E-KERESKEDELMI ÁTTEKINTÉS 2021-RŐL

E-KERESKEDELMI ÁTTEKINTÉS 2021-RŐL

A 2021-es év ismét pezsgő év volt az internetes kereskedelem világában. A Pandémia még mindig meghatározó szempont volt, de sok más egyéb érdekesség, változás is történt a webáruházak gyorsan változó világában.

Mi magunk több mint 30 új webáruház megnyitásában, vagy átalakításában vettünk részt ebben az évben, és több mint 50 webáruház online jelenlétét segítjük valamilyen formában, így sok tapasztalatot leszűrtünk ebben az évben is. Ezekből osztanánk meg néhány érdekességet ebben a cikkünkben.

Pandémia után és pandémia közepén az e-kereskedelem

A 2021-es és új kihívásokat hozott az e-kereskedelem világába. A Pandémia első hullámai már az előző évben megbolygatták a webshopok világát. Az első hullám még 2020-ban a webshopok jelentős részének óriási löketet és rekord növekedést hozott, másoknak kevésbé sikerült jól a válságot átvészelni. Nagyon sok vállalkozó az első hullám idején döbbent rá az internetes jelenlét fontosságára és kezdett el – néha bizony kapkodva – belépni az internet világába. Rengeteg új webshop keletkezett, jó néhány el is vérzett a küzdőtéren. Külön cikket ér meg az, hogyan érdemes webshopot nyitni, és mi kell a felkészüléshez és tervezéshez, mert a hirtelen ötletek tervezés nélkül gyakran zsákutcához vezetnek. Ez a cikk hamarosan megszületik, irakozz fel újdonság értesítőnkre, ha szeretnél róla értesülni!

Kanyarodjuk vissza a Pandémiához: a 2021 tavaszi újranyitás kissé visszavetette a webáruházakat – legalábbis látszólag. Egy irreálisan erős bázishoz képest (hiszen pont egy éve történtek a bezárások) természetes a visszaesés, a nyitás pedig önmagában is okozott egy kis lendületvesztést, így az e-kereskedelemben tapasztalható óriás tempójú növekedés kissé csökkent. Mivel a webáruház tulajdonosok nem szeretik a növekedést elengedni, ez új lendületet adott és rengeteg ötlet, innováció került megvalósításra a webáruházakban.

Holnapra szállítsunk 🚗💨

A gombamód szaporodó és villámgyorsan eredményt akaró webshopok felbukkanása még erőteljesebbé tette a dropshipping előretörését, vagy a raktáron nem levő termékek belistázásának igényét. Mivel nagy raktárkészletet tartani és kezelni nem egyszerű feladat, a gyors szállítás felértékelődött a vásárlók szemében, és azoknak a webshopoknak az ázsiója, akik saját, valós készlettel dolgoznak – felértékelődött. Szintén nagyon erős a külső logisztikai szolgáltatások szerepe, a csomagolás, raktározás kiszervezésének szerepe a jövőben még erősebb lesz.

A beszállítás nehézségei

A logisztika viszont súlyosabb és hosszabb távon is veszélyes jeleket mutat: a külfödi beszerzések nehezebbé, lassabbá és bizonytalanabbá váltak, valamint jóval drágábbá. A villámgyors és olcsó kínai beszállítások már a múlté, a beszerzési lánc akadozóbbá vált, a szállítások költségei pedig jócskán megemelkedtek, ami meg fog jelenni, vagy már meg is jelent a fogyasztók irányában is árdrágulás formájában. Tippem, hogy az a tendencia még a közepénél sem tart!

Automatizmusok kellenek

A munkaerő megszerzésének nehézsége és bizonytalansága, a home office szerepének előretörése még fontosabbá tette olyan automatizmusok beépítését a folyamatokba, ami mindig is fontos volt, de mostanra létfontosságúvá vált. Legtöbb partnerünk fontolóra vette, vagy meg is tette a készletkezelés, raktározás, termék belistázások automatizálását. Remek szoftverek is felbukkantak, melyek ezeket magasfokon támogatják, részt vettünk olyan projektben, ahol a raktározás/csomagolás/utánrendelés munkaigényét majdnem 70%-al sikerült csökkenteni automatizmusok bevezetésével és a céges folyamatok újragondolásával. Amennyiben ezekről bővebb információt szeretnél kapni, bátran vedd fel a kapcsolatot velünk. 

Nagykereskedők is a pályán! 👥

Jellemző, hogy nagykereskedők is felbukkannak a webshopok világában. Sokszor botorkálva, még a régi offline szemlélettel és webáruház arculattal, de gyakran professzionális hozzáállással, villámgyorsan belépve a kisker világába. Egyre gyakoribb, hogy a kiskereskedelmi webáruház és a nagyker ugyanazon webshopban működik, ami a karbantartást, és a marketing egyszerűbb kezelhetőségét is lehetővé teszi. Szerencsére a legjobb webshop motorok támogatják ezt a működési modellt és számtalan funkcióval támogatják a B2B és B2C békés egymás mellett működését.

Facebook – Apple csörte 📱

Az online marketing eszköztárak jelentősége és azok hatékonysága is változik. Az Apple által bevezett (IOS 14-eel megjelenő) változtatások teljes mértékben megváltoztatták a Facebook hirdetések kezelését és eredményeit. (A változtatásokról nem írok itt, egy teljes cikk is kevés lenne, itt található egy eléggé alapos angol nyelvű összefoglaló a helyzetről: https://www.warroominc.com/institute-library/blog/how-ios14-update-will-impact-your-facebook-ads/).

A végeredménye az lett, hogy a Facebook hirdetések megtérülése és eredményessége látványosan gyengébb lett, sokan meg is inogtak a Facebook platform szükségességében. Dőljön mindenki hátra, a Facebook hirdetésekre továbbra is szükség van, de másképpen kell kezelni mint eddig. Hamarosan részleteket is írunk erről a témáról.

Kína a kapuban: Tik-Tok 🇨🇳

A Tik-Tokot az e-kereskedelemben nem szoktuk komolyan venni, legalábbis eddig. 2021-ben óriási tempóban tört előre és mára komolyan veendő tényezővé vált. Teljes értékű hirdetéskezelő rendszer van mögötte és óriási látogatottságot is el lehet vele érni. Az eredmények valós értékelése még korai lenne, a folyamat gyerekcipőben jár, de 2022-re nagyon, de nagyon komolyan veendő platformmá fog válni! Már most van olyan ügyfelünk, aki offline boltot is üzemeltet és 10 betérő vendégből 3-an Tik-Tok videón találkoztak a márkával.

Videózzunk sokat! 🎦

A termékfotók mindig is sokat számítottak a webáruházak eredményességét illetően, ma is nagyon sarkalatos tényező. De egyre fontosabbak a rövid termékvideók, illetve a videós megjelenések akár Instagramon, akár Facebookon, vagy az előbb említett Tik-Tokon. Youtube csatornáról még nem is beszéltünk. Megjelentek ingyenes, vagy olcsó videókészítő szoftverek, melyekkel viszonylag könnyen és gyorsan lehet egyszerűbb promó videókat készíteni, akár mobil eszközzel is. Itt találsz is néhány remek eszközt, amit ki lehet próbálni: ​​https://mythemeshop.com/blog/best-video-tools/

Milyen webshopot használunk, használjunk? 🤔

A magyar webáruházak jelentős része vagy woo-commerce alapú, ingyenesnek mondott (végeredményében eléggé drága) webáruházat használ, de egyre többen választanak bérelhető webshop motort, melyek közül az UNAS és a ShopRenter a két legnépszerűbb Magyarországon. Tapasztalatunk szerint a bérelhető webshop motorok működtetése és bevezetése nagyságrendekkel egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint bármely más rendszeré. A bevezetőben említett több mint 30  webáruház mindegyikét bérelhető platformon készítettük el, így a webshop tulajdonosnak az üzlettel kell foglalkoznia, a műszaki kérdések terheit a szolgáltatók leveszik a vállukról. 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .