Kezdjük a Vállalkozáskezelő felépítésével
A Vállalkozáskezelő nem más, mint a felület, ami a hirdetőknek nyújt segítséget ahhoz, hogy vállalkozásuk egészében és külső partnereikkel is integrálni tudják a Facebookon végzett marketingmunkát.
Ezt az ingyenes platformot az alábbiakra használhatod:
- Hirdetéseket jeleníthetsz meg és követhetsz.
- Kezelheted az objektumaidat, például az oldalaidat és a hirdetési fiókjaidat.
- Felvehetsz ügynökséget vagy marketingpartnert, amely segít a vállalkozásod kezelésében.
A Vállalkozáskezelő-fiókod a vállalkozásod kezelésének központi helye, elkülönítve a személyes Facebook-profilodtól. Nem kell amiatt aggódnod, hogy keverednek a személyes és az üzleti tartalmaid.
Vállalkozáskezelő-fiók létrehozása
Kövesd az alábi lépéseket a Vállalkozáskezelő-fiók létrehozásához:
1️⃣ Nyisd meg a Vállalkozáskezelőt business.facebook.com/overview oldalon.
2️⃣ Kattints a ‘Fiók létrehozása’ elemre.
3️⃣ Add meg a vállalkozásod nevét, a saját nevedet és a munkahelyi e-mail-címedet, majd kattints a ‘Tovább’ lehetőségre.
4️⃣ Add meg a vállalkozásod adatait, és kattints a ‘Küldés’ gombra. A Vállalkozáskezelő-fiókod létrehozása után a beállításokban felvehetsz embereket és objektumokat (objektum pl. Katalógusok, Képpontok).
A Vállalkozás beállításai területen az alábbiakat találod és tudod kezelni egy helyen:
- Felhasználói jogosultságok: Emberek, partnerek és rendszerfelhasználók kezelése.
- Fiókok: Oldalak, hirdetési fiókok, üzletiobjektum-csoportok, alkalmazások, Instagram-fiókok, kereskedelmi fiókok, tevékenységi területek és WhatsApp-fiókok kezelése.
- Adatforrások: Katalógusok, Facebook-képpontok, offline eseménysorozatok, egyéni konverziók, tulajdonságok, eseményforrás-csoportok és megosztott célközönségek kezelése.
- Márkabiztonság: Tartományok és tiltólisták kezelése.
- Regisztrációk: Híroldalak kezelése.
- Integrációk: Kompatibilis külső integrációk kezelése.
- Fizetések: Fizetési módok és hitelkeretek kezelése.
- Biztonsági központ: Kétfaktoros hitelesítés beállítása, inaktív munkavállalók kezelése és adminisztrátorok ellenőrzése.
- Kérések: Általad küldött meghívások kezelése és másoktól érkező meghívások megtekintése.
- Értesítések: Értesítési beállítások kezelése.
- Beállítási útmutató: Tudnivalók az alapvető műveletek elvégzéséről a Vállalkozáskezelőben.
- A vállalkozás adatai: Általános üzleti adatok kezelése.
Ha megvannak a Vállakozáskezelő alap beállításai, akkor következzen a Facebook-hirdetések létrehozása:
1️⃣ Hozz létre a Vállakozáskezelődben egy hirdetéskezelőt, továbbá a ‘Képpontok’ résznél egy képpontot, amit majd összekötsz az újonnan létrehozott hirdetéskezelőddel.
2️⃣ A képpontot helyezd el az oldalad forráskódjában. – Ez lesz az a kód, ami továbbítja majd a facebook felé az adatokat hogy milyen műveleteket/eseményeket hajtottak végre a felhasználók az oldaladon vagy a webshopodban a hirdetéseid hatására.
3️⃣ A vállalkozáskezelődből hozz létre egy új facebook oldalt, vagy add hozzá a meglévőt, hogy a hirdetések létrehozásánál automatikusan behúzza a rendszer azt a facebook üzleti oldalt, aminek a nevében készül majd a hirdetésed.

Hirdetési kampány létrehozása a hirdetéskezelőben
A hirdetéslétrehozási folyamat három szintből áll:
A kampány szintje
Ezen a szinten választhatod ki a hirdetési célt, azaz a kampányod általános célkitűzését. A hirdetési kampánycélok bemutatása: Többféle hirdetési kampánycél közül is választhatsz az üzleti céljaidnak megfelelően.
Ha például szeretnéd eladni a webshopod termékeit azoknak, akik érdeklődnek iránta, olyan hirdetési kampányt hozhatsz létre, amelyek a webshopodban forgalmazott termékek vásárlására ösztönzik az embereket. Az alábbiakban a céljaidat átfogó három szélesebb kategóriát vagy célt ismerhetsz meg.
- Ismertség: A terméked vagy a szolgáltatásod iránti érdeklődés felkeltésére irányuló célok.
- Megfontolás: A vállalkozásod megfontolására és a vele kapcsolatos tájékozódásra ösztönző célok. A Forgalom cél használatával olyan kampányt hozhatsz létre, amely arra ösztönzi az embereket, hogy további tudnivalókért keressék fel a webhelyedet.
- Konverziók: Olyan célok, amelyek arra ösztönzik a vállalkozásod iránt érdeklődőket, hogy megvásárolják vagy igénybe vegyék a termékedet vagy a szolgáltatásodat.
Nézzük is meg a Facebook táblázatát az egyes célok részletes leírásával:
ISMERTSÉG
Cél | Üzleti célod |
Márkaismertség | Növelni szeretnéd a vállalkozásod, a márkád vagy a szolgáltatásod ismertségét. |
Elérés | A célközönséged lehető legtöbb tagjának szeretnéd megjeleníteni a hirdetésedet. |
MEGFONTOLÁS
Cél | Üzleti célod |
Forgalom | A Facebookról egy általad választott célhelyre szeretnéd irányítani az embereket, például a webhelyed érkezési oldalára, egy blogbejegyzésedre, az alkalmazásodhoz, egy telefonhíváshoz stb. |
Aktivitás | Olyan embereket szeretnél elérni, akik nagyobb valószínűséggel mutatnak aktivitást a bejegyzéseddel kapcsolatban. Aktivitásnak minősülnek a kedvelések, a hozzászólások és a megosztások, illetve ide tartozhatnak az oldaladon igénybe vett ajánlatok is. |
Alkalmazástelepítések | Az embereket a boltba szeretnéd irányítani, ahol letölthetik a vállalkozásod alkalmazását. |
Videó megtekintések | Olyanokkal szeretnéd megosztani a vállalkozásod videóit a Facebookon, akik azt a legnagyobb valószínűséggel nézik meg. |
Érdeklődőkeresés | Érdeklődőket szeretnél gyűjteni a vállalkozásod számára. Olyan hirdetéseket hozhatsz létre, amelyek adatokat kérnek a terméked iránt érdeklődő emberektől, például hírlevélre történő regisztrációhoz vagy a vállalkozásod felhívásához. |
Üzenetek | Fel szeretnéd venni a kapcsolatot az emberekkel a Messengerben, az Instagram Direct funkcióban vagy a WhatsAppban. Kommunikálni szeretnél a potenciális vagy meglévő ügyfeleiddel, hogy növeld az érdeklődésüket a vállalkozásod iránt. |
KONVERZIÓ
Cél | Üzleti célod |
Konverziók | A vállalkozásod oldalán egy adott művelet végrehajtására ösztönözheted az embereket, például cikkek kosárba helyezésére, az alkalmazásod letöltésére, az oldaladon való regisztrációra, a vállalkozásod felhívására vagy vásárlásra. |
Katalógusalapú értékesítés | Meg szeretnéd jeleníteni az e-kereskedelmi boltod katalógusában szereplő termékeket, és eladásokat szeretnél lebonyolítani. |
Bolti forgalom | Népszerűsíteni szeretnéd a vállalkozásod fizikai helyszíneit a közelben lévő embereknek. |
Webshopok esetében mi mindhárom célhoz kapcsolódóan szoktunk létrehozni kampányokat, hogy teljesen végig vezessük a potenciális vásárlókat a vásárlási folyamaton, vagy esetleg ösztönözzük őket a visszatérésre és az újboli vásárlásra, hogy ezzel elkötelezett vásárlókra tegyünk szert. A kampánycél kiválasztása után válaszd ki, hogy a licitálási stratégiát kampány szinten szeretnéd, illetve add meg a költségkeret és azt, hogy naponta vagy élettartam beállítás alapján szeretnéd futtatni a hirdetéseket, majd lépj tovább a ‘Hirdetéssorozatok létrehozásának’ a szintjére, ahol beállíthatod hogy pontosan kiknek, hol, meddig és mikor szeretnéd megjeleníteni a hirdetési kampányaidat.
A hirdetéssorozat szintje
Ezen a szinten határozhatod meg az elérni kívánt célközönséget, választhatod ki a hirdetéselhelyezéseket, adhatod meg a költségkeretet, és állíthatsz be ütemezést.
Hirdetéssorozat létrehozása a hirdetéskezelőben:
Az alábbi lépések a „Licitfolyamat” vásárlási típust használó kampányokra vonatkoznak
- Hozz létre egy kampányt.
- Adj meg leíró jellegű nevet a „Hirdetéssorozat neve” szövegdobozban.
- Ezen a szinten kapcsolhatod be a dinamikus kreatív tartalom használatát. Miután bekapcsoltad, nem fogod tudni az egyes elhelyezésekhez manuálisan testre szabni a hirdetéseidet a hirdetések szintjén.
- Adott esetben adj meg napi vagy élettartamra szóló költségkeretet, és írd be az összeget.
- Hagyd ki ezt a lépést, ha kampányszinten bekapcsoltad a kampány költségkeretének optimalizálását.
- Válassz kezdő és záró dátumot. A kezdő dátum nem lehet a múltban.
- A ‘További lehetőségek megjelenítése’ pont kiválasztásával különböző napszakokra ütemezheted a hirdetéseidet. Csak az élettartamra szóló költségkerethez állítható be ütemezés.
- Határozd meg a célközönségedet.
- Használj egyéni vagy hasonmás célközönséget.
- Egyéb esetben mutass a Földrajzi helyek, Életkor, Nem, Részletes célzás és Nyelvek pontra, és a Módosítás lehetőség kiválasztásával hozz létre új célközönséget. Ha később is szeretnéd használni, válaszd ‘A célközönség mentése’ lehetőséget.
- Válaszd ki a kívánt hirdetéselhelyezéseket.
- Az „Automatikus elhelyezések” lehetőség választásával engedélyezed a rendszer számára a hirdetéseid megjelenítését ott, ahol azok valószínűleg a legjobban teljesítenek.
- Alternatív lehetőségként a „Manuális elhelyezések” pont kiválasztásával manuálisan is beállíthatod a hirdetéselhelyezéseidet.
- Mutass rá a ‘Hirdetések megjelenítési optimalizálása’ lehetőségre, és válaszd a ‘Módosítás’ pontot. Válaszd ki a legördülő menüből azt az eredményt, amelynek prioritást szeretnél adni. Nem minden célnál van egynél több lehetőség.
A ‘Bezárás’ pont választásával mentsd el a hirdetéssorozatodat, vagy a Tovább gomb választásával lépj tovább a hirdetés létrehozásához.
A hirdetés szintje
Ezen a szinten alakíthatod ki magukat a hirdetéseket és állíthatod be a kreatívokat, amivel meg fogsz jelleni a facebookon és reklámozod majd magad. Kiválaszthatod a hirdetésformátumot, feltölthetsz képeket és videókat, valamint hozzáadhatsz többek között szöveget és hivatkozásokat.
Hirdetés létrehozása a hirdetéskezelőben
- Add meg a hirdetés nevét a „Hirdetés neve” szövegdobozban.
- Válaszd ki azt a Facebook-oldalt, amely a vállalkozásodat képviselni fogja. Minden hirdetéshez kapcsolódnia kell társított Facebook-oldalnak.
- Válassz ki egy hirdetésformátumot. Válassz az egyképes vagy egyvideós, a galéria vagy a kollekció formátum közül.
- Válaszd ki a médiatartalmat.
- Az egyképes vagy egyvideós hirdetésformátum esetén:
- Új médiatartalom feltöltéséhez vagy korábban feltöltött képek vagy videók használatához válaszd ki a Médiatartalom megadása pontot.
- A Videó létrehozása opció kiválasztásával több sablonból választhatsz, amelyekkel a képeidből videót készíthetsz. További tudnivalók a Facebook eszközeivel történő videókészítésről.
- Galéria formátum esetén:
- Új médiatartalom feltöltéséhez vagy korábban feltöltött képek vagy videók használatához válaszd a ‘Kép kiválasztása’ pontot.
- Címet és leírást is megadhatsz (nem kötelező). Add meg a webhely URL-címét is. A galéria minden egyes kártyájánál végezd el ezt.
- A galériához legalább két kártyára van szükség. A hibák elkerülése érdekében távolítsd el a felesleges kártyákat.
- Kollekció formátum esetén:
- Ehhez a formátumhoz katalógusra van szükség. ‘Katalógus létrehozása’.
- Döntsd el, hogy dinamikusan szeretnéd megjeleníteni a katalógusod termékeit, vagy kiválasztasz legfeljebb négy terméket a manuális megjelenítéshez.
- Az egyképes vagy egyvideós hirdetésformátum esetén:
Médiatartalmat feltölthetsz a ‘+ Feltöltés’ lehetőséggel, vagy kiválaszthatod azt a fiókodból, a Facebook-oldaladról, az Instagram-fiókodból vagy a Médiatárból is.
- Az előző beállításaidtól függően egyéb lehetőségeid is lehetnek. Elhelyezhetsz például felhívásgombot, vagy kiválaszthatsz egy képpontot.
- Tekintsd meg a hirdetésed előnézetét, majd válaszd a ‘Közzététel’ gombot.
- Ha szeretnéd megnézni, hogyan jelenik majd meg a hirdetésed a különböző elhelyezéseken, válaszd ki az elhelyezések bélyegképét a hirdetés előnézete mellett.
Ha hirdetéseket jelenítesz meg a Facebookon, új hirdetés közzététele előtt a rendszer arra fog kérni, hogy adj meg egy fizetési módot.

Fizetési mód megadása Facebook-hirdetésekhez
A „Fizetési beállítások” területen tudsz új fizetési módokat beállítani a hirdetési fiókodhoz, valamint itt tudod kezelni is őket. A hirdetési fiók adminisztrátorának kell lenned. Egyéb esetben előfordulhat, hogy hiba jelenik meg nálad. Bizonyosodj meg arról, hogy a beállítani kívánt fizetési módot elfogadják a Facebook-hirdetésekhez. következő elfogadott fizetési módok segítségével fizethetsz a Facebook-hirdetésekért:
- hitelkártyák és közös márkajelzésű betéti kártyák (American Express, Discover, Mastercard és Visa);
- PayPal;
- bankszámla (csoportos beszedés) a támogatott országokban;
Így adhatsz meg fizetési módot a hirdetési fiókodhoz:
- Nyisd meg a Fizetési beállítások területet.
- A Fizetési módok területen kattints a ‘Fizetési mód‘ megadása lehetőségre.
- Válaszd ki a megadni kívánt fizetési módot, majd kattints a ‘Tovább’ gombra.
- Kövesd a további útmutatást a fizetési módod beállításához.
- Az új fizetési módot ezzel beállítottad a hirdetési fiókodhoz.
Ha több fizetési módot is elmentettél a hirdetési fiókodban, beállíthatsz elsődleges fizetési módot is és ezt fogja elsőként megterhelni a facebook rendszere a hirdetéseidért felszámolt költséggel.
Reméljük, hogy segíteni tudtunk abban, hogy kapj egy átfogó képet arról hogyan is kezdhetsz neki a webshopod vagy weboldalad hirdetésének.
Nem tudod, miként vágj bele? 😮 Ha esetleg elakadnál vagy nincs időd mindezek pontos beállítására, menedzselésére keress meg bátran minket telefonon vagy emailben. Átgondoljuk Veled Együtt a stratégiát és a beállításoktól kezdve, a kampányok kezelésén át a havi riportokig segíteni fogunk Neked Mindben, hogy elérd a kívánt üzleti céljaidat. 😉
Forrás: https://www.facebook.com/business