E-MAIL MARKETING RENESZÁNSZ

E-MAIL MARKETING RENESZÁNSZ

Mi a szerepe manapság az e-mail marketingnek az e-kereskedelemben?

Sokan szeretik kijelenteni – látszólag nagy magabiztossággal -, hogy az e-mail a végét járja. De fogadni mernék, hogy egy pillantás a postaládádra elég ahhoz, hogy bebizonyítsam: “még mindig van leveled”.
Valójában az e-kereskedők újra érdeklődést mutatnak az e-mail marketing iránt, mivel így a megfelelő időben releváns, személyre szabott üzenetekkel érhetik el ügyfeleiket.
Akár kezdő webshop tulajdonos vagy, aki most kezdi az e-mail marketinget, akár régóta működtetsz webáruházat, a következőkben leírjuk azokat a legfontosabb elemeket, amikkel érdemes tisztában lenned.


Mi az e-kereskedelmi e-mail marketing?


Az e-mail egy “saját tulajdonú” digitális marketingcsatorna – azaz a feladó teljes mértékben ellenőrzi a tartalmat és a terjesztést -, és általában akkor működik a legjobban, ha személyes, releváns üzeneteket küldünk szegmentált címzettlistáknak.

Címzettlista, szegmentáció, releváns.

Címzettlista

Legyen valódi, nem vásárolt, és folyamatosan karban kell tartani. Miért? Mert a címzettlista elszennyeződése egyre több spam-hez, levélszeméthez fog vezetni és a hitelességünk csökken a levelező szerverek szemében.

Szegmentáció

A címzettlistát a legküönbözőbb szempontok szerint érdemes kategorizálni, és a különböző kategóriáknak különböző tartalmú leveleket tudunk küldeni. Ezek a kategóriák a szegmensek. A profi szegmentációról és arról, hogy a különböző levelező szoftverek hogyan támogatják ezt, külön cikk fog szólni.

Relevancia

Lehet kiváló címlistád és remek szegmenseid, ha olyan leveleket küldesz, ami senkit nem érdekel, akkor beindul az ördögi kör: a leveleket egyre kevesebben nyitják meg, növekszik az un. bounce rate, és egyre inkább feketelistára kerülsz, mint feladó. Tehát a relevancia a legfontosabb mind felett. Olyat írj, ami érdekli a célközönséged.

E-mail típusok

Az e-kereskedelmi marketing e-maileknek három alapvető kategóriája van: tranzakciós, promóciós és életciklus e-mailek.

Tranzakaciós e-mailek

A tranzakciós e-maileket a fizetés és egyéb vásárlási műveletek során küldjük, és inkább funkcionális jellegűek, kulcsfontosságú információkat küldenek az egyes vásárlóknak. A rendelés visszaigazolásai, a megrendelés státuszainak változásáról szóló emailek mind ilyenek.

Promóciós e-mailek

A promóciós e-mailek célja, hogy felhívják a figyelmet egy adott akcióra, promócióra. Például egy Black Friday Cyber Monday e-mail, egy anyák napi ajándékkal kapcsolatos útmutató e-mail, vagy egy csak korlátozott ideig érvényes kedvezményes e-mail mind ebbe a kategóriába tartozik.

Életciklus e-mailek

Az életciklus e-maileket, más néven “triggerelt” e-maileket azért nevezik így, mert a vásárló, vagy látogató által végzett művelet és a vásárló életciklusának adott szakasza alapján küldik el őket. Például a kosárelhagyási e-mailt csak akkor küldik el, ha a vásárló a termékeket a kosarában hagyja. Vagy egy egyéves köszönőlevél egy kuponnal akkor küldődik ki, ha a regisztráció pontosan egy éve történt.

Tranzakciós e-mailek

A Campaign Monitor által készített tanulmány szerint a tranzakciós e-mailek megnyitási aránya nyolcszor magasabb, mint a nem tranzakciós e-maileké. A Constant Contact pedig arról számol be, hogy az átlagos e-mail átkattintási arány (CTR) 11,3%.
Miért van ez így? A tranzakciós e-maileket nem csak elvárják, hanem várják is. Az ügyfelek keresik őket. A magas elkötelezettségük miatt nem szabad spórolnod azzal, hogy a tranzakciós e-maileket kiválóvá csiszold. Néhány alapvető tranzakciós e-maillel, amelyeket a webshopnak érdemes kiküldenie:

  • Rendelés visszaigazoló e-mail.
  • Szállítási információkról e-mailek.
  • Értékelést kérő e-mail a vásárlás után néhány nappal.
  • Köszönő e-mailek.

Promóciós e-mailek


A promóciós e-maileket a teljes listának, vagy vagy jobb esetben az e-mail lista egy szegmensének küldheted. Ilyen e-mailek közé tartozik például egy új termék megjelenése, havi e-mail hírlevél, időben korlátozott akció, promóció, szezonális ajánlatok vagy tartalomfrissítés.
Ezeket az e-maileket akkor érdmes küldened, amikor ténylegesen valami hírértékű megosztani valód van! Új termékek (vagy szolgáltatások).

Gyakori típusai:

  • Az új termékekről szóló e-mail.
  • Időben korlátozott ajánlatok.
  • Csak előfizetőknek szóló kedvezmény: a rendszeres hírlevelek, melyeket küldesz, mindig tartalmazhatnak kedvezménykódokat, hogy növelje a feliratkozók motivációját a vásárlásra. Az exkluzivitás és a tagság érzésének felkínálása kiválóan növeli a lojalitást.
  • Hírlevél a rendszeres hírlevél segíthet az ügyfelek tájékoztatásában és a márkatörténet “frissen tartásában” és a szorosabb kapcsolat kiépítésében az ügyfelekkel anélkül, hogy kizárólag kedvezményekre vagy promóciókra támaszkodna.
  • Tartalomfrissítés: Ha a tartalommarketinget a jelenlegi ügyfelek oktatására és újak elérésére használod, érdemes a tartalmat rendszeres hírlevélbe foglalni, vagy az új tartalmakat automatikusan kiküldeni
  • Keresztértékesítés: A keresztértékesítési üzenetek olyan automaikus e-mailek, amelyeket a címzett által végzett korábbi műveletek alapján küldenek. Ezek az e-mailek a vásárlási előzményeket, a böngészési viselkedést és egyéb profiladatokat veszik alapul, és néhány nappal az eredeti esemény után kerülnek elküldésre.

Életciklus e-mailek

Az életciklus e-mailek azért hatékonyak, mert személyesek, és csak a feliratkozók egy kis szegmensét célozzák meg a viselkedésük alapján releváns üzenetekkel.
Példák: kosárelhagyó e-mailek, üdvözlő, vagy edukációs célú e-mail sorozat, ügyfél reaktiváló kampányok, jutalmazó e-mailek bizonyos esemény bekövetkezésekor. Ezen e-mailek mindegyike képes jelentős hatást gyakorolni a vásárlói elégedettségre és megtartásra.

  • Kosárelhagyási e-mailek: Az átlagos kosárelhagyási arány 60% és 85% között mozog. Ez rengeteg elveszett bevétel. Szerencsére néhány ilyen potenciális vásárlót vissza lehet nyerni. Az elhagyott kosárra küldött e-mailekkel általában az egyébként elmaradt eladások 5% és 11%-a nyerhető vissza. Az elhagyott kosár kampányok állnak a legközelebb a “gyors győzelemhez” az e-kereskedelemben. Bár a sima szöveg is hatékony lehet, érdemes vizuálisan is megmutatni azokat a termékeket, amelyeket a vásárló a kosarába tett. Mindkét esetben emlékeztesd őket arra, hogy csak pillanatokra voltak a befejezett rendeléstől!
  • Üdvözlő e-mail sorozat: üdvözlő e-maileket akkor küldhetünk, amikor a felhasználónk feliratkozott a levére és engedélyt adott, hogy levelekt fogadjon tőlünk. A GetResponse által készített tanulmány szerint az üdvözlő e-mailek átlagos megnyitási aránya 82%. Bár az adatok eltérőek, az első vásárlásra vonatkozó e-mail automatizálás általában háromszor-hatszor több eladást eredményez, mint egy hagyományos promóciós e-mail.
  • Második rendelésre buzdító e-mailek: Ilyen e-meilekt hatékonyságának javítása: Vannak-e a legkelendőbb termékeidhez kapcsolódó kiegészítő termékek? Próbáld meg növelni a hatékonyságukat kedvezménylépcsőkkel.
  • Vásárló visszaszerző sorozat: az a célja, hogy visszacsábítsa a régi vásárlókat. Tegyük fel, hogy átlagban a visszatérő vásárlók 60 nap után hajlamosak visszatérni és másodszor is vásárolni. Ha 60 nap telik el második vásárlás nélkül, akkor tudja, hogy nem valószínű, hogy a vásárló valaha is újra vásárol. Ilyenkor érdemes egy e-maillel megpróbálkozni.
  • Kérdőív e-mail: az ügyfélköröd visszajelzéseinek megszerzése kulcsfontosságú! A kérdőív e-mail segít olyan adatok gyűjtésében, amelyekkel a szolgáltatásod tudod javítani. Ráadásul ezeket az e-maileket szívesebben nyitják meg és töltik ki, így kritikusan fontos információkhoz juthatsz. Fontos, hogy a tárgysor legyen figyelemfelkeltő.

Miért kulcsfontosságú az e-mail marketing az e-kereskedelem sikeréhez

A legtöbb új látogató soha nem tér vissza – kivéve, ha teszünk valamit azért, hogy visszatérjenek.
Az e-mail lista létrehozása és a kiváló üzenetek küldése lehetőséget ad arra, hogy megtartsuk a vevőinket.
Ha nem szánsz időt az e-mail marketing bevezetésére, akkor valószínűleg pénzt hagysz az asztalon.

Az e-mail segítségével folyamatos vásárlói kapcsolatokat építhetünk

A keresőmotorok és a közösségi médiaplatformok remekül alkalmasak arra, hogy a jövőbeli vásárlók felfedezzék őket, de az e-mail továbbra is a legjobb és legolcsóbb módja annak, hogy a meglévő kapcsolatokat hosszú távon fenntartsuk és erősítsük. Felmérések szerint az átlagos e-mail megnyitási arány 19,8%, az átkattintási arány 11,3%, a visszalépési arány pedig 9,4%.


Az e-mail az egyik legjobb csatorna az ügyfélkapcsolatok hosszú távú fenntartására és megerősítésére.

Az e-mail kulcsszerepet játszik az ügyfelek második vásárlásának ösztönzésében. Az ügyfelek visszatérése azért fontos, mert ez csökkenti az ügyfélszerzés átlagos költségét.

Az e-mail hatékony az értékesítés ösztönzésében

Az e-mail egy nagy teljesítményű forgalmi forrás, amely gyakran felülmúlja az alternatívákat.
A Campaign Monitor jelentése szerint a kisvállalkozások 64%-a használja az e-mailt elsődleges csatornaként az ügyfélszerzés és -megtartás során.

Az e-mail befolyásolhatja a három fő növekedési faktort

Háromféleképpen lehet növelni a bevételt: növelni az ügyfelek teljes számát (C), növelni az egy ügyfélre jutó vásárlások számát (vásárlási gyakoriság, vagy F), vagy növelni az átlagos rendelési értéket (AOV).
Az e-mail marketing mindhárom növekedési szorzót egyszerre befolyásolhatja:
Az automatizált üdvözlő és elhagyott kosár e-mailek növelhetik a konverziós arányt (C).
A vevő visszaszerző kampányok növelhetik a vásárlók vásárlási kedvét (F).
Az életciklus-kampányok és -küldések automatikusan növelik az átlagos rendelési értéket.

Az e-maileket nem befolyásolják harmadik felek.

Az e-mail marketing egyik egyre fontosabbá váló aspektusa, hogy az e-mail nem függ a Google, vagy a Facebook szeszélyeitől és a legálisan kiépített címlista a Tied!

Ezeken a platformokon, kénytelen vagy fizetni – és ezek a költségek egyre nőnek.

Hogyan kezdj hozzá az e-mail marketinghez?

Irakozz fel hozzánk, ugyanis a közeljövőben minimum három izgalmas cikkünk fog megjelenni:

  1. Hogyan válasszd ki a legmegfelelőbb szofvert és hogyan kösd össze a webshopoddal?
  2. Finomhangoljuk a fent leírt e-mail típusokat és tippeket mutatunk a hatékonyságuk növeléséhez.
  3. És egy nagyon alapos listát hozunk arról, hogy mire van szükséged ahhoz, hogy a levelek a leghatékonyabban célba is érjen.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .