A 2022-es Google Marketing Live összefoglalója

A 2022-es Google Marketing Live összefoglalója

Idén is, csak úgy mint minden évben, a marketingszakemberek összegyűltek a világ minden tájáról a Google Marketing Live eseményre, hogy megosszák egymással a bevált módszereket és megismerjék a legújabb hirdetési és kereskedelmi innovációkat.
A 2022-es eseményen az alábbi változásokat, fejlesztéseket jelentették be:

Megújulnak a videóhirdetések a Google-ben és a YouTube-on is

  • YouTube Shorts: A cselekvésre ösztönző videókampányok és az alkalmazáskampányok világszerte fokozatosan bevezetésre kerülnek a YouTube Shorts szolgáltatásban. Az idei év későbbi szakaszában a kampányokkal összekapcsolt termékfeedek is megjelennek a YouTube Shorts szolgáltatásban, így a videóhirdetések még jobban igazodnak majd a vásárláshoz.
  • Google Discover: A videohirdetők számára nagy előrelépés a Discoverben közvetlenül megjelenő videohirdetések bejelentése. Mivel a Discover feedben jelenleg is rengeteg videót tartalmaz, így az újítás bevezetésével lebilincselőbb és vonzóbb hirdetési élményeket biztosít majd.
  • Csatlakoztatott TV-s kampányok: A hirdetők hamarosan képesek lesznek arra, hogy a csatlakoztatott TV-kampányok segítségével a YouTube-on és az egyéb TV-alkalmazáson keresztül célozzák meg az érdeklődési, piacon belüli és demográfiai közönségeiket.

További újítások a Performance Max kampányoknál

  • Bolti értékesítés támogatása: A PMax kampányok új funkciójával optimalizálni lehet a bolti értékesítési célokra, melyekkel a bolti eladást, bolti látogatást és helyi akciókat ösztönözhetjük.
  • Sorozatkampányok: a sorozatkampányok a Bolti értékesítés támogatása funkcióval fog együtt működni. Ez az újdonság lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy meghatározott ideig hirdessenek az üzleten belüli célok elérése érdekében.
  •  Search Ads 360 és a Google Ads mobilalkalmazás is kibővített kampánykezelési támogatást biztosít már most, a Floodlight-konverziós ajánlattétel bevezetése pedig már kezdődik a Search Ads 360 szolgáltatásban.
  • Új statisztikák és magyarázatok: A hirdetők a kibővített betekintésnek köszönhetően több információt kapnak Performance Max kampányaikról, köztük a hozzárendelésről, a közönség és az aukció statisztikáról, amelyek alapján megállapítható, mi növeli a teljesítményt.
  • Performance Max kísérleti eszközök: az eseményen elhangzottakat könnyű lehetett félreérteni, hiszen a Kísérletek és a Performance Max kifejezések egy kontextusban szerepeltek. Azonban, a félreértés elkerülése végett, NEM lesz lehetőség kísérleti PMax kampányok létrehozására.  Amiről valójában szó volt, azok az úgy nevezett „kísérleti eszközök”, amelyek megmutatják, hogyan növelheti a PMax a meglévő Google Ads kampányok konverzióját. Ezzel azonban érdemes óvatosan dolgozni, ugyanis ezek az eszközök a “összehasonlítható kampányokat” veszik alapul, és a Performance Max-ot adja hozzájuk azzal a céllal, hogy megmutassák, mekkora növekedést lehet elérni. Az „összehasonlítható kampányok” típusa jelenleg fixált, így a hirdetők ebben a kísérletben nem tudják ellenőrizni a “kontrollt” a kampányuk felett. Ezen felül a kísérlet során érdemes gyakran mérni, hogy honnan is származik a plusz konverzió és hogy az valóban növekedés-e.
  • Optimalizálási pontszám és javaslatok: ezekből megtudhatjuk, hogyan javíthatók és optimalizálhatók tovább a PMax kampányok

Vásárlás közvetlen a hirdetésekből

A Google egyszerűsíteni fogja a check-out folyamatot azon vásárlók számára, akik “már eldöntötték, hogy mit szeretnének”. Ezzel a bevezetéssel a vásárlóknak nem kell majd annyi képernyőn/oldalon átmenniük a pénztárhoz, hanem közvetlenül a kereskedő meglévő vásárlási folyamatába kerülnek – közvetlenül a terméklistából.

Bevezetik az Eszközkönyvárat

A digitális kreatívelemeket az új Eszközkönyvtárban lehet majd kezelni. A hirdetők az egész világon az új, fiókszintű Eszközkönyvtárat használhatják digitális kreatívelemeik tárolására és kiválogatására. Hamarosan pedig a YouTube számára optimalizált sablonok segítségével is létrehozhatunk majd videóhirdetéseket. Ez utóbbi akár 1 perc alatti is elvégezhető, mindössze 5 képpel, logóval és szöveggel, melynek eredménye egy teljes értékű, hatékony hirdetés.

Megújulnak a Statisztikák

Három új jelentéstípust is bevezet a Google, melyek a következő hónapokban jelennek meg világszerte:

  • A hozzárendelési statisztikák megmutatják, hogyan működnek együtt a hirdetések a Google felületein – például a Keresőben, a Display Hálózaton és a YouTube-on – a konverziók számának növelése érdekében
  • A költségkeret-statisztikák új lehetőségeket keresnek a költségkeret optimalizálására, és megmutatják, milyen ütemben zajlik a költés a költségkeret-célokhoz képest.
  • A belső adatokra vonatkozó közönségstatisztikák azt mutatják meg, hogy az ügyfélszegmensek (például az Ügyfélegyezéssel létrehozott szegmensek) hogyan növelik a kampány teljesítményét.

Még egyszerűbbé válik a címke kezelés az új Google címkével

Az elkövetkező hetekben a globális webhelycímke Google-címke lesz, és olyan új funkciókat kap, amelyek egyszerűbbé teszik a címkézést. A meglévő globális webhelycímke-implementációk továbbra is működni fognak. A számos érkező fejlesztés közül az elsőben a hirdetők világszerte használhatják ezt az egyetlen címkét a Google Ads és a Google Analytics szolgáltatásban. A címkék kombinálásához és újrafelhasználásához, valamint a címkebeállítások kezeléséhez nincs szükség további kódra.

Kibővített konverziók további csatornákhoz

Az új Kibővített lead konverziók az offline konverziók importálásával adatvédelmi szempontból biztonságos kapcsolatot jelent a leadek és a tölcsérben történő előrehaladásuk között. Az év folyamán egy új Lead Funnel jelentés érkezik a Google Ads-be, amely segít a leadek előrehaladásának vizualizálásában.

Görgethető vásárlási hirdetések a keresőben

A Google nagy változást jelentett be a ruházati termékek keresésében – az Ads hirdetések és az organikus listák kombinációját. Új görgethető vásárlási feed a keresésekben. Az organikus találatok mellett a vásárlási hirdetések is megjelennek egy nagyobb, görgethető vizuális feedben. A Google már szeptember óta dolgozik azon, hogy a ruházati lekérdezésekhez egy vizuálisabb megjelenítést építsen be mobilon. Ezek az új hirdetési formátumok a Keresési vagy Performance Max kampányokon keresztül lesznek elérhetők, és az összes képi anyag a hirdető által biztosított elemekből származik majd. Ezek egyértelműen hirdetésként lesznek megjelenítve és az egész oldalon dedikált hirdetési helyeken jelenhetnek meg.

Források: https://searchengineland.com/google-performance-max-campaigns-updates-385351?mkt_tok=NzI3LVpRRS0wNDQAAAGEmWxoQAlb-52onG6EntddXISJM5qBtnuU3UAtzx2te-utAa1W0TMhxp8kzZk7Rt6oZMEwBQm_gSn4bS06JfWZBa-TU8_KqrVIyoHJLirFPM3KUw

https://searchengineland.com/google-shopping-ads-swipeable-shopping-feed-385364?mkt_tok=NzI3LVpRRS0wNDQAAAGEmWxoQfk-YXG12wmoie1yULlmYT6ye9xk4GyBtt15xF9PdIOmJUbr7jP9RSMgAK3fe8q-JCPK9aPRAuFxaBFlaf3TgdumBCX6VEkWrQd_4P0mMQ

https://searchengineland.com/google-marketing-live-2022-recap-385367?mkt_tok=NzI3LVpRRS0wNDQAAAGEmWxoQZcMSURPmUdWH018QngYUP9FtErVrNUGKmLxc3EynFyz4z3GlqwFTDURY8bRQy0msL3hjSALZaEDn_bp3YzDtXs64Sxc9mhhrruhRpAutA

https://support.google.com/google-ads/answer/12158560?fbclid=IwAR26RHm-xVVfZOx7btfrLHawb0Z0ToX2Yj2m98RvJSlyRjHMMo0JLy85qOU

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .