyéb lehetőségeid is lehetnek. Elhelyezhetsz például felhívásgombot, vagy kiválaszthatsz egy képpontot.
  2. Tekintsd meg a hirdetésed előnézetét, majd válaszd a ‘Közzététel’ gombot.
    • Ha szeretnéd megnézni, hogyan jelenik majd meg a hirdetésed a különböző elhelyezéseken, válaszd ki az elhelyezések bélyegképét a hirdetés előnézete mellett.

Ha hirdetéseket jelenítesz meg a Facebookon, új hirdetés közzététele előtt a rendszer arra fog kérni, hogy adj meg egy fizetési módot.

Fizetési mód megadása Facebook-hirdetésekhez

 A „Fizetési beállítások” területen tudsz új fizetési módokat beállítani a hirdetési fiókodhoz, valamint itt tudod kezelni is őket. A hirdetési fiók adminisztrátorának kell lenned. Egyéb esetben előfordulhat, hogy hiba jelenik meg nálad. Bizonyosodj meg arról, hogy a beállítani kívánt fizetési módot elfogadják a Facebook-hirdetésekhez. következő elfogadott fizetési módok segítségével fizethetsz a Facebook-hirdetésekért:

  • hitelkártyák és közös márkajelzésű betéti kártyák (American Express, Discover, Mastercard és Visa);
  • PayPal;
  • bankszámla (csoportos beszedés) a támogatott országokban;

Így adhatsz meg fizetési módot a hirdetési fiókodhoz:

  • Nyisd meg a Fizetési beállítások területet.
  • A Fizetési módok területen kattints a ‘Fizetési mód‘ megadása lehetőségre.
  • Válaszd ki a megadni kívánt fizetési módot, majd kattints a ‘Tovább’ gombra.
  • Kövesd a további útmutatást a fizetési módod beállításához.
  • Az új fizetési módot ezzel beállítottad a hirdetési fiókodhoz.

Ha több fizetési módot is elmentettél a hirdetési fiókodban, beállíthatsz elsődleges fizetési módot is és ezt fogja elsőként megterhelni a facebook rendszere a hirdetéseidért felszámolt költséggel.

Reméljük, hogy segíteni tudtunk abban, hogy kapj egy átfogó képet arról hogyan is kezdhetsz neki a webshopod vagy weboldalad hirdetésének. 

Nem tudod, miként vágj bele? 😮 Ha esetleg elakadnál vagy nincs időd mindezek pontos beállítására, menedzselésére keress meg bátran minket telefonon vagy emailben. Átgondoljuk Veled Együtt a stratégiát és a beállításoktól kezdve, a kampányok kezelésén át a havi riportokig segíteni fogunk Neked Mindben, hogy elérd a kívánt üzleti céljaidat. 😉

Forrás: https://www.facebook.com/business

This website uses cookies to improve your web experience.