10 LEGFONTOSABB PPC TREND, AMIRŐL ÉRDEMES TUDNI 2022-BEN

10 LEGFONTOSABB PPC TREND, AMIRŐL ÉRDEMES TUDNI 2022-BEN

1. Az automatizálás még fontosabb lesz, mint valaha

A digitális marketing szakértők többsége úgy gondolja, hogy az automatizálás még mindig kulcs fontosságú lesz a PPC trendekben. Az automatizálás az elmúlt években egyre népszerűbb lett és most még még inkább előtérbe fog kerülni. Az automatizálás kulcsszerepet fog játszani továbbra is abban, hogy segítsen a marketingeseknek jól megalapozott döntéseket hozni a rendelkezésre álló adatok alapján. Automatizálás nélkül összehasonlítani a különböző forrásból származó információkat manapság már nem igen kivitelezhető. Befektetni egy okos(abb) technológiába segít a marketingeseknek, hogy előnyt szerezzenek a versenytársaikkal szemben.

Az emberek még mindig jobbak a stratégiában, az empátiában, az ösztönös megérzésekben és az előzetes ismeretekben, mint a gépek. Úgy tűnik, hogy a Google erőteljes automatizálási nyomása a két tábort elkezdte egybeolvasztani. Ennek az évnek egy „felzárkózási” évnek kell lennie, amiben a különböző csoportok megtanulják kombinálni az emberi találékonyságot, ösztönös érzéseket és stratégiát.

2. A first party adatok még inkább a fókuszba kerülnek

A First Party adatok integrálása a hirdetési platformokkal 2022-ben még kritikusabbá válik a digitális marketingesek számára.

Az online marketing a kezdetek óta függ a képpontoktól, címkéktől ráadásul az Apple és a Google, az adatvédelem érdekében elkezdték megszigorítani a nyomkövetés használatát, úgyhogy a jövőben ezek nélkül kell boldogulnia az online marketingeseknek és a cégeknek. A First Party Data értéke most különösképpen megnő és a hirdetőhálózatokkal való integrálási eszköz lesz a kulcs az eddigi digitális marketing eredmények fenntartásához és fejlesztéséhez, hiszen a fogyasztók védelme továbbra is kiemelt fontosságú lesz az iparágban.

Az Apple és a Google jövőben ezzel kapcsolatos törekvései elkerülhetetlenül kihatnak majd másokra is, hogy gyorsan kövessék ezt a példát. Közeledik a ’cookie’ mentes világ, és ahhoz, hogy sikeresen helyt álljunk ebben a világban is, 2022-ben kulcsfontosságú lesz egy olyan stratégia kidolgozása, befektetése és tesztelése, ami az első féltől származó forrásokból és ezek teljeskörű alkalmazásából áll, a csatornákon keresztül.

Az online marketingszakembereknek meg kell tanulniuk, hogyan kell „régimódi” ismereteiket pozícionálni a modern technológia segítségével.

3. Célközönség és szegmentálás

Egyre fontosabb lesz, hogy a célközönségünknek akkor is megjelenjünk, amikor az megjelenik online és nem csak, ha rákeres az adott márkára.

A keresési kulcsszavak kategorizálásánál sokkal fontosabb lesz, hogy olyanokat célozzunk meg, akik valóban érdeklődnek a termékeink iránt, és az is, hogy hogyan célozzuk és fogjuk meg a saját közönségünket, kevésbé bízva a kulcsszavakban.

Összefoglalva: kevesebb kulcsszó, nagyobb közönség, erősebb indíttatás. Az online marketingeseknek arra kell koncentrálniuk idén, amit még mindig irányítani tudnak, mégpedig a célközönség meghatározása és szegmentálása.

4. Tesztelés

A kiterjesztett szöveges hirdetések végével a legtöbb szakértő arra bátorít, hogy minél többet teszteljünk. Teszteljük a kiterjesztett és reszponzív szöveges hirdetéseket amíg lehet és adjunk hozzá további változatokat a későbbi teszteléshez.

Ez a bejelentett váltás is teljes mértékben a kreatív hirdetések automatizálása felé visz. Ez nemcsak a kampány menedzsment taktikai és technikai aspektusaira van hatással, hanem a többcsatornás marketingszakemberek fizetett keresési és digitális marketingstratégiájára is.

Ahelyett, hogy csak a kulcsszavak eltérő teljesítményeit tesztelnék, a hirdetőknek nagyban kell gondolkodni és a hirdetésekre koncentrálni.

5. Diverzifikáció

Ha a PPC marketingesek még sikeresebbek akarnak lenni, akkor segíteniük kell a márká(k)nak, hogyan dolgozzanak a megjelenéseken a fizetett hirdetéseken túl. Meg kell bizonyosodni arról, hogy a márka, amivel dolgozunk működik és kiépít más marketingcsatornákat is, mint a PR, SEO, affiliate marketing, sőt még az email marketing is sokkal fontosabb, mint eddig valaha. Sem a fizetett hirdetések, sem a többi marketing csatorna nem működik egymástól független részlegekben, és minél többféleképpen tudjuk a diverzifikált csatornákon keresztül felépíteni a saját márkánkat, annál stabilabb lesz az üzletmenet és a márka is.

Nem csak a jól megszokott platformokban szabad gondolkodni, hanem azokon is túl.

Sok márka bízva növekedett úgy, amit bizonyos csatornák, mint Facebook, ajánlottak és ahogyan befolyásolták az eredményt.  Itt az ideje más plaformokon is jelen lenni, mint például a TikTok, LinkedIn, vagy a Pinterest. A legsikeresebb márkák azok lesznek, akik mindent egybevetve sokkal átfogóbban tekintenek a ROI adatokra. A diverzifikáció több csatornán keresztül egyre kritikusabb lesz.

6. Reszponzív keresési hirdetések

2022-ben a Google kiterjesztett szöveges hirdetései a múlté lesznek és a Google minden hirdetőt reszponzív keresési hirdetések készítésére kényszerít.  Azok a hirdetők, akik már rendelkeznek reszponzív keresési hirdetésekkel, előnyben vannak. Nekik már rendelkezésükre állnak azok a folyamatok, mérőszámok és teljesítménytörténet, amire építeni tudnak, hogy hogyan készítsenek és futtassanak ilyen jellegű hirdetéseket.

Azoknak a hirdetőknek, akiknek még nem szerepel a hirdetési csoportjaikban, már ma el kell kezdeniük beintegrálni. A közönségünk számára kell létrehozni a legjobb hirdetéseket, és nem a Google számára.

Nem kell félnünk a saját céljaink és elképzelésink szerint iránytani a kampányokat, még akkor se, ha a Google ’gyenge hirdetéserősség’ figyelmeztetést is ad azokra.

7. Konverziókövetés

A digitális marketing szakértők hangsúlyos fejlődést látnak a Facebook konverziók API-jában, úgy, mint a Google Offline konverziókövetésében, mivel a szakértők keresik az utat, hogy továbbra is fenntartsák a követés minőségét, egy kevesebb képpontot és címkét használó környezetben.

Az offline konverziókövetés átfogása nem csak a túléléshez szükséges. Ez lehet egyben a kulcsa a kampányok teljesítményének fejlődéséhez a jobb optimalizáláson keresztül a jövőben.

8. Egy kis üzleti oktatás

2022-ben a kis hirdetők sajnos továbbra is szenvedni fognak. Akik kevesebb költségvetéssel és forrással rendelkeznek azoknak a nagy változások a gazdálkodást még nehezebbé teszik. A marketing és e-kereskedelmi oktatás folytatása és a támogatás a kisebb vállalkozások számára kulcsfontosságú lesz 2022-ben.

9. Vissza az alapokhoz

Még ha tapasztalt felhasználók is vagyunk az online hirdetési rendszerben, érdemes visszatérni az alapokhoz, mint a kulcsszavak, egyezések, hirdetések, ajánlattétel gondos kiválasztása és tesztelése.

10. Készülj fel mindenre!

2022 a hirdetőknek továbbra is gyors észjárásúnak és kreatívnak kell lenniük és teljeskörű előnyt kell szerezni a keresőmarketing flexibilitásából.

Az adatokat folyamatosan monitorozni kell és olyan kampánystruktúrát kell kialakítani, ami elég rugalmas ahhoz, hogy megváltoztathassuk a folyamatot, mikor az üzleti adatok igazolják azt.

Forrás: https://www.searchenginejournal.com/important-ppc-trends-2022/428133/ 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .