A világ TOP 5 leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi piaca 

Az e-kereskedelem az utóbbi években turbó fokozatra kapcsol, amit a COVID csak felerősített.  De vajon melyek azok a régiók, ahol a legnagyobb a fejlődés? Nézzük a világ leggyorsabban növekvő internetes régióit!

Az Egyesült Államok és Kína már évek óta a legnagyobb e-kereskedelmi piacoknak számítanak, ez pedig nagy valószínűséggel az elkövetkező néhány évben sem fog változni. 

Azonban 2020-ban az eMarketer oldala nyilvánossá tette a legnagyobb növekedési ütemmel rendelkező e-kereskedelmi piacokat. Ezek a piacok még nem feltétlenül meghatározóak, ám növekedésük lenyűgöző! 

Lehetőséget biztosítanak a feltörekvő brandek számára, hogy már korán megalapozzák biztos helyüket egy olyan piacon, ami virágozni fog. Ebben a cikkben megvizsgáljuk azt az 5 országot, melynek leggyorsabban növekszik e-kereskedelmi piaca. 

1. Mexikó

Talán nem pont Mexikó lenne az első ország, amit a lista élére helyeznél, ám az éves összehasonlítás során a 35%- os növekedési ütem Mexikót helyezi a csúcsra.
Mexikó e-kereskedelmi fejlődésének nagy része a Mercado Libre növekedésének, valamint a teljesítési és a fizetési módok innovációinak köszönhető, amelyek az online vásárlásokat hozzáférhetőbbé és kényelmesebbé tették. Az Amazon Mexikó szintén jelentős helyet foglal el az országban.

Legjobb mexikói piactér: Mercado Libre MX

 

A Mercado Libre Latin-Amerika legnagyobb e-kereskedelmi és fizetési ökoszisztémája, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a fizetés és az értékesítés egyszerűbb és jobb módjait, azzal a céllal, hogy demokratizálja a kereskedelmet és a fizetéseket a régióban. 18 országban van jelen, többek között a következőkben: Argentína, Brazília, Mexikó, Kolumbia, Chile, Venezuela és Peru. Az egyedi látogatók és az oldalmegtekintések alapján mindegyik nagy országban piacvezető. A vállalat platformján és fizetési szolgáltatásain keresztül a MercadoLibre megbízható online kereskedelmi és fizetési eszközöket biztosít felhasználóinak, amelyek nemcsak a nagy és egyre növekvő latin-amerikai e-kereskedelmi közösség fejlődéséhez járulnak hozzá, hanem elősegítik a vállalkozói szellemet és a társadalmi mobilitást is. (Forrás: https://investor.mercadolibre.com/investor-faqs)

Növekedési arány: 35%
Világranglista: 60

2. India

India felkeltette többek között a kiskereskedelmi óriás Walmart (mely felvásárolta a Flipkartot), valamint az e-kereskedelem nagyhatalmai, az Amazon és az eBay figyelmét. Az 1,353 milliárdos lakossággal és a 2021-re prognosztizált 600 millió internet-felhasználóval az országban India hatalmas lehetőséget jelent az e-kereskedők számára. 

Az indiai e-kereskedelmi piac a 2017-es 38,5 milliárd dollárról 2026-ra várhatóan 200 milliárd dollárra nő!

Ez a növekedés nagyrészt az ország növekvő internet- és okostelefon-penetrációjának köszönhető. Jelenleg a Flipkart a domináns piactér, de az Amazon jelentős beruházásokat eszközöl indiai üzletágába.

Legjobb piactér: Flipkart

A Flipkart egy indiai e-kereskedelmi vállalat, amelynek székhelye Bangalore-ban található. A vállalat kezdetben az online könyvértékesítésre összpontosított, majd más termékkategóriákra, például a szórakoztató elektronika, a divat, a háztartási cikkek, az élelmiszerek és az életmóddal kapcsolatos termékek területére is terjeszkedett. A szolgáltatás elsősorban az Amazon indiai leányvállalatával és a hazai rivális Snapdeal oldallal versenyez.  A 2017- es év márciusában a Flipkart 39,5%-os piaci részesedéssel rendelkezett az indiai e-kereskedelemben. A Flipkart a Myntra felvásárlásával megerősített pozícióval rendelkezik a ruházati szegmensben, és az elektronikai cikkek és mobiltelefonok értékesítésében “fej-fej mellett halad” az Amazonnal. (Forrás: https://en.wikipedia.org/wiki/Flipkart)

Növekedési arány: 31,9%
Világranglista: 63

3. Fülöp-szigetek

A Fülöp-szigetek online fogyasztási cikkek piaca a becslések szerint 2025-re eléri a 12 milliárd USD-t, szemben a 2019-es 3 milliárd USD-vel. 

Az internet felhasználók számát tekintve Délkelet-Ázsia második legnagyobb országa. A helyben nem fellelhető termékek iránti vágy a Fülöp-szigeteki piac növekedésének hatalmas hajtóereje, ami remek lehetőség a tengerentúli márkák számára.

A közösségi média hatalmas hajtóerő az e-kereskedelmi növekedésük mögött, ezért ha piacra lépnél, készülj fel mind az angol, mind a tagalog nyelvű közösségi média kampányokkal!
Az Alibaba tulajdonában lévő Lazada a domináns piactér a Fülöp-szigeteken, a Shopee pedig szorosan követi.

Legjobb piactér: Lazada

A Lazada folyamatosan fejlődő technológiai, logisztikai és fizetési infrastruktúrája összeköti ezt a hatalmas és sokszínű régiót, és biztonságos, zökkenőmentes és élvezetes vásárlási élményt nyújt Délkelet-Ázsiának. A piactér 6 országban működik, és Malajzia legnépszerűbb e-kereskedelmi piactere. Több, mint 41 millió látogatója van havonta. A piactérre való belépéssel 600 millió embernek adhat el termékeket. (Forrás: https://sellbery.com/blog/ecommerce/how-to-sell-on-lazada-features-fees-benefits.html)

Növekedési arány: 31%
Világranglista: 95

4. Kína

Kína a világ legnagyobb és egyik leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi piaca. Az ország internetfelhasználóinak számát tekintve alig előzik meg Indiát, mintegy 632 millió internetfelhasználóval. 

A kínai e-kereskedelmi piacra való belépésnek vannak kihívásai, nevezetesen az a hatalmas verseny, amellyel a márkáknak mind a hazai, mind a külföldi vállalatok részéről szembe kell nézniük. A reklámberuházások elengedhetetlenek ahhoz, hogy a piacon jelentősen megvethessék a lábukat. A márkáknak a mobileszközökre is optimalizálniuk kell, mivel az e-kereskedelmi tranzakciók 51%-a mobileszközökön keresztül történik. A kínai siker eléréséhez kipróbált és bevált e-kereskedelmi stratégiákra van szükség, és ideális esetben a csapat egy része legyen jelen az országban.

Legjobb piactér: TaoBao

A TaoBao közvetlen fordítása kínai nyelvről azt jelenti, hogy “kincs keresése”. C2C és B2C e- kereskedelmi piac, amelyet 2003-ban indított az Alibaba csoport. A platform lehetőséget nyújt magánszemélyek és kisvállalkozások tulajdonosai számára, hogy termékeiket online értékesítsék saját „üzleteiken” keresztül. A Taobao Marketplace az egyéni, valamint a kis- és középvállalkozások számára, a Tmall pedig a közepes és nagyvállalatok számára kínál platformot. A Taobao-t néha, főleg Kínán kívül, a kínai Amazon vagy eBay néven emlegetik, de a valóságban messze felülmúlja ezeket. Ez a világ legnagyobb e-kereskedelmi weboldala, valamint a világ 10 leglátogatottabb weboldalának egyike. Kína messze legnagyobb e-kereskedelmi oldala, több mint 600 millió havi aktív felhasználóval és az e-kereskedelmi eladások közel 60%-ával. A legtöbb kínai és egyre több ázsiai és globális felhasználó használja. (Forrás: http://tradeontaobao.com/what-is-taobao/)

Növekedési arány: 27,3%
Világranglista: 31

5. Malajzia

Malajzia, a szomszédos Szingapúrhoz hasonlóan, a határokon átnyúló e-kereskedelem egyik kiemelkedően fejlődő szereplője. Becslések szerint az internetes megrendelések 40%-a az Egyesült Államokból vagy Kínából érkezik határokon átnyúlóan. Az e-kereskedelem az eBay Malajziával kezdődött még 2004-ben, de mára olyan piacterekkel bővült, mint az Alibaba csoport Lazada piactere, valamint a Shopee.

A Fülöp-szigetekhez hasonlóan a közösségi média is nagyban hozzájárult az e-kereskedelem növekedéséhez, 25 millió aktív közösségi médiafelhasználóval (ami a lakosság 78%-át teszi ki). Az erős közösségi médiahasználat és a mobileszközökön vásárló lakosság magas aránya miatt a malajziai e-kereskedelmi piac 2020-ra várhatóan eléri a 3,9 milliárd USD értéket.

Legjobb piactér: Shopee

A 2015-ben indult Shopee Délkelet-Ázsia és Tajvan vezető e-kereskedelmi platformja. A Shopee egyszerű, biztonságos, gyors és élvezetes online vásárlási élményt nyújt a fogyasztóknak, amelyet naponta több tízmillió fogyasztó élvez. Széles termékválasztékot kínál, amelyet integrált fizetés és zökkenőmentes teljesítés támogat. A Shopee elkötelezetten segíti a márkák és az eladók sikerét az e-kereskedelemben, és nagymértékben igazodik minden egyes piachoz, ahol működik. A Shopee 2020-ban globálisan a harmadik legtöbbet letöltött alkalmazás volt a Shopping kategóriában. (Forrás: https://www.sea.com/products/shopee)

Növekedési arány: 22,4%
Világranglista: 12

Reméljük, hogy ez az összefoglaló a leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi piacterekről világszerte neked is ad inspirációt jövőképed tervezésében!

 

Olvasd el ezeket is:

Eredményes Google Ads kampányok induló webshopok részére

Eredményes Google Ads kampányok induló webshopok részére

Eredményes Google Ads kampányok induló webshopok részére Megpróbálom ebben a cikkben röviden összefoglalni, hogy induló webshopok számára mit is jelentenek a Google Ads hirdetések és kampányok, mire érdemes odafigyelni és mik a leggyakoribb hibák, amiket a webáruházak...

Konverzió javító lépések a webáruházadban

Konverzió javító lépések a webáruházadban

Létezik talált pénz az e-kereskedelemben? Lehetséges ugyanannyi költségből jóval nagyobb árbevételt elérni? Olvasd el cikkünk és megtudod! Mi is az e-kereskedelmi konverzió? Kezdjük az elején: mit is értünk konverzió alatt? Ha látogatód érkezik a weboldaladra, azt...

Pin It on Pinterest