A mai blogcikkünkben a dinamikus keresési hirdetések beállítását fogjuk bemutatni, melyet akár kezdőként is néhány perc alatt elkészíthetsz, miután végigolvastad útmutatónkat.
Elöljáróban egy kis áttekintés erről a kampánytípusról…
Mi is ez pontosan?
Ez a típus a webhely tartalmát használja fel a hirdetések célzásához, és hatékonyan egészíti ki a sima kulcsszóalapú kampányokat.
Kik számára ajánlott?
Főként jól kidolgozott webhellyel vagy nagy készlettel rendelkező hirdetők számára, ugyanis a kisebb vagy kevesebb termékes webshopoknak a pénzégetés szempontjából veszélyes lehet használatuk.
Lássuk mikor javasolt és nem javasolt egy ilyen kampány létrehozása a Google szerint:

Az oldaltartalmak alapján címsorok jönnek létre és a Google által könnyen eldönthető, hogy mely lekérdezések a legmegfelelőbbek az adott oldal számára. A dinamikus keresési hirdetések az olyan optimalizált oldalakon működnek a leghatékonyabban, amelyek esetében meg tudják állapítani a weboldal témáit és kifejezéseit.
Most, hogy tisztáztuk az alapokat, bele is vághatunk a beállítás lépéseibe:
1. Lépés: Válaszd ki a céloldalakat, amelyekkel hirdetni szeretnél
A Google Ads segítségével megcélozhatod a webshopod minden indexelt oldalát egyetlen dinamikus keresési kampánnyal. Ez jó ötlet lehet, ha szeretnéd felmérni és azonosítani azokat a kulcsszavakat, amelyekből a forgalmad érkezhet, illetve, hogy melyek a konverziót eredményező keresési kifejezések. Finomhangolásként akár ki is szedheted ezeket kulcsszavakként egy különálló keresési kampányba.
Hasznos lehet továbbá a hasonló témájú vagy célú oldalak csoportjainak megcélzása is.
– Egy több ezer terméket tartalmazó online webshop egyetlen dinamikus keresési kampánnyal megcélozhatja az összes termékoldalát, míg egy külön kampány csak kifejezetten egy bizonyos termékcsoportra összpontosít.
A dinamikus hirdetéscsoport létrehozása után (12. pont) felveheted a dinamikus hirdetéscélzásokat. Ehhez a következőket kell tenned:
- A bal oldali menüben kattints a Dinamikus hirdetéscélzások pontra.
- Ha bizonyos termékkategóriákat szeretnél használni a célzáshoz, kattints ’A webhelyhez ajánlott kategóriák’ elemre, majd jelöld be a dinamikus hirdetéscélzásokhoz használni kívánt kategóriák mellett található jelölőnégyzeteket. Ez a célzási típus csak olyan domainekhez használható, amelyekhez a Google Ads létre tudja hozni a kategóriákat.
Fontos: Ha korábban még nem használtál dinamikus keresési hirdetéseket a webhelyhez, akkor akár 48 órára is szükség lehet, hogy a kategóriák elérhetők legyenek a fiókban!
- Konkrét weboldalak megcélzásához kattints az ‘Adott weboldalak’ Itt kiválaszthatod, hogy pontos URL-eket szeretnél-e megcélozni, vagy inkább szabályokat hoznál létre a weboldalak oldalcím, kategória vagy URL-tartalom alapján történő megcélzásához.
- Ha a webhely összes weboldalát meg szeretnéd célozni, kattints a ‘Minden weboldal’ elemre, majd jelöld be a „Minden weboldal” rész mellett lévő jelölőnégyzetet.
Létrehozhatsz célzást például oldalhírcsatorna feltöltéssel: Készíts magadnak egy táblázatot azokkal a céloldalakkal, amelyeket szeretnéd, ha a Google feltérképezné. Az egyik oszlop neve „Oldal URL”, a másik pedig „Egyéni címke” legyen.
Az egyéni címkéket általában NAGYBETŰKKEL írják, és szóközök helyett aláhúzást használnak. Egy URL-hez több címkét is alkalmazhatsz. Pontosvesszővel (;) válaszd el a címkéket. Használd a címkéket később az ajánlattétel optimalizálásához úgy, hogy a kampányon belül az egyes termékcsoportokat külön hirdetéscsoportba rakod.
Egyes szakemberek alapértelmezett címkét (például „ÖSSZES”) használnak a teljes hírcsatorna megcélzásához egy dinamikus hirdetéscsoporton belül. Mentsd el egy táblázatba a szerepeltetni kívánt céloldalak listáját vesszővel tagolt CSV fáljként. Ezután töltsd fel ezt a CSV-fájlt a Google Ads szolgáltatásba.
UNAS webshop esetében előre elkészített táblát használhatsz, amit letölthetsz a:
Beállítások menüponton belül > Külső kapcsolatok > Árösszehasonlító export/Feed > Google page feed résznél.
Lépj be az Eszközök és beállítások > Beállítás > Üzleti adatok menüpontra. Kattints a kék + jelre.


Válaszd az „Oldalhírcsatorna” lehetőséget. Válasz ki a feltölteni kívánt CSV-fájlt. Kattints az „Alkalmaz” gombra. Az oldalhírcsatorna csak akkor szükséges, ha csak bizonyos oldalakat célzol meg, nem pedig a teljes webhelyet.
2. Lépés: Az oldal tartalma
A dinamikus keresési hirdetések az oldal tartalmától is függenek, valószínűleg az oldal címét és feliratait (H1, H2 stb.) használják címsorként. Sőt, a Google-nak meg kell értenie a céloldal célját és tartalmát, hogy a keresők fel tudják térképezni azt. A céloldalnak fontos feladata, hogy konverziót eredményezzen, emellett pedig a keresőmotorok számára optimalizáltnak kell lennie.
Tipp: Használj egyértelmű cselekvésre ösztönzést és a céloldal egyértelműen tükrözze azt, amit hirdetni szeretnél. (Emlékeztetőül: ez a kampánytípus a webhely tartalmát használja fel a hirdetések célzásához, és hatékonyan egészíti ki a sima kulcsszóalapú kampányokat.)
Ahhoz, hogy a legtöbbet hozd ki a dinamikus keresési hirdetésekből, kövesd az alábbi bevált módszereket:
- A hirdetések létrehozása előtt javíts a webhely minőségén.
- Ne feledkezz el a mobileszközökről! A dinamikus keresési hirdetések mobileszközökön is megjelenhetnek a keresést végző vagy böngésző ügyfelek számára útközben.lépés: A hirdetési szöveg leírása
3. Lépés: A hirdetési szöveg leírása
A Google dinamikus keresési hirdetései az oldal tartalma és a keresési kifejezés alapján hoznak létre címsorokat és cél URL-t. A leírás megírása viszont a Te feladatod lesz, mely két 90 karakteres szövegsort jelent.
– A leírásnak ösztönzően kell hatnia, arra kell buzdítani a potenciális ügyfeleket, hogy kattintsanak a hirdetésre. És tükröznie kell a céloldal tartalmát is.

4. Lépés: A kampánycél kiválasztása
Új kampány létrehozásához kattints a kék + jelre a Google Ads Kampányok menüpont alatt, majd válassz egy hirdetési célt. Az azonnali cél érdekében kattints a „Kampány létrehozása cél útmutatása nélkül” lehetőségre.
5. Lépés: Kampány típusának kiválasztása
Válaszd ki a kampány típusát – ebben az esetben „Keresés”.
6. Lépés: Konverziók
Válassz ki egy konverziós célt a korábban létrehozott lehetőségek közül (pl. webshopok esetén Vásárlás), melyet a Google ezután majd fel fog használni a hirdetés teljesítményének optimalizálására.
7. Lépés: A hirdetés célkitűzésének második része
A Google Ads másodszor is rákérdez a kampány céljára – „Webhelylátogatások”, „Telefonhívások” vagy „Alkalmazásletöltések”. Itt a dinamikus keresési hirdetéseket nem kell kiválasztani. Ahhoz, hogy a következő lépésre térhess, kattints a ’Tovább’ gombra.
8. Lépés: Kampány szintű általános beállítások
Először hozz létre egy leíró kampánynevet: például DSA-Márkanév-Kanapék.
Ugyanebben a részben pedig töröld a „Display hálózat” jelölését, és kattints a „További beállítások megjelenítése” hivatkozásra.
9. Lépés: Amitől a kampány dinamikus keresési kampánnyá válik
A kibővített általános beállításokban lehetőség van a Google által indexelt oldalak vagy oldal feed használatára, illetve ezek kombinációjára. Válaszd ki a fenti 1. lépésben feltöltött feed-ek egyikét. Add meg a webhely domain-jét.

10. Lépés: Földrajzi célzás, nyelv és a közönség beállítása
Válassz egy földrajzi helyet, nyelvet és közönséget. A hirdetők egy része egyenként célozza meg az egyes megyéket, hogy ezek alapján módosítsák az ajánlatokat. A közönséggel pedig a vásárlási szándékkal rendelkező érdeklődők célozhatók meg.

11. Lépés Költségkeret és ajánlattételi stratégia beállítása
A kampány kezdeti költségkeretet igényel a dinamikus keresési kampányokhoz, amin bármikor módosítani lehet. A cél-CPA vagy az intelligens CPC használatát javasoljuk.
12. Lépés: Hirdetéscsoport létrehozása
A hirdetéscsoport létrehozásánál a „normál” (a kulcsszavak alapján) alapértelmezett hirdetéscsoport helyett átvált „Dinamikus”-ra. Ebben a lépésben hozod létre a fenti 1. lépésben említett hírcsatorna címkéit egy adott hirdetéscsoporthoz. (Például az összes termékkategória egyetlen hirdetéscsoportban is elhelyezhető.)


13. Lépés: Hirdetések létrehozása
Itt hozhatod létre a 3. lépésben említett leírásokkal a hirdetési szöveget. A Google a két leírást az automatikusan generált címsorokkal együtt használja.
