A cikkben összefoglaljuk a legfontosabb júliusi frissítéseket a Google Ads háza tájáról. Haladjunk visszafelé időrendben és kezdjük a legutóbbi változásokkal
A Google Ads automatikus frissíti az Intelligens Shopping kampányokat a PMax-ra 2022. július 22.
A Google bejelentette, hogy a Google megkezdi a fiókok automatikus „frissítését” Performance Max-ra a Smart Shopping kampányok esetében. Az automatikus frissítés fokozatosan halad előre, és a legtöbb hirdető számára szeptemberben fejeződik be. Megjegyzendő, hogy a Performance Max kampányok 2021 novembere óta minden hirdető számára elérhetőek, a béta pedig 2020 októberében indult.
A Google közölte, hogy a kampányok automatikus frissítése előtt két-három héttel értesítést küld a Google Ads hirdetési fiókban, hogy segítse a felkészülést. Az értesítés a Google szerint konkrét dátumot fog tartalmazni, amikor a kampányok automatikus frissítése megkezdődik. A PMax-ra történő frissítés után a korábbi Smart Shopping kampányaid „Eltávolított” státuszba kerülnek, és ezeket a kampányokat nem tudod majd szerkeszteni vagy újra aktiválni.
A Google azt javasolja, hogy ne várj az automatikus frissítésekre, és használjuk a frissítési eszközt mi.
Google Ads Videólétrehozás ÚJ FUNKCIÓ 2022. július 20.
A Google Ads új funkciói közé tartozik a videóhirdetések létrehozására szolgáló eszköz az Elemkönyvtáron belül és a kreatív elemek központi helye az Elemkönyvtár.
Az Ads sablonokkal segít nekünk és mutat pár mintát egy sikeres videós kreatív elkészítéséhez.

Google Ads Creative Studio 2022. Július 16.
Ha már a kreatív tervezésénél tartunk az Ads ezt is megkönnyítette a felhasználóknak ugyanis nemrég mindenkinek elérhetővé tette az Ads Creative Studio-t ahol ugyancsak statikus és dinamikus display és videó kampányokat tudunk összerakni sablonok segítségével.
Ezek az új funkciók és eszközök tökéletes azoknak a vállalkozásoknak, akik kis marketing büdzsével rendelkeznek és ötletet szeretnének meríteni.

A Google optimalizálási pontszámot vezet be a Performance Max kampányokhoz 2022. Július 12.
A Google hat új funkciót vezet be a Performance Max kampányokhoz, köztük a régóta várt optimalizálási pontszámot.
A hirdetők mostantól gyorsan és egyszerűen azonosíthatják a javításra szoruló területeket, mielőtt a Performance Max kampány élesítése megkezdődne.
Emellett az újonnan hozzáadott magyarázatok segítenek megválaszolni a kampány indítás utáni teljesítményével kapcsolatos kérdéseket. Alább a Performance Max kampánytípus 6 ÚJ funkciójának összes részlete.
- Optimalizálási pontszám
A Google Ads optimalizálási pontszáma segítséget nyújt a kampánya javításában és feltárja annak lehetőségeit. A pontszám 0-100% között mozog, és ha a kampánya 100%-nál kisebb értéket kap, akkor ajánlásokat kap a pontszám növelésére ezt most már a Performance Max számára is elérhető.
- Szezonalitás-kiigazítások
A szezonalitás-beállításokkal olyan rövidebb 1-7 napig terjedő eseményekhez, akciókhoz és leárazásokhoz igazíthatod licitstratégiád, ahol várhatóan magasabb lesz a konverziós arány.
A Google akkor javasolja a szezonalitás-beállítások alkalmazását, ha a konverziós ráta jelentős növekedésére számít. Meg kell jegyezni, hogy au intelligens licitálási stratégia már figyelembe veszi az előre jelzett szezonális eseményeket.
- Adatkizárások
Az adatkizárásokkal megadhatjuk a Google intelligens licitálásnak, hogy hagyja figyelmen kívül azon dátumok adatait, amikor a kampányának problémái voltak a konverziókövetéssel ilyen példa, ha leállt a webshopunk egy időre és nem jöttek konverziók, de a kampány futott.
Az ilyen adatok kizárása megakadályozhatja, hogy a pontatlan konverziókövetés befolyásolja a Performance Max licitstratégiáját.
- Helybeállítások fejlesztése a Kampánybeállításokon belül
A kampánybeállítások „Helysbeállítások” menüpontja alatt olyan lehetőségeket talál, amelyekkel a fizikai „jelenlét” vagy a „jelenlét vagy érdeklődés” alapján célozhat.
- Javaslatok
A Performance Max kampányokban található javaslatok ajánlásokat ad a teljesítmény korrigálására, így időt takaríthat meg a problémák azonnali elhárításával.
- A Google Ads bemutatja a Diagnosztika áttekintést 2022. július 6.
Amikor először állítasz be teljesítménymaximalizáló kampányt, a diagnosztikával könnyen ellenőrizheted, hogy a kampányok zökkenőmentesen futnak-e. Gyorsan felismerheted a hirdetési irányelvekkel, a számlázással, a költségkerettel és egyebekkel kapcsolatos esetleges problémákat. Személyre szabott javaslatokat is kaphatsz, amelyek segítenek megoldani az esetleg felmerülő problémákat.
Nos ezek voltak a legfontosabb újdonságok. Érdemes beleásni magunkat főleg az ads új videó létrehozó funkciójába és az új Google Ads cretive stúdióba, ha nincsenek hatalmas büdzsénk új videós anyagok megrendelésére.