GOOGLE ADS HIRDETÉSKEZELÉS

GOOGLE ADS HIRDETÉSKEZELÉS

Miért fontos a webshopoknak a Google Ads kampányok?

A PPC (pay per click) kampányok azok a – jellemzően Google Ads, régebbi nevén Adwords hirdetések, ahol általában a hirdetésekre való kattintások után fizetsz. 

És miért fontos ez neked? Azért, mert amennyiben nemrégiben indult, vagy most fog indulni a webáruházad, akkor nincs gyorsabb módszer látogatók és vásárlók szerzésére. A keresőoptimalizálás (SEO-zás) egy hosszabb idő alatt beérő folyamat. A marketing automatizáció, illetve hirlevelezés beindításához pedig már adatok, email címek kellenek.

Azaz a leggyorsabban a PPC kampányok beindításával jutsz el a vevőidhez.

Nagyon fontos, hogy megértsd, hogyan működnek, különben nem fogod tudni helyén kezelni az eredményeket!

A PPC kampányok eredményét majdnem hajszálpontosan láthatod. csak akkor fogj bele és olyan csapattal, aki bármikor, bármilyen időszakra vetítve tűpontosan be tudja mutatni az elköltött pénzek hozadékát – bevételben.

Google hirdetések a gyakorlatban

A webáruházak életciklusainak különböző szakaszaiban más és más a Google hirdetések célja.

Induló webshop esetén nehéz gyors és azonnali jó megtérülést elérni, ilyenkor egy ideig tulajdonképpen információt vásárolunk, amiből megismerjük a vevőink magatartását. Erre számítanod kell, de nem mindegy mennyi ideig tart ez a szakasz és ez idő alatt hogyan tudsz vigyázni a költségeidre!

Később elérkezik az időszak, amikor már megfelelő megtérüléssel (ROAS) futnak a hirdetéseid, ebben a fázisban már egészen máshogyan kell működtetnünk a PPC kampányokat!

Fontos: mikor belevágsz, érdemes pontos célokat megfogalmazni és ezeket rendszeresen ellenőrizni, lehetőleg mérföldkövekkel. Ha ez nem így van, Te is türelmetlen leszel, és az ügynökség, vagy belső munkatárs akivel dolgozol, szintén nem tud eredményesen dolgozni.

Ezeknek a havi céloknak érdemes alárendelni a tevékenységedet és ennek figyelembevételével dönteni, hogy rendben vannak a hirdetések, vagy sem.

Milyen Google Ads hirdetéseket érdemes futtatnod?

Google Shopping hirdetéseket szinte mindig futtatunk, jelenleg ez a legjobb bevételt hozó kampány típus. A siker sok mindentől függ, így segítünk az optimális termékfeed kialakításában is, ha igényled.

A különböző kampánytípusokról nagyon sok bejegyzés lesz részletes, itt csak felsorolásszerűen emelem ki a legfontosabbakat.

Performance Max-nak nevezett hirdetésekkel fogsz a leggyakrabban találkozni, 2022-től ez a Google slágerterméke 🙂 Ez egy olyan kampánytípus, ami magába foglal sok eddigi elemet és az eddigi intelligens shopping kampányok helyébe lép.

Az eddig megszokott Shopping kampányok közül a manuális változat ugyan megmaradt, de valójában a Performance Max kampányok mellett nincs különösebb jelentősége.

Display kampányokat inkább márkaismertség építésére alkalmazunk. Ez az a hirdetéstípus, amivel valószínűleg Te is gyakran találkoztál, amikor egy weboldalon bejött eléd egy olyan hirdetés, amit valójában nem kerestél. Mivel nem kerested, nem is valószínű, hogy a hirdetés megjelenésével vásárolni fogsz, de mivel ötletes kreatívokkal fel lehet hívni a márkádra a látogatók figyelmét, így hasznos lehet. És a kattintás itt olcsó. Valamint az oldalra kattintókat már vissz alehet célozni, és ez a következő hirdetési fajta:

Remarketing kampányokat fokozatosan és tudatosan érdemes építened, ahol meg lehet próbálni a látogatóidat a leghatékonyabban vásárlóvá konvertálni. Ez egy hosszabb, folyamatos mérést és csiszolást igánylő folyamat.

A hagyományos keresési kampányok teljesítménye tapasztalatunk szerint a Shopping és később a Performance Max térnyerése miatt csökkent, elhanyagolni nem szabad, de figyelni kell rá. Tűpontosan finomhangolt kategória alapú keresési kampányok mindig kellenek, és a jól célzott termék kampányok is tudnak termelni, de tudatában kell lenned, hogy a bevétel nagy része nem innen fog érkezni.

videókampányok is a jól működő kampánykezelés eszköztárába tartoznak, de itt komolyabb erőforrás kell a Te részedről is, mert a kiváló minőség itt elengedhetelen! Érdemes rászánni ez energiát, mert kiváló márkaépítő eszköz.

Hogyan ellenőrizd az eredményeket?

Kezdő webáruház:

Mindenképpen más elvárásaid legyenek kezdő webáruház esetében és megint mások régebbi, jól működő, más csatornákból is jól működő webshopok esetében.

esetén a megtérülési mutatók kisebbek lesznek és ez természetes. Itt amire figyelned kell, hogy hónapról hónapra, vagy hétről hétre valamilyen mutatódnak javulni kell. Nagyon szerencsétlen gyakorlat szerintem, amit sok helyen látok, hogy a tulajdonos kijelöl egy adott költségkeretet havonta, azt elköltik Google hirdetéskre ls kész. Miért? Ha az adott költséggel remek eredményeket érsz el, akkor költs többet, még több bevételed lesz.

Ha pedig nem vagy elégedett az eredményekkel, még annyit se költs, amíg rá nem jössz, mit kell változtatni, hogy jobb legyen.

Régebben működő webáruház

Ebben az esetben már fontos a megtérülés, ROAS. Lentebb elmagyarázom, mit jelent, addig is röviden: ez a hirdetéseidre költött pénz megtérülése százalékban.

Ezt havonta pontosan látnod kell és ennek fényében lehet új stratégiát meghatározni. Ha elégedett vagy a megtérüléssel, ösztökélheted a Google Ads hirdetéseket kezelő munkatársakat, hogy bátrabban költsön és kísérletezzen, hiszen hátha még több bevételed lesz, hogy a megétérülésed nem romlik.

Ha nem vagy teljesen elégedett a megtérüléssel, akkor lehet cél azt javítani és később visszaellenőrizni, sikerült-e.

Mi az a ROAS és hol lehet megnézni?

A ROAS a Google Ads hirdetésedből származó bevételek és a ráköltött költség hányadosa százalékban kifejezve. Ha 10.000 Ft költésből 200.000 Ft árbevételed keletkezett, akkor a ROAS 2000%. Gyakran úgy használjuk, hogy 20x megtérülés, így hétköznapibb és egyértelműbb.

Fontos figyelmbe venni, hogy a bevételt általában bruttóban látod!

A ROAS-t a Google Analytics-ben az ügyfélszerzés / Google Ads / Kampányok menüben tudod elérni. Az Analyticsben a táblázat fölött a “Kattintásonként ” feliratra kattintva a táblázat utolsó ozslopában láthatod a megtérülést.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .